Gå til innhold

SNIKTITT: Vi prøvekjører Apples gigantiske iPad Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pro? Hva er det som gjør dette til en Pro bortsett fra størrelsen? Ofte er Pro noe som benyttes i de tilfeller man har mer funksjonalitet enn på standardversjonen, og da også ofte relatert til profesjonell/bedriftsfunksjonalitet eller utvidede muligheter og funksjonalitet for drift.

 

Vi snakker her om priser som lar en velge relativt gode datamaskiner, også i samme formfaktor. Det er sikkert mange som bare må ha iPad, men det begynner å bli drøyt for min del.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Pro? Hva er det som gjør dette til en Pro bortsett fra størrelsen? Ofte er Pro noe som benyttes i de tilfeller man har mer funksjonalitet enn på standardversjonen, og da også ofte relatert til profesjonell/bedriftsfunksjonalitet eller utvidede muligheter og funksjonalitet for drift.

 

Vi snakker her om priser som lar en velge relativt gode datamaskiner, også i samme formfaktor. Det er sikkert mange som bare må ha iPad, men det begynner å bli drøyt for min del.

 

 

Nå har man profesjonelt bruk innenfor mange markeder, spesielt i musikk så benyttes vel iPad av mange allerede og denne større og kraftigere modellen vil vel gli rett inn som en naturlig arvtager regner jeg med. Også har du jo dette med pennen da, det muliggjør jo bruk av iPad i en del markedet hvor Apple ikke var like aktuelt tidligere.

 

 

De ser jo også ut til å samarbeide med endel store utviklere så de kan sikre seg touchvennlige utgaver av ting som AutoCAD og endel Adobeprogramvare som forsøker å sikre en optimal brukeropplevelse for et produkt du benytter når du er "ute i feltet" og hvor du fortsetter arbeide på en kraftig arbeidsstasjon med fullverdig programvare når du kommer tilbake.

 

 

iPad Pro er neppe tiltenkt å erstatte kraftige arbeidsstasjoner osv.. Er nok mer tiltenkt å supplementere som et produkt som er flott å bruke når du først er på farten og ute i feltet osv.. Blir jo egentlig motsatte av en Surface 3 Pro, her er du sikret flott touchopplevelse og vil få veldig godt touchoptimaliserte utgaver av diverse proverktøy, men er temmelig halvveis "PC-opplevelse". Mens med Suface 3 Pro så har du jo en temmelig god "PC-opplevelse" men en veldig halvveis nettbrett/touchopplevelse.

 

 

Så blir det jo hvert til sitt bruk osv.. Det som kanskje er litt merkelig er at de ikke implementerte støtten for touchpad/musepeker, for det ville jo gjort at selve PC-bruker kunne blitt uført via Remote Desktop uten at du må basere deg på bruk av touchskjermen.

Lenke til kommentar

Skriver naturligvis ting ut ifra min egen erfaring med Surface 3 Pro, er vel åpenbart at innleggene er subjektive?

Vi kan naturligvis diskutere selve tilgjengeligheten på applikasjoner, men selve touchopplevelsen på Windows ser jeg ikke står noe tilbake fra iOS/Android. Man kan så klart peke på PC-delen av de totale mulighetene, men om man tenker nettbrettfunksjonalitet så er ikke dette noe man må bruke. Man kan i det store og hele bruke Surface som et rent nettbrett, om man da ser på nettbrettfunksjonalitet.

 

Jeg har selv både RT, SF1 og SF3, og ser ikke hva du sikter til her. Men det er klart ting er subjektive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, nå nå skal OS X dø! Neste generasjon MacBook Air tipper jeg kommer med iOS, og deretter vil resten av den tyngre Apple-porteføljen konverteres / dø.

 

Jeg tror du undervurderer forskjellen mellom PC og Phone/Pad, OSX og IOS, eller Intel og ARM. Det er fremdeles tusenvis av ting på PC som ikke kan gjøres på mobil. Jeg tror heller at det vil skje det motsatte, som den nye MacBook viser.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...