Gå til innhold

Need for Speeds PC-versjon er utsett til neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

En ting som har irritert meg i det siste...når det kommer til N4S-serien...,og da tenker jeg spesifikt på Remake-utgavene av spill i serien.

 

Selv om jeg personlig ikke nødvendigvis ser trangen til å gi spill ansiktsløftning...,så er jeg ikke helt imot det heller.

 

Det jeg er imot...er det at når dem kommer med en Remake så gir dem ikke bare spill en ansiktsløftning og retter på bugs/glitches...,men de går ofte fullstendig bananas og forandrer for mye på handlingen og atmosfæren.

 

Hot Pursuit-Remaken er et godt eksempel på dette fenomenet.

 

Det hadde ikke den gode gamle sjarmen som tidligere N4S-spill hadde...,som f.eks Orginalen av Hot Pursuit for den sakens skyld.

 

Det minnet snarere om at N4S og Track-Mania hadde fått barn sammen...

 

Most Wanted-Remaken var intet unntak.

 

Så jeg håper på at dette nye spillet i N4S-serien vil gå tilbake til røttene sine...,på tross av at det vil være en mer åpen verden-feel i spillet.

Lenke til kommentar

Oh well... Håper ikke dette er en utspekulert plan om å prioritere konsollutgivelsen og sikre seg mest mulig inntekt derfra før de lanserer det for PC-gjengen.

 

Vi får bare se hva som skjer. Jeg skal ihvertfall ikke røre konsollutgivelsene med pinne når det kommer på PC.

 

 

Hot Pursuit-Remaken er et godt eksempel på dette fenomenet.

Det spillet var et godt eksempel på NFS som gikk i samme gange og er ikke utviklet av samme selskap en gang.

 

 

ta dere en bolle da Ghost Games..

Smi mens jernet er varmt for fææn.

For å så lansere noe totalt skuffende? De sier jo selv at nåværende build ikke er godt nok. Skal vi tro det de sier så vil vi ikke ha spillet nå en gang.

 

 

utsatt*

Nynorsk. It's a thing, you might've heard of it. ;) Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Oh well... Håper ikke dette er en utspekulert plan om å prioritere konsollutgivelsen og sikre seg mest mulig inntekt derfra før de lanserer det for PC-gjengen.

 

Vi får bare se hva som skjer. Jeg skal ihvertfall ikke røre konsollutgivelsene med pinne når det kommer på PC.

 

 

 

 

 

Hot Pursuit-Remaken er et godt eksempel på dette fenomenet.

 

 

 

 

Det spillet var et godt eksempel på NFS som gikk i samme gange og er ikke utviklet av samme selskap en gang.

 

 

 

ta dere en bolle da Ghost Games..

Smi mens jernet er varmt for fææn.

 

 

 

 

For å så lansere noe totalt skuffende?

De sier jo selv at nåværende build ikke er godt nok.

Skal vi tro det de sier så vil vi ikke ha spillet nå en gang.

 

 

 

utsatt*

 

 

 

 

Nynorsk. It's a thing, you might've heard of it. ;)

 

 

 

Snodig at at det var det du hang deg opp i...,men uansett...

 

Jeg tenkte ikke på noe spesifikt firma/studio.

 

Poenget mitt var at det å tenke nytt ikke alltid er like positivt.

 

Som f.eks. i eksempelene som jeg nevnte så ble det bare vondt værre.

 

Men som jeg også nevnte...,så håper jeg på at selv om dette nye spillet i N4S-serien skal tilsynelatende visst ha en mer "Åpen Verden"-feel så klarer de å beholde den sjarmen som tidligere spill i serien hadde.

 

Men som sagt...

 

Smaken er som baken...,den er delt.

Lenke til kommentar

Snodig at at det var det du hang deg opp i...,men uansett...

 

Jeg tenkte ikke på noe spesifikt firma/studio.

 

Poenget mitt var at det å tenke nytt ikke alltid er like positivt.

 

Som f.eks. i eksempelene som jeg nevnte så ble det bare vondt værre.

 

Men som jeg også nevnte...,så håper jeg på at selv om dette nye spillet i N4S-serien skal tilsynelatende visst ha en mer "Åpen Verden"-feel så klarer de å beholde den sjarmen som tidligere spill i serien hadde.

 

Men som sagt...

 

Smaken er som baken...,den er delt.

Jeg er en snodig karakter, så da blir det sånn.

 

Jeg ser dog poenget ditt, og vi må jo bare se hva resultatet blir. Men mye av visjonen bak spillet er jo faktisk å gå tilbake til hva som gjorde NFS bra. Ergo, basert på gamle idéer (som fungerte).

 

En ting til: ikke alle deler baken sin med andre.

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det neste Need for Speed-spelet blir ein ny start for serien, og dei har droppa undertitlane som har prega serien i mange år. Denne gong er målet å la spelarane styre si eiga oppleving i stor grad. Du kan byggje eigne bilar, og fokusere på fart, presisjon eller biljakter mot politiet."

