Gå til innhold

Acer har snekret sammen en byggekloss-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva i all verden slags ord er "kuboideformede"?

 

Er det fullstendig frislipp fra å bruke korrekt norsk, og dersom man ikke kan ordet fra før, sjekker opp litt før man slipper en artikkel?

 

Om dere sliter ennå, sjekk med en matematiker hva dette kalles på norsk.

 

~skrekk og gru~

 

Direkte oversatt fra engelske "cuboid formed". Google-søk viser at denne artikkelen er den første til å skrive dette ordet. Noen må være den første, men her burde heller artikkelforfatteren skrevet kubeformet.

Lenke til kommentar

 

Hva i all verden slags ord er "kuboideformede"?

 

Er det fullstendig frislipp fra å bruke korrekt norsk, og dersom man ikke kan ordet fra før, sjekker opp litt før man slipper en artikkel?

 

Om dere sliter ennå, sjekk med en matematiker hva dette kalles på norsk.

 

~skrekk og gru~

 

 

Direkte oversatt fra engelske "cuboid formed". Google-søk viser at denne artikkelen er den første til å skrive dette ordet. Noen må være den første, men her burde heller artikkelforfatteren skrevet kubeformet.

I visse tilfeller er det helt ok og ikke være først. Dette var et slikt tilfelle. Og ja, jeg googlet først for å se om det har vært brukt før noen andre steder.

 

De kunne kommet seg unna med å bruke kubisk formet eller kubeformet som du sier, men jeg unnlot bevisst å ikke komme med forslagene selv, for å se om de selv så dette og rettet opp i artikkelen.

 

Uansett, jeg synes dette var lavmål og slett arbeid fra noen som har skriftspråket som sin verktøykasse.Prøver selv å holde kommentarene mine fri for skrivefeil og annet språklig grums, med mindre jeg bruker det bevisst. Da bør man og kunne forvente dette fra noen som kaller seg journalist eller skribent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...