Gå til innhold

Adjø Project Morpheus – hallo PlayStation VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal bli gøy når denne endelig kommer i salg. Håper Sony har en demo stand med denne på SpillExpo i år.

 

Synes jeg leste at No Man's Sky er utsatt for å lanseres samtidig som PSVR. Tenk om Sony åpner opp lommeboka og gjør spillet eksklusivt på PS4. Det hadde vært første gang et Indie spill hadde blitt en system seller... Det hadde vært litt av en melding å levere under Playstation Experience i desember.

Lenke til kommentar

Skal bli gøy når denne endelig kommer i salg. Håper Sony har en demo stand med denne på SpillExpo i år.

 

Synes jeg leste at No Man's Sky er utsatt for å lanseres samtidig som PSVR. Tenk om Sony åpner opp lommeboka og gjør spillet eksklusivt på PS4. Det hadde vært første gang et Indie spill hadde blitt en system seller... Det hadde vært litt av en melding å levere under Playstation Experience i desember.

 

Du gleder deg til 30 fps VR? Jeg som trodde andre VR selskaper hadde satt en minimum på 90 fps for god VR opplevelse. De får for litt høyere oppløsning enn 720/1080p også.

 

Dette er ikke interessant med mindre det kommer til PC. Konsoller er greie de, men til VR er de uegnet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du gleder deg til 30 fps VR? Jeg som trodde andre VR selskaper hadde satt en minimum på 90 fps for god VR opplevelse. De får for litt høyere oppløsning enn 720/1080p også.

Dette er ikke interessant med mindre det kommer til PC. Konsoller er greie de, men til VR er de uegnet.

Ja jeg gleder med til VR på konsoll. Men nå har jeg i motsetning til deg satt meg inn i hvordan VR faktisk blir på PS4.

Lenke til kommentar

 

Du gleder deg til 30 fps VR? Jeg som trodde andre VR selskaper hadde satt en minimum på 90 fps for god VR opplevelse. De får for litt høyere oppløsning enn 720/1080p også.

Dette er ikke interessant med mindre det kommer til PC. Konsoller er greie de, men til VR er de uegnet.

Ja jeg gleder med til VR på konsoll. Men nå har jeg i motsetning til deg satt meg inn i hvordan VR faktisk blir på PS4.

 

Hvordan fikser de ytelse problemet? regner med at dette kommer for vanlige spill?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Du gleder deg til 30 fps VR? Jeg som trodde andre VR selskaper hadde satt en minimum på 90 fps for god VR opplevelse. De får for litt høyere oppløsning enn 720/1080p også.

Dette er ikke interessant med mindre det kommer til PC. Konsoller er greie de, men til VR er de uegnet.

Ja jeg gleder med til VR på konsoll. Men nå har jeg i motsetning til deg satt meg inn i hvordan VR faktisk blir på PS4.

Fortell :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal bli gøy når denne endelig kommer i salg. Håper Sony har en demo stand med denne på SpillExpo i år.

 

Synes jeg leste at No Man's Sky er utsatt for å lanseres samtidig som PSVR. Tenk om Sony åpner opp lommeboka og gjør spillet eksklusivt på PS4. Det hadde vært første gang et Indie spill hadde blitt en system seller... Det hadde vært litt av en melding å levere under Playstation Experience i desember.

 

Nå er jo NLS allerede bekreftet til pc, så det kommer neppe til å skje

Lenke til kommentar

 

Ja jeg gleder med til VR på konsoll. Men nå har jeg i motsetning til deg satt meg inn i hvordan VR faktisk blir på PS4.

 

Du må gjerne fortelle meg hvordan svært svak HW, blir noe annet enn svært svak HW. Og helst en forklaring som ikke inneholder at den skal få kraft fra skyen, at den har VR drivere som gir 1000% ytelsesøkning, Direct X, eller at PS4 ikke har aktivert sitt fulle potensiale ennå.

