Gå til innhold

Demo av Uru: Ages Beyond Myst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper jeg er litt over halvferdig med demoen nå. Har fått hele håndflata og en finger, men jeg sliter litt med å få med meg meldinga på den hologram-greia. Tror den ikke får nok strøm eller noe sånt. Tro hva neste trekk blir ...

Noen som har et tips? Vil helst ikke ha hele løsninga, for da er jo moroa borte.

 

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe spillet med en gang, men med tanke på at jeg har flere innleveringer og 5 (!) eksamner før jul så sparer jeg det til de er unnagjort. Heller det enn å konte ...

 

Sist jul fikk jeg Myst III: Exile i gave, og innen jeg la meg andre juledag hadde jeg runda spillet etter noe intensiv spilling. Jeg fikk likevel tid til å sove og spise, men ikke mye annet.

 

EDIT: Tok ikke lang tid før jeg kom meg videre og runda demoen. Hjelper å plage folk (i spillet) fant jeg ut. Litt kjipt at jeg runda demoen på en time, men jeg satser på at spillet går over litt lenger tid.

Var ganske stilig å spille et Myst-spill i ordentlig oppløsning. Kjørte det i 1600x1200 med alt på maks, og det ga en noe bedre opplevelse enn QTVRen ja ...

Endret av Cuirinus
Lenke til kommentar

Nei nei nei. ;) Dette er underholdning for allmuen, fra de minste til de eldste, og som sådan bør styresystemet holdes enkelt. Alt kan gjøres med musen, noe jeg mener er et riktig valg av Cyan Worlds.

 

Har spilt gjennom demoen nå, dette er av typen spill som gir deg troen tilbake på spillbransjen. Og eventyrspillenes framtid.

Lenke til kommentar

Har akkurat kjørt gjennom demo'en selv. Noen som vet om URU blir/er å finne i hyllene snart? Selv om det var et par irritasjonsmomenter i demoen, må jeg som svoren tilhenger av sjangeren ha dette spillet.

 

Var ikke overbegeistret over styringen, det funket best når jeg spilte i firstplayer modus. Musikken var det ikke akkurat Riven/Exile-klasse over, er da heller ingen country-fan! Forhåpentligvis endrer musikken karakter når spillet egentlig tar til...

 

Off topic. Er det noen her som kjenner til spillet Schizm (skal ligne mye på Riven), og evt hvor jeg kan få tak i det (helst i Norge)? Jeg prøvde å bestille det fra utviklerne, men de sender ikke ut av USA/Canada...

Lenke til kommentar
Har akkurat kjørt gjennom demo'en selv. Noen som vet om URU blir/er å finne i hyllene snart? Selv om det var et par irritasjonsmomenter i demoen, må jeg som svoren tilhenger av sjangeren ha dette spillet.

Uru er i hyllene nå, det - men jeg må si jeg stiller meg totalt uforstående til det du kaller "irritasjonsmomenter". Demoen var, i mine øyne, fantastisk.

 

Var ikke overbegeistret over styringen, det funket best når jeg spilte i firstplayer modus. Musikken var det ikke akkurat Riven/Exile-klasse over, er da heller ingen country-fan! Forhåpentligvis endrer musikken karakter når spillet egentlig tar til...

Styringen var tilnærmet perfekt i mine øyne. Hva ville du hatt annerledes? Jeg går ut fra at mange vil spille spillet i det store og det hele i førsteperson, da det fungerte best. Når det gjelder musikken var den aldeles strålende - all annen lyd og ambiens enn den oppe på sletta var jo dessuten av godt, gammelt merke, så det gidder jeg ikke bekymre meg over.

 

Off topic. Er det noen her som kjenner til spillet Schizm (skal ligne mye på Riven), og evt hvor jeg kan få tak i det (helst i Norge)? Jeg prøvde å bestille det fra utviklerne, men de sender ikke ut av USA/Canada...

Schizm har jeg sett i butikkhyllene hos Ram&Rom, det burde være mulig å få tak i det hos litt større forhandlere.

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp fyrt opp pc'en og har et åpent URU-kover på bordet - klar til installasjon! Hadde tenkt å bestille på AkersMic (kr499) men fikk en innskytelse til å stikke innom El Kjøp, noe som viste seg ikke å være så dumt! Der går URU for kr399 - så løp og kjøp. Noe overraskende består spillet kun av 1 CD (ikke DVD)!

 

Off topic igjen (til oerhört) - vet du om det er CD eller DVD versjonen av Schizm de har på Ram&Rom? Bor i Ålesund (ingen Ram&Rom butikk her) uten mulighet til å sjekke, så jeg har tenkt å sende en kompis på et raid. Evt. er det noen som kjenner til nettbutikker som fører litt annerledes spill som kan tenkes å ha Schizm?

 

Har ikke tid til mer foreløbig - her må det installeres!

Lenke til kommentar
Men, man kan fortsatt ikke gå sidelengs i noe bra hastighet.

Hva i all verden skal du med det? ;)

 

vet du om det er CD eller DVD versjonen av Schizm de har på Ram&Rom?

Nei, jeg så spillet der for noen måneder siden bare. Men internett kan jo være like greit:

 

Evt. er det noen som kjenner til nettbutikker som fører litt annerledes spill som kan tenkes å ha Schizm?

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B...3409619-3825405

Endret av oerhört
Lenke til kommentar
Noe overraskende består spillet kun av 1 CD (ikke DVD)!

Med tanke på hvordan spillet er laget så er ikke det så rart. Vi er jo vant til at Myst-spillene tar 4-5 CDer, men det har kun med at de tidligere spillene har vært lagd med pre-rendret materiale, og det tar fort fryktelig mye plass. URU er et rent 3D-spill, der bare teksturene er pre-rendret, så da tar det naturlig nok mye mindre plass. En annen ting er det at videokomprimering tidligere ikke har vært på langt nær så effektiv som nå.

 

Bra at de har den på Elkjøp. Regner nemlig med å stikke innom for å få tak i en "Extended Edition" av noe som finnes på 4 plater og som skulle kommet ut i går. Det pleier de jo å ha billig der. Men jeg må passe på å ikke kjøpe URU for tidlig, for da kan det gå riktig ille med eksamenslesinga mi, og de 5 eksamnene jeg har før jul.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...