Gå til innhold

Dette er den første spillkontrollen til nye Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min egen del er nok dette ikke aktuelt, på lik linje med spilling på iPad og mobil som jeg i grunn ikke finner engasjerende i lengre perioder.

Nå er det riktig nok ikke grensesnittet det står på nå som det kommer skikkelige kontrollere til ATV. Men det skal likevel bli artig å se hva utviklerne kommer med. Regner med det blir av ett annet kaliber enn det grusomme kjipe greiene vi fikk servert på keynoten.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg har troa på AppleTV. Tror det kommer til å gjøre for casual gaming i stua som hva iPhone/iPad gjorde for casual portable gaming. 

 

Ja nettopp.. hva iphone/ipad gjorde for casual portable gaming....

 

Hva med Nintendo, Sony og sega? Apple har ikke gjort "en dritt" for casual gaming.

Om så bare å gjøre det tilgjengelig for de teknisk uinterresserte. (Alle som bruker apple..?)

 

Peace

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja nettopp.. hva iphone/ipad gjorde for casual portable gaming....

Hva med Nintendo, Sony og sega? Apple har ikke gjort "en dritt" for casual gaming.

Om så bare å gjøre det tilgjengelig for de teknisk uinterresserte. (Alle som bruker apple..?)

 

Peace

 

 

Og hva er galt med det? Du er vel i stand til å se bort ifra dine egne preferanser og interesser for å se og forstå at det er andre kundegrupper der ute? 

 

Apple har fått millioner av mennesker som ellers ikke hadde noe interesse for spill til å spille. Det er hva Apple har gjort for casual gaming. Alt ifra super casual spill til mer avanserte spill på mobiltelefoner og nettbrett. Jeg har stor tro på at samme kundegruppe kan ta skrittet ifra den portable skjermen og over til stua med AppleTV.

 

Og godt mulig være inspirasjonen til videre interesse og kjøp av en fullverdig spill konsoll eller spill PC. 

Lenke til kommentar

For min egen del er nok dette ikke aktuelt, på lik linje med spilling på iPad og mobil som jeg i grunn ikke finner engasjerende i lengre perioder.

Nå er det riktig nok ikke grensesnittet det står på nå som det kommer skikkelige kontrollere til ATV. Men det skal likevel bli artig å se hva utviklerne kommer med. Regner med det blir av ett annet kaliber enn det grusomme kjipe greiene vi fikk servert på keynoten.

 

Spørsmålet er hvor vi er om tre år. iPad sliter mest mest med formatet sitt - touch er ikke så godt å spille på (selv om mange unger spiller på den). GPU begynner derimot å bli utrolig bra på iPad, og jeg spår en rimelig heftig GPU på neste Apple TV, og enda bedre året etterpå.

 

Det store bildet her burde være alarmerende for Nintendo, Microsoft og Sony.

Lenke til kommentar

Du mener at AppleTV vil være en direkte konkurrent mot Nintendo, MS og Sony? Og da regner jeg med også PC (Steam)?

 

Kult hvis AppleTV blir et alternativ for mer eller mindre hardcore gamers (hvem faen bryr seg egentlig om hvilken bås man er i?)

 

Jeg hadde egentlig tenkt å plukke ut quotes fra flere posts her som er utrolig teite, men hva er poenget. Folk elsker å diskutere merketilhørighet så jeg tror ikke jeg gidder en gang.

 

Bare chillax og se hva som kommer istede for å rakke ned på alt og alle som ikke mener det samme (det gjelder BÅDE applefanbois og de på andre siden)

Lenke til kommentar

Du mener at AppleTV vil være en direkte konkurrent mot Nintendo, MS og Sony? Og da regner jeg med også PC (Steam)?

Jeg tror Apple TV vil bli en ødeleggende konkurrent til Nintendo, MS og Sony. Større utvalg spill, mye lavere priser og et helt annet regime for publishing vil føre til at kun "AAA"-spillene kommer til de gamle konsollene, og det er neppe nok.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

Du mener at AppleTV vil være en direkte konkurrent mot Nintendo, MS og Sony? Og da regner jeg med også PC (Steam)?

Jeg tror Apple TV vil bli en ødeleggende konkurrent til Nintendo, MS og Sony. Større utvalg spill, mye lavere priser og et helt annet regime for publishing vil føre til at kun "AAA"-spillene kommer til de gamle konsollene, og det er neppe nok.

"Mye lavere priser" og apple hører ikke sammen. Uansett, tviler sterkt på at folk som først og fremst er interessert i spill vil skaffe seg en apple tv for å spille candy crush på stor tv. Mobil spill er populært fordi det er nettopp det, mobilt.

 

Derimot så kommer nok de samme som kjøper alt apple år etter år sikkert til å kjøpe an apple tv  og bli blåst bort av hvordan det "revolusjonerer" spill-markedet for hverdagsmennesket. Det er da så fryktelig vanskelig å skaffe seg en ps4 og trykke på play.

Endret av samobil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...