Gå til innhold

– Superheltfilmene kommer til å dø ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker at det har en sammenheng med at det er først i de senere årene man har hatt teknologien til å virkelig yte tegneseriene rettferdighet på skjermen. Et konsept som f.eks. Avengers er helt avhengig av det for å fungere som film. Men samtidig er det ingen tvil om at lufta vil gå ut av ballongen og alle effektene vil ikke være like imponerende når man ser dem for hundrede gang, og da er man nødt til å finne på noe annet. En vakker dag kan man til og med bli nødt til å skrive interessante plot.

Lenke til kommentar

 

- Når folk får se levende bilder på lerret, så vil teateret dø ut, og scenekunsten står i fare. No, wait...

 

Det aller meste går i sykluser, og har gjort det lenge.

 

Som er akkurat det som er sagt i denne artikkelen?

 

AtW

 

Og illustrerer at dette ikke er en nyhet. Men men, det er hva det er.

Lenke til kommentar

Jeg synes filmer idag ofte har altfor mye og altfor overdreven action. Alikevel går det folk ut av kinosalen og sier "fy faen så kjedelig den var...".

 

Actionscener ser ofte også kunstige og falske ut (fordi de er det). Bilscener ser ut som en Hot Wheels-reklame og de følger verken racinglinjen eller fysikkens lover, og det er ganske tydelig at det er falsk (dvs. ikke troverdig). Ingen kompetent sjofør ville ha fulgt de linjene. Og når de girer ned og presser pedalen enda lenger ned, og suser forbi motstanderen, det gir ingen mening - du venter ikke med å trykke ned pedalen - og det gjør heller ikke motstanderen. Alikevel sluker folk det rått.

 

Savner den tiden hvor filmer hadde stuntmenn som faktisk gjorde dette på ekte. Sto det 306 km/t på speedometeret var det fordi de faktisk kjørte så fort (ref. de franske Taxi-filmene).

 

Ta Avengers som et eksempel. Jeg likte filmen, men de kunstige og overdrevne actionscenene trakk ned. Ikke misforstå meg, jeg liker action, gjerne mye av det om det gjøres rett, men utroverdig, kunstig action er jeg ikke noe fan av. Et annet eksempel er shaky-cam, som kan dra til helvete.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...