Gå til innhold

Dette er Huaweis iPhone 6 Plus-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstår dette rett, så er vel denne telefonen en konkurrent for andre Android-produsenter. Det blir litt dumt å fremsette de aller fleste telefoner som en konkurrent til iPhone, for det er de ofte ikke. De kjører tross alt ikke iOS...

 

Kanskje dere heller burde skrive noe om de produsenter og modeller som er de reelle konkurrentene og alternativene for de som velger Android som sin foretrukne plattform.

Endret av rogkas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

var ikke poenget å virkelig ta opp konkuransen mot Iphone , slik at apple for engangs skyld får konkuranse ?

Det kunne det sikkert vært, men de kjører ikke iOS, da er det ikke en direkte konkurrent. Så lenge de kjører Android, så er det mest reelle konkurrentene andre telefoner som kjører Android.

Lenke til kommentar

Altså så lenge Apple regjerer i segmentet med lommevennlige telefoner i flaggskip klassen er det vel neppe noen konkurranse  å snakke om i grunn.

 
Er det klin umulig å komme med flere toppspeccede Android telefoner i 4,6/7" formatet? Ikke alle streber etter disse skjærefjøl telefonene heller..
Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår dette rett, så er vel denne telefonen en konkurrent for andre Android-produsenter. Det blir litt dumt å fremsette de aller fleste telefoner som en konkurrent til iPhone, for det er de ofte ikke. De kjører tross alt ikke iOS...

 

Kanskje dere heller burde skrive noe om de produsenter og modeller som er de reelle konkurrentene og alternativene for de som velger Android som sin foretrukne plattform.

Selvfølgelig er jo dette en konkurrent til Apple og iPhone 6 Plus. Det du praksis sier, såvidt jeg ser det, er at en Mercedes C-klasse med diesel ikke er en konkurrent til en BMW 3-serie med bensinmotor. Disse to er helt klare substitutter.
Lenke til kommentar

 

Hvis jeg forstår dette rett, så er vel denne telefonen en konkurrent for andre Android-produsenter. Det blir litt dumt å fremsette de aller fleste telefoner som en konkurrent til iPhone, for det er de ofte ikke. De kjører tross alt ikke iOS...

Kanskje dere heller burde skrive noe om de produsenter og modeller som er de reelle konkurrentene og alternativene for de som velger Android som sin foretrukne plattform.

Selvfølgelig er jo dette en konkurrent til Apple og iPhone 6 Plus. Det du praksis sier, såvidt jeg ser det, er at en Mercedes C-klasse med diesel ikke er en konkurrent til en BMW 3-serie med bensinmotor. Disse to er helt klare substitutter.

I utgangspunktet kan man hevde at alle er konkurrenter med alle. Så lenge de er på omtrent samme prisnivå kanskje...(?) Samtidig er det jo sånn som jan-otto skriver over min kommentar, denne sklir rett inn i mengden av Android-telefoner. Det er nok også der den i størst mulig grad har sitt marked, og ikke blant Apple sine kunder.

 

Man kan jo også hevde at alle er konkurrenter med Apple. Noe jeg syns skjer i media alt for ofte. "iPhone-killer", "iPhone sin overmann", "her er en Android som virkelig utfordrer iPhone" og så videre, og joda, man kan gjerne ta enhver nylansering av Android og si at den skal danke ut iPhone. Jeg bare tror ikke det er den rette måten å se det på. Jeg tror mye heller at en nylansering med Android først og fremst blir vurdert blant kunder som skal ha noe med Android, og ikke i så stor grad av kunder som skal ha iOS.

 

Derfor mener jeg det er mer riktig av media å skrive om hvilke modeller en nylansering innen Android har av konkurrenter innen den leiren. Det tror jeg gir et mer riktig bilde av alternativene.

 

 

Når det er sagt, siden jeg foretrekker Apple sine produkter, så er det jo sånn at jo mer media skriver om Apple, jo mer oppmerksomhet får de, og jo tryggere virker min lille investering. For folk får jo inntrykk av at Apple sine produkter er målestokken for ALT. Noe det kanskje også er...:-)

Lenke til kommentar

 

var ikke poenget å virkelig ta opp konkuransen mot Iphone , slik at apple for engangs skyld får konkuranse ?

