Gå til innhold

Se videoen av materialet som «fikser» seg selv på et øyeblikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dette stoffet fortsatt er effektivt med kevalr i miksen, kan jeg se for meg noen ganske solide skuddsikre vester..

 

det er ikke slik skuddsikre vester fungerer, i det hele tatt, og de har aldri hatt noe behov for å "reparere" seg selv heller. Det de har av behov er å være lettere og mykere, og denne problemstillingen er på god vei til å løses - men har heller ikke noe med artikkelens tema å gjøre.

 

Sett fra en annen side har drivstofftanker behov for å være selvforseglende, men det har de klart med visse materialer helt siden 40-tallet, uten å bruke noe som helst eksotisk stoff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om dette stoffet fortsatt er effektivt med kevalr i miksen, kan jeg se for meg noen ganske solide skuddsikre vester..

det er ikke slik skuddsikre vester fungerer, i det hele tatt, og de har aldri hatt noe behov for å "reparere" seg selv heller. Det de har av behov er å være lettere og mykere, og denne problemstillingen er på god vei til å løses - men har heller ikke noe med artikkelens tema å gjøre.

 

Sett fra en annen side har drivstofftanker behov for å være selvforseglende, men det har de klart med visse materialer helt siden 40-tallet, uten å bruke noe som helst eksotisk stoff.

 

Nå er jeg ikke ekspert, men jeg tenker vel at om man kan få vesten til å reparere seg slik at den ikke har hull etter kuler vil den vel være mer effektiv enn om den er full av hull (?)

Lenke til kommentar

Så reaksjonen som får dette til å fungere er avhengig av oksygen i luften. NASA har tenkt å bruke dette i rommet. Nå tror ikke jeg at NASA er så korttenkte, er det noe vi ikke blir fortalt her?

 

En av hovedoppgaven til en slik kompositt vil være å hindre lekasje av atmosfære når romfartøy og/eller faste rom installasjoner treffes av mikrometeoritter. Da har men en oksygenatmosfære på ene siden av komposittmaterialet hvor det er oksygen. Dette vil skape en kjedereaksjon i det flytende stoffet som tetter mindre hull. Med andre ord, svært interesant for NASA...

 

-ED-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...