 

Dessuten lurer jeg på hvordan du kan like tanken på at et selskap punger ut for å hindre andre i å nyte en spillopplevelse. Du satser på å bli ganske populær med slike utsagn. Det er jo den verste delen med konsoller. Sony, MS og Nintendo punger ut for å hindre folk i å få spillopplevelsene som de har lyst på. Spesielt Sony, og verste er helt klart Nintendo. Mange av spillene MS satser på kommer faktisk også til PC.

 

Og hvorfor skal spill være en grunn til å kjøpe et system i det hele tatt? Det er jo bare latterlig. En PC kan du kjøpe, og kjøper du uavhengig av spilllanseringer. Alt fungere, alt kan spilles på den. Det finnes så stort utvalg innenfor alt. Det er ingenting som leder, det er svært mange spill som pusher og gjør ting bedre konstant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Du må gjerne fortelle meg hvordan svært svak HW, blir noe annet enn svært svak HW. Og helst en forklaring som ikke inneholder at den skal få kraft fra skyen, at den har VR drivere som gir 1000% ytelsesøkning, Direct X, eller at PS4 ikke har aktivert sitt fulle potensiale ennå.

 

Det burde være veldig enkelt for deg å google og lese deg opp litt. Er flere artikler som tar det for seg det. Dette er en av dem

 

 

 

 

Dessuten lurer jeg på hvordan du kan like tanken på at et selskap punger ut for å hindre andre i å nyte en spillopplevelse. Du satser på å bli ganske populær med slike utsagn. Det er jo den verste delen med konsoller. Sony, MS og Nintendo punger ut for å hindre folk i å få spillopplevelsene som de har lyst på. Spesielt Sony, og verste er helt klart Nintendo. Mange av spillene MS satser på kommer faktisk også til PC.

 

Jeg er en Playstation fan og ønsker plattformen skal ha så mange eksklusive opplevelser som kun kan finnes på plattformen. Da jeg vil at Playstation skal være den beste plassen å spille på for konsoll brukere. Noe den etter min mening er idag. Og unike eksklusive spill selger konsoller. Og flere solgte maskiner betyr flere utviklere lager mer spill til den. Noe vi ser allerede effekten av på PS4. Og jeg er på ingen måte her for å bli "populær". Det er slik konsoller drar kunder. Ved å sikre seg eksklusive spill og opplevelser en kun kan oppleve på maskin X. 

 

 

 

Og hvorfor skal spill være en grunn til å kjøpe et system i det hele tatt? Det er jo bare latterlig. En PC kan du kjøpe, og kjøper du uavhengig av spilllanseringer. Alt fungere, alt kan spilles på den. Det finnes så stort utvalg innenfor alt. Det er ingenting som leder, det er svært mange spill som pusher og gjør ting bedre konstant.

 

Spesifikke spill har vært grunnvalget til valg av konsoll siden starten. Og er det fortsatt idag. Akkurat som diverse spill er grunnen til at noen bruker tusenvis av kroner på å oppgradere maskinen for å få den beste ytelsen og grafikken en kan kjøpe. Og alt kan ikke spilles på PC. Noen av tidenes beste spill finnes kun på konsoll. Akkurat som noen av tidenes beste spill finnes kun på PC.

 

En må kjøpe maskiner utifra hvilke spill en vil spille. 

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det burde være veldig enkelt for deg å google og lese deg opp litt. Er flere artikler som tar det for seg det. Dette er en av dem

 

 

 

 

Dessuten lurer jeg på hvordan du kan like tanken på at et selskap punger ut for å hindre andre i å nyte en spillopplevelse. Du satser på å bli ganske populær med slike utsagn. Det er jo den verste delen med konsoller. Sony, MS og Nintendo punger ut for å hindre folk i å få spillopplevelsene som de har lyst på. Spesielt Sony, og verste er helt klart Nintendo. Mange av spillene MS satser på kommer faktisk også til PC.