 

Lurer på kva EA har betalt for so mykje lovord. Men fra spøk til alvor. Ingen av desse tinga er nye. Ja det er nytt at EA stapper alt dette inn i et spel, men med tanke på kor mange ganger dei har kokt suppe på ein av av desse mekanikkane før er det ikkje akuratt nytt.

 

Personlig blir eg meir og meir irritert når eg ser på promo materiellet til dette spelet. Det virker som EA nokk ein gang har totalt misforstått korfor dei gamle NFS spela solgte bra.

Lenke til kommentar

"Det neste Need for Speed-spelet blir ein ny start for serien, og dei har droppa undertitlane som har prega serien i mange år. Denne gong er målet å la spelarane styre si eiga oppleving i stor grad. Du kan byggje eigne bilar, og fokusere på fart, presisjon eller biljakter mot politiet."

 

Lurer på kva EA har betalt for so mykje lovord. Men fra spøk til alvor. Ingen av desse tinga er nye. Ja det er nytt at EA stapper alt dette inn i et spel, men med tanke på kor mange ganger dei har kokt suppe på ein av av desse mekanikkane før er det ikkje akuratt nytt.

 

Personlig blir eg meir og meir irritert når eg ser på promo materiellet til dette spelet. Det virker som EA nokk ein gang har totalt misforstått korfor dei gamle NFS spela solgte bra.

Hvorfor skal det være nytt? Det er jo det som er poenget, at de i større grad går tilbake til gamle NFS-spill og gjør det som gjorde de gamle spillene gode. Spørsmålet er om lovnadene er sanne, og isåfall har de skrevet under på sin egen død, fordi da er det ingen som vil stole på dem igjen. Men som sagt, alt tyder på at det er genuint. Kanskje ikke fra $EA$, men fra utviklerene. Og de har jobbet med prosjektet i rundt 2 år, mot 1 år som har vært normen.

 

Jeg tror ærlig talt ikke de tør å fucke dette opp eller ta snarveier.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Oh well... Håper ikke dette er en utspekulert plan om å prioritere konsollutgivelsen og sikre seg mest mulig inntekt derfra før de lanserer det for PC-gjengen.

 

Vi får bare se hva som skjer. Jeg skal ihvertfall ikke røre konsollutgivelsene med pinne når det kommer på PC.

 

 

ta dere en bolle da Ghost Games..

Smi mens jernet er varmt for fææn.

For å så lansere noe totalt skuffende? De sier jo selv at nåværende build ikke er godt nok. Skal vi tro det de sier så vil vi ikke ha spillet nå en gang.

 

 

 

Det var noen av de første tankene mine også faktisk, Rockstar Games gjorde ett slikt "sjakktrekk" og nå virker det som de kanskje benytter samme metode.

 

Konsoll først for å tjene penger enn å lansere til alle plattformer for da laster alltid en god andel ned til PC utgaven ved release, men siden konsoll er veldig vanskelig å hacke for å få spilt det så vil de aller fleste forbrukere kjøpe det på konsoll først, så Konsoll->penger tjent->Lanserer på PC-> Enda litt mer penger tjent. Personlig syns jeg det er spydig gjort om dem gjør dette bevisst.

 

Om spillet er skuffendes eller ikke så er jeg fortsatt interessert i å spille det for i mine øyne ser det lovende ut og jeg likte ikke at det ble utsatt. Jeg skal uansett ha dette spillet.

Lenke til kommentar

PC versjonen blir utsatt pga dem mest trolig har mindre folk til å lage spillet ferdig i tide. Konsoll utgavene blir prioritert og grunnen til det er vel opplagt.

 

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før en utgiver sier nei til en PC versjon. Og vi begynner å se AAA spill bli droppet for PC. Jeg tror ikke det er lenge til vi ser det skje. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Slik som destiny mener du? Det er da strengt tatt ikke et veldig uvanlig fenomen, PC spilling tror jeg dog er på bedringens vei med suverene tjenester som steam tilgjengelig som har fått flere til å hoppe på PC spilling samt redusert piratkopiering betraktelig, så jeg kan egentlig ikke forstå at utviklingen skal skli ut i noe mer negativ retning enn den allerede er.

 

Edit: Er jo og verdt å nevne at PC har meget store eksklusive titler som ikke er tilgjengelig for konsollene, tenker da i retning kompetativ gaming og MMO.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Ja Destiny er et fint eksempel. Men jeg vet ikke helt om ting går rette veien. Altså det er bra for oss forbrukere at vi nå kan heve et kjøp på Steam om et spill er fks ikke bra eller har for mye bugs etc. Men det kan nok også slå tilbake mot oss.

 

Ved at utviklere/utgivere anser det nå slik at PC brukere krever A og B for å bli fornøyde. Og at en taper penger om spillet ikke har A og B. Og at en må ha flere mennesker i jobb og over lengre tid for å få med A og B. Noe som øker utgiften ved å lage spill til PC.

 

Og det er jo ikke til å skyve under teppet at endel spill selger "dårlig" på PC i forhold til konsoll. Og at regnskapet ikke vil gjøre det verdt å lage disse PC versjonene lengre. Det hadde vært tragisk..så ikke misforstå.

 

Men jeg tror det er en realitet vi er på vei mot.  

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...