Gå til innhold

Samsung lanserer verdens første 4K-Blu-ray-spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er poenget når det er lite eller fraværende 4K innhold? Det selges jo fortsatt DVD liksom... Overgangen fra 1080p Bluray til 4K Bluray vil nok ta lenger tid enn overgangen fra DVD til 1080p Bluray i sin tid. Når det er på plass, så begynner produsentene å selge 8K...  :roll:

 

Moro med ny og bedre teknologi altså, men kjekt hvis levetiden kan vare litt lenger. Blir litt mye bruk og kast. Hvorfor ikke hoppe fra 1080p rett opp til 8K da?

Lenke til kommentar

Problemet det finnes ikke blueray XL 200 GB plater.

 

HDMI v3 finnes ikke, heller ikke displayport 1.3.

 

Så hvis de skulle droppet 4k ville nok mange gått for netflix.

Da tjener ikke Panasonic, Sony, Philips noe penger.

 

Merker som Toshiba selger laptop så de får vertfall noe penger.

Men er enig med deg 4k plater er viktigere en spillere, da flere kan spille de på pc vertfall om man har blueraybrenner av de nyeste som klarer blueray XL.

Lenke til kommentar

Håper HDMI v2 er på plass, Displayport 1.2 og USB 3 minstefall.

 

Lattelig hvis det ikke er 1 gigabit nettverkkort, da 100 mbit er veldig lite hvis man skal spille av filmer uten komprimert innhold.

 

Tror dere denne kommer med harddisk? 2,5"?

 

Frykter prisen blir like høy som:

Pioneer BDP-LX88-K Blu-Ray spiller Sort, Ultra HD video, Hi-Res Audio, iControl AV5

 

Selvfølgelig er HDMI 2.0 der, UHD Blu-ray er designet rundt dens muligheter (opp til 2160p 60hz og HDR). DP er det nok tvilsomt ikke, ytterst få TV'er som bruker og tålig poengløst å legge ved da.

Når det gjelder prisen var det snakk om "Less than $500"

Lenke til kommentar

Hva er poenget når det er lite eller fraværende 4K innhold? Det selges jo fortsatt DVD liksom... Overgangen fra 1080p Bluray til 4K Bluray vil nok ta lenger tid enn overgangen fra DVD til 1080p Bluray i sin tid. Når det er på plass, så begynner produsentene å selge 8K...  :roll:

 

Moro med ny og bedre teknologi altså, men kjekt hvis levetiden kan vare litt lenger. Blir litt mye bruk og kast. Hvorfor ikke hoppe fra 1080p rett opp til 8K da?

 

20th Century Fox sa at alt deres fremtidig innhold vil komme på UHD Blu-ray. Andre selskaper følger nok straks etter. Ikke noe poeng i å gjøre klar filmene før spillerne er på plass :)

De fleste filmer fra de siste årene er filmet i 4K/2160p, og de som er kun filmet i 2K/1080p kan nok gjerne bli oppskalert tålig bra. UHD innholdet vil komme nå som spillerne kommer.

Det har jo vært mulig for dem å legge ut på streaming, men jeg tror egentlig dem vegrer seg litt mot å legge ut UHD innhold hos Netflix, med tanke på den lave bitraten. Rissikerer å få rykte på seg for å ikke se bedre ut enn 1080p, de er vel helst ute etter at folk skal merke forskjellen slik at de snakker positivt om det til andre ;)

Lenke til kommentar

Til dere synsere

 

4k i 60fps tar ca 32mbps så et 100mbit nettverkskort er plenty.

Selvfølgelig er det HDMI 2.0 med HDCP 2.2, på spilleren, det sier seg selv da det er påkrevd i UHD standarden. Displayport og USB3.0 hadde vært en fordel.. men ikke viktig.

En 4K/UHD spiller har mye kraftigere grafikkbrikke i seg og kan skalere opp DVD og bluray til UHD så for alle som har 4K tv'er så det vil ha en verdi å kjøpe det uansett. Men selvfølgelig så vil bilde bli best med ekte 4K materiale som ikke trenger oppskalering.

 

Netflix har komprimert sin 4K ganske kraftig så de tilbyr ikke like godt bilde og lyd som en vil få på fysiske plater.

 

Jeg gleder meg til å få skikkelig 4K i hus :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere synsere

 

4k i 60fps tar ca 32mbps så et 100mbit nettverkskort er plenty.