 

Jeg er en Playstation fan og ønsker plattformen skal ha så mange eksklusive opplevelser som kun kan finnes på plattformen. Da jeg vil at Playstation skal være den beste plassen å spille på for konsoll brukere. Noe den etter min mening er idag. Og unike eksklusive spill selger konsoller. Og flere solgte maskiner betyr flere utviklere lager mer spill til den. Noe vi ser allerede effekten av på PS4. Og jeg er på ingen måte her for å bli "populær". Det er slik konsoller drar kunder. Ved å sikre seg eksklusive spill og opplevelser en kun kan oppleve på maskin X. 

 

 

 

Og hvorfor skal spill være en grunn til å kjøpe et system i det hele tatt? Det er jo bare latterlig. En PC kan du kjøpe, og kjøper du uavhengig av spilllanseringer. Alt fungere, alt kan spilles på den. Det finnes så stort utvalg innenfor alt. Det er ingenting som leder, det er svært mange spill som pusher og gjør ting bedre konstant.

 

Spesifikke spill har vært grunnvalget til valg av konsoll siden starten. Og er det fortsatt idag. Akkurat som diverse spill er grunnen til at noen bruker tusenvis av kroner på å oppgradere maskinen for å få den beste ytelsen og grafikken en kan kjøpe. Og alt kan ikke spilles på PC. Noen av tidenes beste spill finnes kun på konsoll. Akkurat som noen av tidenes beste spill finnes kun på PC.

 

En må kjøpe maskiner utifra hvilke spill en vil spille. 

 

 

Artikkelen sier altså at de targeter 60 fps i average, noe som altså de andre synes er for lavt. Så du kan altså spille et utvalg av mindre spilltitler som er lite krevende i 60 fps 1080p på dette. Utrolig. Blir sikkert en virtuell virkelighet av det... Tenkt hvis de skulle hatt spill som GTA, AC:U i VR? Da hadde grafikken vært så firkanta at selv om de oppnår 60 fps, så vil det ikke ligne på noe som kan misforstås som virkelighet på noen som helst måte. Med mindre virkeligheten din er gamle Gamecube spill. Jeg beklager, men du kan ikke trikse noe som er dårlig til å bli noe bra. PS4 sin HW er low end, og den blir stadig mer low-end for hver dag som går.  I starten av 2016 vil jo PS4 gå som den nedre delen av low-end GPU markedet.

 

 

AHHH, DU er en playstation fan? Derfor skal alle andre lide, og ha det dårligere slik at du kan få mer igjen ut av valget ditt? Denne holdningen til andre er helt utrolig! Jeg ønsker at ALLE skal kunne nyte spill, ALLE skal kunne kjøpe og spille spillene. Du ønsker at Sony skal tvinge folk over på valget du har gjort, slik at det blir et enda bedre valg. Som sagt, du går ikke akkurat for å bli populær med uttalelser som dette! Hvis du vil ha det beste, hvis du vil ha den beste opplevelsen vil du jo uansett aldri gå for en PS4, da PC gir bedre opplevelse. Ingen trenger å drive med skittne markedstriks til PC, PC har ingenting å bevise, fordi det ligger så langt foran. Det er og en platform for alle, som er åpen for alle, som gjør at alle kan spille, og ingen spill blir holdt av. Spill og diverse er og langt billigere, da Sony ikke forlanger massevis av penger for alle spill som blir solgt. 

 

DU er for en ordning der du må kjøpe konsoll for å spille enkelte spill. DU er for at det skal være slik. Hvis folk bare droppet PS4, så hadde alt kommet til PC, og da uten restriksjonene. Og det er en utroooolig liten andel som oppgraderer PCen hvert år for nye spill... De som oppgraderer hvert år gjør det fordi de liker å oppgradere, de er interessert i PC. De som først og fremst er opptatt av spillene klarer fint å spille spill uten å ha extreme grafikksettings i de tyngste spillene til enhver tid. Så hele grunnen til å kjøpe konsoll som du skriver, baserer seg på skitten og forbrukerfiendtlig politikk fra hovedsaklig Sony og Nintendo sin side. Før var konsoller spesielle. Nå er de bare en dårlig imitasjon av en PC. Konsollenes tid er omme, men folk kjøper dem fortsatt, selskaper som Sony bruker skitne triks for å linke folk til enhetene sine, og tvinge folk til å kjøpe dem, selv om de blir utkonkurrert av PCer. Enhver som støtter slike eksklusivitetsordninger støtter forbrukerfiendtlig praksis fra store selskaper, som har mål om å tjene penger direkte på brukerens bekostning. Det i kontrast til selskaper som tilbyr brukere tjenester, og tjener på deres tilfredshet. Det er også en praksis som passer svært dårlig i samfunnet vårt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

