Gå til innhold

Huawei har endelig lansert sin stilfulle smartklokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildene av denne har vært ute lenge. Derfor det står "endelig" i overskriften. Nå spørs det bare om kvalitet er like bra som det ser ut på bildet, og hvordan den er i bruk.

 

Bildene har vært ute, men målene har vel ikke vært offentlige? 42 er (i mine øyne) absolutt maks før det begynner å se dumt ut, så det er et viktig tall. Også info om at de bruker safirglass og skikkelige materialer. Som du sikkert vet anser jeg det som lagt viktigere enn hva de har putta inni ;)

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Jeg har vær litt motstander av Huwaei siden det er kinesisk men denne så ganske bra ut.

 

Kan denne kobles opp til andre merker, for eksempel telefoner fra Sony?

Som Lenovo, Asus, MSI, Gigabyte, Multicom, Asrock osv osv osv?

Til tross for at Huawei er et selskap som konsistent over flere år har høstet 5ere og 6ere her på tek.no?

Som selskapet som leverer alle telemaster og utstyr til Telenor i Norge?

 

Jeg ser ikke hva Huawei har gjort for å fortjene det dårlige bildet du har av dem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Jeg har vær litt motstander av Huwaei siden det er kinesisk men denne så ganske bra ut.

 

Kan denne kobles opp til andre merker, for eksempel telefoner fra Sony?

Som Lenovo, Asus, MSI, Gigabyte, Multicom, Asrock osv osv osv?

 

Foruten Lenovo er resten av firmaene du nevner taiwanske (og det er vel strengt tatt bare fastlandskina som mener at Taiwan er en del av Folkerepublikken Kina)
Lenke til kommentar
Foruten Lenovo er resten av firmaene du nevner taiwanske (og det er vel strengt tatt bare fastlandskina som mener at Taiwan er en del av Folkerepublikken Kina)

 

Countries that recognize the Republic of China instead of the People’s Republic of China:

Burkina Faso, El Salvador, Belize, Nauru, Palau, Tuvalu, Marshall Islands, Solomon Islands, Kiribati, Costa Rica, Guatemala, Paraguay, St. Vincent and the Grenadines, Nicaragua, Dominican Republic, Honduras, Panama, the Vatican, Swaziland, Malawi, Sao Tome and Principe, Haiti, Gambia and St. Kitts and Nevis

Jeg ser ikke Norge på lista over land som anerkjenner Republikken Kina som et land. Her i landet, i resten av Vesten for den del, og resten av verden så anerkjenner vi Folkerepublikken Kina som en suveren stat. Vi anerkjenner IKKE Republikken Kina. Øya Taiwan er jo en del av Folkerepublikken Kina. Altså er disse produsentene både kinesiske, og en del av Folkerepublikken Kina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en forskjell, men det er og forskjeller på selskaper innad i USA, det er forskjell på selskaper innad i Kina. Det er utrolig mye rundt oss som er eid av kinesere. De investerer store summer i utlandet hvert år. Likevel drives ting akkurat som de har gjort før, og ingen merker at de er kinesisk-eide. De er først og frem opptatt av å tjene penger, noe de har til felles med folk i USA og Europa. Hvis du ser på Forbes liste over største selskaper tror jeg de 4 største er kinesiske banker.

 

Det er stor forskjeller hvordan kinesiske selskaper er, og de er forskjellige fra selskaper basert i Taiwan. Likevel endrer det ikke på at Taiwan ER Kina. De er altså kinesiske.

 

Det blir ekstrem generalisering å hevde at alle selskaper i verdens største økonomi er like. Det blir veldig fordomsfullt å si at selskaper fra det landet leverer dårligere varer, bare fordi det er mye av lav kvalitet som kommer fra landet. Det av lav kvalitet kommer ikke fra kinesiske produsenter, det kommer fra produsenter her som ønsker å få produsert lav kvalitetsprodukter.

 

Det er jo den samme kinesiske kulturen i Taipei som i Shanghai (stort sett). Så hva gjør at Asus regnes som høy kvalitet, fordi de gjør det bra i tester og folk opplever at de er av god kvalitet, mens Huawei ikke gjør? Et par mil med vann? 

Lenke til kommentar

Du bommer helt på hva du tror grunnene er. Taiwan er et demokrati, Kina er ikke.

Igjen en ekstrem generalisering. Du kan ikke si at Kina 100% ikke er et demokrati. Mange steder i Kina har du mer demokrati enn i India. Demokrati er ikke noe du har eller ikke. Egentlig har ingen, da vi praktiserer demokrati ved representasjon. I USA har du langt mindre å si for hva som skjer enn du har i Norge f.eks. I Sveits har de mange flere folkeavstemninger. 

 

Jeg sliter også med å forstå hvordan det påvirker kvaliteten på Huawei sine produkter. LYKKE til med å bevise det. Det er ganske lett å se på Kina å si at økonomien har hatt en stor fordel av kommunistpartiet, med veldig gode sammenligninger i Sør-Koreansk og Taiwansk historie som viser det samme. Samtidig er det umulig å slå fast at det stemmer. Det finnes ingen fasit. Vi kan ikke spole tilbake å prøve noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Igjen en ekstrem generalisering. Du kan ikke si at Kina 100% ikke er et demokrati. Mange steder i Kina har du mer demokrati enn i India. Demokrati er ikke noe du har eller ikke. Egentlig har ingen, da vi praktiserer demokrati ved representasjon. I USA har du langt mindre å si for hva som skjer enn du har i Norge f.eks. I Sveits har de mange flere folkeavstemninger.

Representativt demokrati er en form for demokrati. Det er ingen (og jeg tror ikke du vil påstå det heller) som vil påstå at Kina er demokratisk.

 

Jeg sliter også med å forstå hvordan det påvirker kvaliteten på Huawei sine produkter. LYKKE til med å bevise det. Det er ganske lett å se på Kina å si at økonomien har hatt en stor fordel av kommunistpartiet, med veldig gode sammenligninger i Sør-Koreansk og Taiwansk historie som viser det samme. Samtidig er det umulig å slå fast at det stemmer. Det finnes ingen fasit. Vi kan ikke spole tilbake å prøve noe annet.

Jeg har aldri sagt det var en teknisk årsak. Det er en prinsipiell grunn. Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke Norge på lista over land som anerkjenner Republikken Kina som et land. Her i landet, i resten av Vesten for den del, og resten av verden så anerkjenner vi Folkerepublikken Kina som en suveren stat. Vi anerkjenner IKKE Republikken Kina. Øya Taiwan er jo en del av Folkerepublikken Kina. Altså er disse produsentene både kinesiske, og en del av Folkerepublikken Kina.

Jeg trodde aldri jeg skulle oppleve at en fra vesten påstå at Taiwan er en del av Folkerepublikken Kina. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...