Gå til innhold

Snart kan iPhone-telefonene bli utstyrt med egne røykvarslere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke "useless" å ha innebygget røykvarsling. Hvis man er et sted det ikke er røykvarsler så er det kjekkt og det er heller sjelden man sjekker. Batteriene kan dø også, sjekker ikke det så ofte heller :p

 

Faktisk en av de lureste tingene jeg har sett fra Apple på lenge, men å patentere det er i mine øyne rimelig slemt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke "useless" å ha innebygget røykvarsling. Hvis man er et sted det ikke er røykvarsler så er det kjekkt og det er heller sjelden man sjekker. Batteriene kan dø også, sjekker ikke det så ofte heller :p

 

Faktisk en av de lureste tingene jeg har sett fra Apple på lenge, men å patentere det er i mine øyne rimelig slemt.

 

Et sted der det ikke er røykvarsler er jeg gjerne bare i våken tilstand, da jeg merker røyk ganske lett. (untatt om den er i et annet rom da, men da detekterer jo ikke denne røyken heller)

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

For de med et egosentrisk verdensbilde er dette rimelig useless ja. Men om man ser på massene kan dette potensielt redde noen liv.

 

Blir litt som å kalle city-autostop-funksjonen på nye biler useless. Selv om man mest sannsynlig aldri får bruk for den, er den nyttig den gangen den redder et liv.

Lenke til kommentar

For de med et egosentrisk verdensbilde er dette rimelig useless ja. Men om man ser på massene kan dette potensielt redde noen liv.

 

Blir litt som å kalle city-autostop-funksjonen på nye biler useless. Selv om man mest sannsynlig aldri får bruk for den, er den nyttig den gangen den redder et liv.

 

Synes ikke det er så sammenliknbart, fordi med "city autostop", så har man ikke allerede en dedikert enhet som gjør akkurat den samme jobben (mest sannsynlig bedre), allerede. Det er ikke funksjonen å detektere røyk på overordnet nivå jeg mener ikke er spesielt nyttig.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hvorfor holder det ikke med den vanlige røkvarsleren , som ihvertfall er påbudt her i landet ?

Da kan man lure på hvor mye ekstra kan apple ta for de telefonen som får denne muligheten ?

Da kan man også lur på hvordan konkurrentene skal løse det når Apple blokkerer muligheten ved å ta panten på det ( lit avhengig av hvordan patentet blir definert )

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Hvorfor helder det ikke med den vanlige røjvasleren , som ihverfal er påbudt her i landet ?

 

Da kan man lure på hvor mye ekstra kan apple ta for de telefonen som får denne muligheten ?

 

-Det finnes mange gamle hus uten røykvarslere/få røykvarslere

-Det er en redundans i varslingen (både telefon og røykvarslere, men også flere telefoner)

-Man kan oppholde seg i f.eks. utlandet der kravet til sikkerhet ikke er like høyt/respektert

-Det kan i noen tilfeller gi en tidligere varsling

-Varslingen kan være enklere å høre (lyden fra en telefon på nattbordet kan være høyere)

At Apple skal patentere er selvfølgelig idiotisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Mja, jeg vil si at de fleste biler er utstyrt med bremsepedal, som jo er rimelig dedikert til denne oppgaven.

 

En bremsepedal gjør ikke akkurat den samme jobben som "city autostop".

 

AtW

 

Virkelig? Kan du forklare forskjellen?

Lenke til kommentar

 

 

Mja, jeg vil si at de fleste biler er utstyrt med bremsepedal, som jo er rimelig dedikert til denne oppgaven.

 

En bremsepedal gjør ikke akkurat den samme jobben som "city autostop".

 

AtW

 

Virkelig? Kan du forklare forskjellen?

 

 

Den ene av de to stopper automatisk basert på analyse av omgivelsene, om de to fungerte likt hadde vel neppe city autostop blitt lansert...

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...