her er det meste nfo om psvr:

http://www.itpro.co.uk/desktop-hardware/24765/playstation-vr-release-date-price-specs-and-games-project-morpheus-gets-an

 

 

og for å sitere det sony selv skriver:

 

Key changes:
  • OLED display: In exchange for the 5 inch LCD, the new Morpheus VR headset is equipped with a 5.7 inch 1920 X RGB X 1080 resolution OLED display. This new screen expands the field of view and enables low persistence, removing motion blur.
  • 120hz refresh rate: The previous refresh rate spec has been doubled for this new prototype, which means games for Morpheus can be rendered at 120fps. When combined with the OLED display’s high refresh rate and the power of PS4, Morpheus is able to output amazingly smooth visuals.
  • Super low latency: We know how critical low latency is to delivering a great VR experience, and we’ve reduced latency to less than 18ms, about half of what the first Morpheus prototype had. Low latency is critical to deliver a sense of presence, at the same time making the VR experience comfortable to players.
  • More accurate tracking: To make positional tracking more precise, we’ve added three LEDs to the headset – one on the front and two on the side – for a total of nine LEDs to support robust 360 degree tracking.
  • User-friendly design: We’ve made the Morpheus VR headset easier to put on and take off, with a single band design and quick release button. The headband supports the weight of the unit on the top of your head, so there is no pressure on your face. Other components have also been adjusted and configured to make the headset lighter, so that players do not find the headset cumbersome or uncomfortable to use.

http://blog.us.playstation.com/2015/03/03/project-morpheus-ps4-vr-upgraded-coming-in-2016/

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Dessuten lurer jeg på hvordan du kan like tanken på at et selskap punger ut for å hindre andre i å nyte en spillopplevelse. Du satser på å bli ganske populær med slike utsagn. Det er jo den verste delen med konsoller. Sony, MS og Nintendo punger ut for å hindre folk i å få spillopplevelsene som de har lyst på. Spesielt Sony, og verste er helt klart Nintendo. Mange av spillene MS satser på kommer faktisk også til PC.

 

Er flott at Sony, MS og Nintendo utvikler spill sjølv som dermed blir eksklusive. Så får det bli opp til di om desse spilla skal slippast på andre format.

 

Liker derimot lite at di kaster penger etter spillutgivere for å få multi-spilla eksklusive. Her er utan tvil MS verre enn di andre to, noko ein og kunne sjå av at Indie-programmet til XO krevde at multi-spill skulle først ut på XO. Det vart såvidt eg huska forandra på, men seie litt om måten MS bruker penger og press for å hindre andre i å nyte ein spillopplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Artikkelen sier altså at de targeter 60 fps i average, noe som altså de andre synes er for lavt. Så du kan altså spille et utvalg av mindre spilltitler som er lite krevende i 60 fps 1080p på dette. Utrolig. Blir sikkert en virtuell virkelighet av det... Tenkt hvis de skulle hatt spill som GTA, AC:U i VR? Da hadde grafikken vært så firkanta at selv om de oppnår 60 fps, så vil det ikke ligne på noe som kan misforstås som virkelighet på noen som helst måte. Med mindre virkeligheten din er gamle Gamecube spill. Jeg beklager, men du kan ikke trikse noe som er dårlig til å bli noe bra. PS4 sin HW er low end, og den blir stadig mer low-end for hver dag som går.  I starten av 2016 vil jo PS4 gå som den nedre delen av low-end GPU markedet.

