Gå til innhold

LG skal snart vise frem en OLED-TV du kan «rulle» sammen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en veldig viktig utvikling. Bransjen sliter i dag med å lage "nye" produkter som folk vil ha. Overgangen fra CRT til LCD-TVer var stor. Det så alle. Overgangen fra LCD til LED var ikke fullt så stor. Overgangen fra LED til OLED+4k ser ikke ut til å vekke nok følelser. Kun de interesserte legger merke til forskjellen, men glemmer det etter en times titting. Med fleksible skjermer åpner man for STØRRE skjermer. Så mye større at alle ser at du har en ny TV. Da er det mulig betalingsvilligheten blant folk stiger, og bransjen får flere salg. Dagens skjermer blir svært tunge når man overstiger ~65 tommer. Transportvekten på en 85" er omlag 150kg (Thomson 85UZ8876). 80kg med embalasje! Med en fleksibel skjerm kvitter man sed med en enorm ramme. Du slipper en eske på 2,3x1,5 meter. Enklere og rimeligere transport. Jeg står klar til å kjøpe en ny MEGA-skjerm dersom de kommer på markedet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor ofte har jeg trengt å ta meg meg en projektor eller lignende? En OLED er tynn og kan følgelig bøyes, ikke brettes. Dette er sedvanlig "koreansk" design.

Jeg tror at OLED etterhvert blir billig, og at en relevant skjerm er å finne der du kommer og trenger en. OLED er en plastfilm med et belegg, og når nøtten for hvordan denne skal enklest produseres er knekt, så vil det pøse på ut i markedet. Den er lett og henges greit på alle vegger uten mye plunder og heft.

Sammenrullede skjermer i en koffert som en papyrusrull? Gimmick!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en veldig viktig utvikling. Bransjen sliter i dag med å lage "nye" produkter som folk vil ha. Overgangen fra CRT til LCD-TVer var stor. Det så alle. Overgangen fra LCD til LED var ikke fullt så stor. 

Grunnen til at det ikke var noe stort oppstyr fra LCD til LED skjermer er vel i grunn fordi det de liker å kalle LED skjermer i bunn og grunn er en LCD skjerm, med andre ord akkurat samme panelet bare med ny bakgrunnsbelysning. Altså ikke noe spesiellt nyvinnende. Gir i beste fall litt bedre sortnivå på de dyrere modellene som kan dimme lysene i soner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...