Gå til innhold

— Saturns måne Enceladus har et globalt hav


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Researchers calculate that billions of stars in our Milky Way galaxy have 1-3 planets in the habitable zone, where there may be liquid water and life.

 

Sjanser for liv er tilstede, sjansen er så stor at det er utenkelig at det ikke er liv. Vi lever jo, i et habitt sone rundt stjernen..

 

 If it's just us, it seems like an awful waste of space.

https://www.youtube.com/watch?v=HQBp-59Nyws&feature=youtu.be&t=1m39s

Lenke til kommentar

tror nok at nada er eneste alternativ når det gjelder reise til andre planeter for så utnytte teknologien og komme frem til ukjent solplanet nord korea kan det meste. og nå som van reaktorer og mer avansert teknologi som tyler wilsom har oppfunet snakker vi om 100 megawatt i verdensrommet og til dagen har man kun prøvd plutonium batterier på noen hundre watt er det som er i new horizon. mener selv at folk kan reise men kan bare studere annet liv eller velge stappe pikken inn i dame eller motsatt det er ingen som vet at vi faktisk blir sånne vesner mens sjelete ligger igjen

Lenke til kommentar

tror nok at nada er eneste alternativ når det gjelder reise til andre planeter for så utnytte teknologien og komme frem til ukjent solplanet nord korea kan det meste. og nå som van reaktorer og mer avansert teknologi som tyler wilsom har oppfunet snakker vi om 100 megawatt i verdensrommet og til dagen har man kun prøvd plutonium batterier på noen hundre watt er det som er i new horizon. mener selv at folk kan reise men kan bare studere annet liv eller velge stappe pikken inn i dame eller motsatt det er ingen som vet at vi faktisk blir sånne vesner mens sjelete ligger igjen

 

Tror du må slutte å røyke sokkene dine...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

tror nok at nada er eneste alternativ når det gjelder reise til andre planeter for så utnytte teknologien og komme frem til ukjent solplanet nord korea kan det meste. og nå som van reaktorer og mer avansert teknologi som tyler wilsom har oppfunet snakker vi om 100 megawatt i verdensrommet og til dagen har man kun prøvd plutonium batterier på noen hundre watt er det som er i new horizon. mener selv at folk kan reise men kan bare studere annet liv eller velge stappe pikken inn i dame eller motsatt det er ingen som vet at vi faktisk blir sånne vesner mens sjelete ligger igjen

Har lest denne ti ganger, lagt godviljen til, men jeg skjønner ikke bæra av hva du vil fram til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

tror nok at nada er eneste alternativ når det gjelder reise til andre planeter for så utnytte teknologien og komme frem til ukjent solplanet nord korea kan det meste. og nå som van reaktorer og mer avansert teknologi som tyler wilsom har oppfunet snakker vi om 100 megawatt i verdensrommet og til dagen har man kun prøvd plutonium batterier på noen hundre watt er det som er i new horizon. mener selv at folk kan reise men kan bare studere annet liv eller velge stappe pikken inn i dame eller motsatt det er ingen som vet at vi faktisk blir sånne vesner mens sjelete ligger igjen

Har lest denne ti ganger, lagt godviljen til, men jeg skjønner ikke bæra av hva du vil fram til?

Hehehe, samme her....

Lenke til kommentar

 

 

tror nok at nada er eneste alternativ når det gjelder reise til andre planeter for så utnytte teknologien og komme frem til ukjent solplanet nord korea kan det meste. og nå som van reaktorer og mer avansert teknologi som tyler wilsom har oppfunet snakker vi om 100 megawatt i verdensrommet og til dagen har man kun prøvd plutonium batterier på noen hundre watt er det som er i new horizon. mener selv at folk kan reise men kan bare studere annet liv eller velge stappe pikken inn i dame eller motsatt det er ingen som vet at vi faktisk blir sånne vesner mens sjelete ligger igjen

Har lest denne ti ganger, lagt godviljen til, men jeg skjønner ikke bæra av hva du vil fram til?

Hehehe, samme her....

 

Jeg forsøker.

 

Han tror NASA(?) er eneste alternativ når det gjelder reiser til andre planeter.

- Jeg er forsåvidt enig i at en eller flere statlig/flerstatlig støttede organisasjoner må stå bak. Med mindre et geni kommer på noe nytt, enkelt og billig. Forutsatt at nada er en skrivefeil, så har jeg tolket første del av første setning.

 

Men så rakner det. Det virker som NASA (eller nada?) skal bruke teknologien de finner på andre planeter for å komme seg videre til neste solsystem som huser en jordlignende planet. Eller, de skal få hjelp av Nord Korea.

- Med mindre man fisker noe fantastisk opp av havene på disse månene eller finner levninger av en glemt sivilisasjon på Mars, er nok begge deler omtrent like usannsynlig. Faktisk har jeg større tro på Mars enn Nord Korea.

 

Så mener han Tyler Wilson (går ut i fra at m er n) har laget en vann(?) reaktor som produserer 100MW, til sammenligning brukes et 100w (om jeg ikke husker feil) plutonium 238 batteri i New Horizon.

- Tyler Wilson er riktig nok et geni. Men han har så vidt meg bekjent ikke funnet opp noen vannreaktor. Han hadde for noen år tilbake noen diagrammer om et mulig fisjon reaktor design som riktig nok skulle produsere 100MW. Men disse var ikke små, de var relativt store. De er heller ikke basert på vann, de var ikke en gang vannkjølte, men baserte seg på en nedgravd kjerne av smeltet salt. Han har imidlertid laget en billig måleinnretning for deteksjon av radioaktiv stråling som potensielt kan erstatte dyrere løsninger basert på Helium-3. Og en liten PPS: NASA har nesten gått tom for plutonium 238, og har på nåværende tidspunkt nok til to ekspedisjoner tilsvarende New Horizon. 

 

Så tror jeg han mener at mennesket bare kan reise på en slik tur. Men at vi bare kan studere andre livsformer vi kommer over. Eventuelt kan vi gi F i å studere, og bare voldta det vi måtte komme over. Begrunnelsen for dette er at det ikke er noen som vet vi faktisk blir til noen form for vesener når skjelettet ligger igjen.

- Igjen, enig i at man må være varsom i møte med andre livsformer. Og forsåvidt at det ville være spennende og se på muligheten for formering på kryss av arter skulle det vise seg mulig. Men voldtekt av andre livsformer er litt på grensen. Hvis han da ikke mente at vi skulle ha sex når vi studerer andre livsformer. Hvilke vesener vi blir når vi dør vet jeg ikke, men som han skriver, det gjør ingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...