 

Om du hadde lest litt mer så ville du lest at målet er spill som kjører i 60fps på PS4 for å oppnå et bra resultat ved bruk av reprojection som dobler antall bilder pr sek slik at en får en 120fps opplevelse. Det skal ikke stort til for å lage en virtuell virkelighet. Ved bruk av min telefon og et VR skall så får en rimelig heftige VR opplevelser.

 

Om du tror at du vil få VR spill som er som GTA,AC:U i VR så har du ikke fulgt med i timen. VR er ekstremt krevende og type spill vi vil se er en smule annerledes og begrenset en normale spill. Dette gjelder PC og PS4. Men PS4 vil selvfølgelig være ekstra begrenset pga sin hardware.

 

Epic Games laget en heftig demo nylig som heter Showdown. Det er en slags benchmark i hva dem får til med Oculus og hardware idag med 90fps. Krever et 980Ti og matchende hardware for å oppnå dette. Bare for å gi deg et innblikk at GTA og AC:U er noe du kan se lenge etter.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xfdHAcnOnW0

 

Så PS4 vil på ingen måte klare å hamle opp med hardware som koster 13-16000kr nei. Og det er kanskje ikke så rart med en konsoll til snaue 3500kr? 

 

 

 

 

AHHH, DU er en playstation fan? Derfor skal alle andre lide, og ha det dårligere slik at du kan få mer igjen ut av valget ditt? Denne holdningen til andre er helt utrolig! Jeg ønsker at ALLE skal kunne nyte spill, ALLE skal kunne kjøpe og spille spillene. Du ønsker at Sony skal tvinge folk over på valget du har gjort, slik at det blir et enda bedre valg. Som sagt, du går ikke akkurat for å bli populær med uttalelser som dette! Hvis du vil ha det beste, hvis du vil ha den beste opplevelsen vil du jo uansett aldri gå for en PS4, da PC gir bedre opplevelse. Ingen trenger å drive med skittne markedstriks til PC, PC har ingenting å bevise, fordi det ligger så langt foran. Det er og en platform for alle, som er åpen for alle, som gjør at alle kan spille, og ingen spill blir holdt av. Spill og diverse er og langt billigere, da Sony ikke forlanger massevis av penger for alle spill som blir solgt. 

 

Som Playstation fan vil jeg at plattformen skal ha så mange fordeler og stor kundebase som overhode mulig ja. Og det ved å sikre unike opplevelser en kun kan få på Playstation. Og igjen så er jeg ikke ute etter å bli populær. Men nå er vel dette en diskusjon om hardware osv ikke person?

 

Lenke til kommentar

Greit nok om man har en 120Hz skjerm i brillene, men om maskinvaren ikke greier mer enn 30 FPS, 60 i enkelte hjelper det ikke en tøddel. Blir litt som å ha en superbil til noen millioner som kan gå 350 km/t men fartsgrensen er uansett 80. Og siden PS4'en har låst FPS kan man da si at bilen jeg nevnte har en sperre på 80 km/t.

Håper dere ser poenget mitt her, skrevet litt "fort å gæli" men ville bare nevne det.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det burde være veldig enkelt for deg å google og lese deg opp litt. Er flere artikler som tar det for seg det. Dette er en av dem

 

 

 

 Dessuten lurer jeg på hvordan du kan like tanken på at et selskap punger ut for å hindre andre i å nyte en spillopplevelse. Du satser på å bli ganske populær med slike utsagn. Det er jo den verste delen med konsoller. Sony, MS og Nintendo punger ut for å hindre folk i å få spillopplevelsene som de har lyst på. Spesielt Sony, og verste er helt klart Nintendo. Mange av spillene MS satser på kommer faktisk også til PC.