Det kunne det sikkert vært, men de kjører ikke iOS, da er det ikke en direkte konkurrent. Så lenge de kjører Android, så er det mest reelle konkurrentene andre telefoner som kjører Android.

Vell.

 

Då IOS er basert på Linux kjernen.

og Android er basert på Linux kjernen

 

vill eg seie at Dei kan vere ein reell konkurrent.

 

måkje komme å seie at IOS er noke som er skapt fra bunnen av. for dette kan blir ein laaaang diskusjon.

Lenke til kommentar

 

 

var ikke poenget å virkelig ta opp konkuransen mot Iphone , slik at apple for engangs skyld får konkuranse ?

Det kunne det sikkert vært, men de kjører ikke iOS, da er det ikke en direkte konkurrent. Så lenge de kjører Android, så er det mest reelle konkurrentene andre telefoner som kjører Android.

Vell.

 

Då IOS er basert på Linux kjernen.

og Android er basert på Linux kjernen

 

vill eg seie at Dei kan vere ein reell konkurrent.

 

måkje komme å seie at IOS er noke som er skapt fra bunnen av. for dette kan blir ein laaaang diskusjon.

 

 

Ha ha... Jeg tror du overvurderer folk flest. Det er nærmest ingen som velger telefon ut fra hvilken kjerne den er basert på. Det er GUI/brukeropplevelse som er viktigst, samt hypes, og hvilken "leir" du ønsker å tilhøre.

Endret av Ameiza
Lenke til kommentar

 

 

var ikke poenget å virkelig ta opp konkuransen mot Iphone , slik at apple for engangs skyld får konkuranse ?

Det kunne det sikkert vært, men de kjører ikke iOS, da er det ikke en direkte konkurrent. Så lenge de kjører Android, så er det mest reelle konkurrentene andre telefoner som kjører Android.

Vell.

 

Då IOS er basert på Linux kjernen.

og Android er basert på Linux kjernen

 

vill eg seie at Dei kan vere ein reell konkurrent.

 

måkje komme å seie at IOS er noke som er skapt fra bunnen av. for dette kan blir ein laaaang diskusjon.

 

 

Jeg tror heller ikke det så interessant for folk flest at de kan bygge på noe felles i bunn. På toppen, altså for brukeren, så leverer de sine løsninger på noe ulike måter med ulike muligheter for integrasjon mellom enheter innen samme verden.

 

Dette betyr nok litt mer for folk...:-)

 

Selv blåser jeg en lang marsj i hva som er bygget fra bunnen, hvem som var først (eller sist) og andre sånne greier. Jeg er mest opptatt av at dingsene løser mine behov.

Lenke til kommentar

Selv blåser jeg en lang marsj i hva som er bygget fra bunnen, hvem som var først (eller sist) og andre sånne greier. Jeg er mest opptatt av at dingsene løser mine behov.

 

Du bryr deg altså ikke om produsent?

Likevel er det kun ett merke du kjøper uansett hva andre kommer med.

Du taler med to tunger.

Lenke til kommentar

 

Selv blåser jeg en lang marsj i hva som er bygget fra bunnen, hvem som var først (eller sist) og andre sånne greier. Jeg er mest opptatt av at dingsene løser mine behov.

 

Du bryr deg altså ikke om produsent?

Likevel er det kun ett merke du kjøper uansett hva andre kommer med.

Du taler med to tunger.

Tror nok dette går mye mer på dine tolkninger.

 

Men fordi jeg er litt nysgjerrig...hvorfor plager det deg at jeg kjøper mine dingser fra Apple?

Lenke til kommentar

hvorfor må det være IOS for kunne gi Apple stein-hard konkurranse ?

( da er det ikke konkurranse , men samarbeid )

Kunne jo forsøkt å gi deg et svar, men tror ikke jeg gidder. Du vil jo ikke høre på andre uansett. Kanskje det er noen andre her, forhåpentlig ganske nye som ikke har "diskutert" med deg før, som kan gi deg en sjanse...(?)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...