Selvfølgelig er det HDMI 2.0 med HDCP 2.2, på spilleren, det sier seg selv da det er påkrevd i UHD standarden. Displayport og USB3.0 hadde vært en fordel.. men ikke viktig.

En 4K/UHD spiller har mye kraftigere grafikkbrikke i seg og kan skalere opp DVD og bluray til UHD så for alle som har 4K tv'er så det vil ha en verdi å kjøpe det uansett. Men selvfølgelig så vil bilde bli best med ekte 4K materiale som ikke trenger oppskalering.

 

Netflix har komprimert sin 4K ganske kraftig så de tilbyr ikke like godt bilde og lyd som en vil få på fysiske plater.

 

Jeg gleder meg til å få skikkelig 4K i hus :D

 

Det du sier er feil, vanlig bluray i dag tar i snitt rundt 20-30, med høyere peaks (opp til ca 50 mbits), nye speccen har opp til 128 mbits i datarate.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper HDMI v2 er på plass, Displayport 1.2 og USB 3 minstefall.

 

Lattelig hvis det ikke er 1 gigabit nettverkkort, da 100 mbit er veldig lite hvis man skal spille av filmer uten komprimert innhold.

 

Tror dere denne kommer med harddisk? 2,5"?

 

Frykter prisen blir like høy som:

Pioneer BDP-LX88-K Blu-Ray spiller Sort, Ultra HD video, Hi-Res Audio, iControl AV5

 

HDMI v2 er en selvfølge...

Displayport? Veldig unødvendig siden fleste tv'er ikke har det.

100M nettverk har da holdt for 4K streaming hos fkedte jeg vet så...?? Men fordel med større overførings mulighet såklart.

Lenke til kommentar

Til dere synsere

 

4k i 60fps tar ca 32mbps så et 100mbit nettverkskort er plenty.

Selvfølgelig er det HDMI 2.0 med HDCP 2.2, på spilleren, det sier seg selv da det er påkrevd i UHD standarden. Displayport og USB3.0 hadde vært en fordel.. men ikke viktig.

En 4K/UHD spiller har mye kraftigere grafikkbrikke i seg og kan skalere opp DVD og bluray til UHD så for alle som har 4K tv'er så det vil ha en verdi å kjøpe det uansett. Men selvfølgelig så vil bilde bli best med ekte 4K materiale som ikke trenger oppskalering.

 

Netflix har komprimert sin 4K ganske kraftig så de tilbyr ikke like godt bilde og lyd som en vil få på fysiske plater.

 

Jeg gleder meg til å få skikkelig 4K i hus :D

 

100 mbit nettverkskort er plenty for båndbredden fra blu ray til dekoder, men ikke fra dekoder til skjerm. Da trengs ca 3(kanaler)*12(bit/pixel)*2000(ca høyde)*4000(ca bredde)*60(fps) = 17.2 gbps. Noe som HDMI akkurat dekker med 18gbps. Ved 8k så hadde dette blitt nesten 70gbps.

Lenke til kommentar

 

Til dere synsere

 

4k i 60fps tar ca 32mbps så et 100mbit nettverkskort er plenty.

Selvfølgelig er det HDMI 2.0 med HDCP 2.2, på spilleren, det sier seg selv da det er påkrevd i UHD standarden. Displayport og USB3.0 hadde vært en fordel.. men ikke viktig.

En 4K/UHD spiller har mye kraftigere grafikkbrikke i seg og kan skalere opp DVD og bluray til UHD så for alle som har 4K tv'er så det vil ha en verdi å kjøpe det uansett. Men selvfølgelig så vil bilde bli best med ekte 4K materiale som ikke trenger oppskalering.

 

Netflix har komprimert sin 4K ganske kraftig så de tilbyr ikke like godt bilde og lyd som en vil få på fysiske plater.

 

Jeg gleder meg til å få skikkelig 4K i hus :D

100 mbit nettverkskort er plenty for båndbredden fra blu ray til dekoder, men ikke fra dekoder til skjerm. Da trengs ca 3(kanaler)*12(bit/pixel)*2000(ca høyde)*4000(ca bredde)*60(fps) = 17.2 gbps. Noe som HDMI akkurat dekker med 18gbps. Ved 8k så hadde dette blitt nesten 70gbps.

 

 

Nei, som sagt, det er ikke plenty. Dessuten er det ingen grunn til å tro de skal bruke nettverksporten til å sende ukomprimert bildesignal.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...