 

Jeg er en Playstation fan og ønsker plattformen skal ha så mange eksklusive opplevelser som kun kan finnes på plattformen. Da jeg vil at Playstation skal være den beste plassen å spille på for konsoll brukere. Noe den etter min mening er idag. Og unike eksklusive spill selger konsoller. Og flere solgte maskiner betyr flere utviklere lager mer spill til den. Noe vi ser allerede effekten av på PS4. Og jeg er på ingen måte her for å bli "populær". Det er slik konsoller drar kunder. Ved å sikre seg eksklusive spill og opplevelser en kun kan oppleve på maskin X. 

 

 

 Og hvorfor skal spill være en grunn til å kjøpe et system i det hele tatt? Det er jo bare latterlig. En PC kan du kjøpe, og kjøper du uavhengig av spilllanseringer. Alt fungere, alt kan spilles på den. Det finnes så stort utvalg innenfor alt. Det er ingenting som leder, det er svært mange spill som pusher og gjør ting bedre konstant.

 

Spesifikke spill har vært grunnvalget til valg av konsoll siden starten. Og er det fortsatt idag. Akkurat som diverse spill er grunnen til at noen bruker tusenvis av kroner på å oppgradere maskinen for å få den beste ytelsen og grafikken en kan kjøpe. Og alt kan ikke spilles på PC. Noen av tidenes beste spill finnes kun på konsoll. Akkurat som noen av tidenes beste spill finnes kun på PC.

 

En må kjøpe maskiner utifra hvilke spill en vil spille. 

 

 

Artikkelen sier altså at de targeter 60 fps i average, noe som altså de andre synes er for lavt. Så du kan altså spille et utvalg av mindre spilltitler som er lite krevende i 60 fps 1080p på dette. Utrolig. Blir sikkert en virtuell virkelighet av det... Tenkt hvis de skulle hatt spill som GTA, AC:U i VR? Da hadde grafikken vært så firkanta at selv om de oppnår 60 fps, så vil det ikke ligne på noe som kan misforstås som virkelighet på noen som helst måte. Med mindre virkeligheten din er gamle Gamecube spill. Jeg beklager, men du kan ikke trikse noe som er dårlig til å bli noe bra. PS4 sin HW er low end, og den blir stadig mer low-end for hver dag som går.  I starten av 2016 vil jo PS4 gå som den nedre delen av low-end GPU markedet.

 

 

AHHH, DU er en playstation fan? Derfor skal alle andre lide, og ha det dårligere slik at du kan få mer igjen ut av valget ditt? Denne holdningen til andre er helt utrolig! Jeg ønsker at ALLE skal kunne nyte spill, ALLE skal kunne kjøpe og spille spillene. Du ønsker at Sony skal tvinge folk over på valget du har gjort, slik at det blir et enda bedre valg. Som sagt, du går ikke akkurat for å bli populær med uttalelser som dette! Hvis du vil ha det beste, hvis du vil ha den beste opplevelsen vil du jo uansett aldri gå for en PS4, da PC gir bedre opplevelse. Ingen trenger å drive med skittne markedstriks til PC, PC har ingenting å bevise, fordi det ligger så langt foran. Det er og en platform for alle, som er åpen for alle, som gjør at alle kan spille, og ingen spill blir holdt av. Spill og diverse er og langt billigere, da Sony ikke forlanger massevis av penger for alle spill som blir solgt. 

 

DU er for en ordning der du må kjøpe konsoll for å spille enkelte spill. DU er for at det skal være slik. Hvis folk bare droppet PS4, så hadde alt kommet til PC, og da uten restriksjonene. Og det er en utroooolig liten andel som oppgraderer PCen hvert år for nye spill... De som oppgraderer hvert år gjør det fordi de liker å oppgradere, de er interessert i PC. De som først og fremst er opptatt av spillene klarer fint å spille spill uten å ha extreme grafikksettings i de tyngste spillene til enhver tid. Så hele grunnen til å kjøpe konsoll som du skriver, baserer seg på skitten og forbrukerfiendtlig politikk fra hovedsaklig Sony og Nintendo sin side. Før var konsoller spesielle. Nå er de bare en dårlig imitasjon av en PC. Konsollenes tid er omme, men folk kjøper dem fortsatt, selskaper som Sony bruker skitne triks for å linke folk til enhetene sine, og tvinge folk til å kjøpe dem, selv om de blir utkonkurrert av PCer. Enhver som støtter slike eksklusivitetsordninger støtter forbrukerfiendtlig praksis fra store selskaper, som har mål om å tjene penger direkte på brukerens bekostning. Det i kontrast til selskaper som tilbyr brukere tjenester, og tjener på deres tilfredshet. Det er også en praksis som passer svært dårlig i samfunnet vårt.

PS4 gir en mye bedre spillopplevelse for meg enn PC gjør, du kan ikke bruke dine personlige prefferanser som fakta.

 

Klar over at jeg kan bruke tid å ressurser på å få PCen mest mulig lik en konsoll, men ser ikke hvorfor jeg skal bruke tid og penger på det når jeg heller kan spille på PS4en med litt dårligere grafikk og lastetider.

Lenke til kommentar

 

 

 Du må gjerne fortelle meg hvordan svært svak HW, blir noe annet enn svært svak HW. Og helst en forklaring som ikke inneholder at den skal få kraft fra skyen, at den har VR drivere som gir 1000% ytelsesøkning, Direct X, eller at PS4 ikke har aktivert sitt fulle potensiale ennå.

 

Det burde være veldig enkelt for deg å google og lese deg opp litt. Er flere artikler som tar det for seg det. Dette er en av dem

 

 

 

 Dessuten lurer jeg på hvordan du kan like tanken på at et selskap punger ut for å hindre andre i å nyte en spillopplevelse. Du satser på å bli ganske populær med slike utsagn. Det er jo den verste delen med konsoller. Sony, MS og Nintendo punger ut for å hindre folk i å få spillopplevelsene som de har lyst på. Spesielt Sony, og verste er helt klart Nintendo. Mange av spillene MS satser på kommer faktisk også til PC.

 

Jeg er en Playstation fan og ønsker plattformen skal ha så mange eksklusive opplevelser som kun kan finnes på plattformen. Da jeg vil at Playstation skal være den beste plassen å spille på for konsoll brukere. Noe den etter min mening er idag. Og unike eksklusive spill selger konsoller. Og flere solgte maskiner betyr flere utviklere lager mer spill til den. Noe vi ser allerede effekten av på PS4. Og jeg er på ingen måte her for å bli "populær". Det er slik konsoller drar kunder. Ved å sikre seg eksklusive spill og opplevelser en kun kan oppleve på maskin X. 

 

 

 Og hvorfor skal spill være en grunn til å kjøpe et system i det hele tatt? Det er jo bare latterlig. En PC kan du kjøpe, og kjøper du uavhengig av spilllanseringer. Alt fungere, alt kan spilles på den. Det finnes så stort utvalg innenfor alt. Det er ingenting som leder, det er svært mange spill som pusher og gjør ting bedre konstant.

 

Spesifikke spill har vært grunnvalget til valg av konsoll siden starten. Og er det fortsatt idag. Akkurat som diverse spill er grunnen til at noen bruker tusenvis av kroner på å oppgradere maskinen for å få den beste ytelsen og grafikken en kan kjøpe. Og alt kan ikke spilles på PC. Noen av tidenes beste spill finnes kun på konsoll. Akkurat som noen av tidenes beste spill finnes kun på PC.

 

En må kjøpe maskiner utifra hvilke spill en vil spille. 

PS4 trenger ikke eksklusive spill, den er den beste spillkonsollen på markedet.

Det finnes tre realistiske måter å få en eksklusiv tittel i dag: du eier utvikler, du eier IP eller du kjøper en ny IP eller utvikler.

Å kjøpe eksklusivitet på en stor IP koster milliarder, derfor er det få av dem i dag.

Selv MS pleier å slippe pc verson av Xbox spill for å få mer inntekter.

 

Eneste PC eksklusive spill er de som krever mus og keyboard, typisk RTS.

Noen få med for høye systemkrav, typisk på slutten av en konsoll generasjon.

SÅ har du de som er for smale til å porte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...