Gå til innhold

SNIKTITT: ZTEs topptelefon er raskere enn Galaxy S6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis den scorer så høyt med en SD 810 betyr det jo bare at de har lagt klokkeprofilene slik at den kan gå høyere og forbli høyt lengre, og altså bli varmere. Så kan dere ha vært heldige med eksemplaret og at den klokker høyere uten så store problemer.

Hvis du tester den i faktiske spill eller i tester med litt lengde, så vil den ikke ha sjangs mot en Exynos 7420.

 

"Juksingen" gikk jo bare på å justere opp klokkefrekvenser i enkelte apps. Det å justere den høyt til alle applikasjoner er derimot ikke regnet som juks, og noe alle gjør. Det burde i så fall være observerbart på batteritid og varme om ZTE har klokket den ekstra høyt.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Spennende alternativ om den prises rett.

 

Prisene fra kina butikker ligger over one plus two, noe jeg syns er litt for høyt, med tanke på at one plus two har større batteri og etter min mening ser pener ut enn ZTE axon.

 

I ene butikken jeg sjekket var prisene

 

oneplus two 16Gb: 389.99 USD

oneplus two 64Gb: 435.99 USD

ZTE Axon 32Gb: 469 USD

Lenke til kommentar

"Raskere enn S6"? Nå bør dere slutte å røyke sokker og tenke litt over det dere egentlig skriver - her gikk troverdigheten deres rett til bunns. Det er velkjent at den eneste ytelsestesten SD810 slår Exynos på er 3Dmark Ice Storm, men det er bare i starten. Ved repetisjon av testen går ytelsen etterhvert ned på grunn av varmeutvikling. Det er altså ikke en relevant måling for hva man kommer til å oppleve i virkeligheten. Exynos er også betydelig raskere i alle andre tester, som gjør at jeg mistenker at det er noe optimalisering ute og går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

flinx: Dette er en sniktitt på en mobil med tidlig software. Ting kan endre seg til selve testen, men akkurat nå er det slik den fremstår.

Mobilen ble varm, men det var kun små endringer i resultat å spore mellom ytelsestestene. Også under spill ble den småheit uten at det påvirket opplevd ytelse. Men det er noe som fusker i programvaren her, slik at den under helt vanlig bruk innimellom stoppet fullstendig opp - i menyene, altså. Det samme skjer ikke ved visning av tung 3D-grafikk. Så det virker som om det er en eller annen limiter som ikke er på plass, og som nok ville gitt jevnere (opplevd) ytelse - men kanskje også lavere ytelsestall ved belastning. En av flere årsaker til at vi valgte å avrunde denne saken som en sniktitt i påvente av ny programvare.

Det som dessuten skal sies er at SD810 finnes i to ulike varianter på markedet, der den tidligste er den som sliter mest med varmen. Den aller første ble aldri sluppet til sluttkunder.

Uansett - tallene fra Geekbench og AnTuTu er også så gode at det er påfallende mye ytelse her. Betydelig mer enn fra HTC One M9 og Sony Xperia Z3+, som begge skal ha siste SD810-variant. I Geekbench skiller kun rundt 10 prosent opp til S6 - og det er det nærmeste vi har notert oss så langt.

 

Johannes Birkedal: Det har vi ikke, selv om jeg har et DT770 Pro for hånden. Rett nok kun 32 Ohm - det interessante er kanskje 80-en fordi den er litt tyngre å drive. Kan se om det er et slikt å oppdrive på kontoret når vi får låne telefonen med oppdatert software :)

 

DAC-en kommer fra AKM:

http://www.akm.com/akm/en/aboutus/news/20140707AK4961_001/?link_id=link806

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Det du skriver bare bekrefter at enten så jukser de med ytelsestestene eller så er klokkefrekvensen generelt for høy til at du har en stabil telefon. Når den ellers gjør det dårligere enn S6, vil jeg kalle overskriften på denne artikkelen for "click-bait".

 

EDIT: Xperia Z5 ytelsestester er lekket på GFXBench, og der har de virkelig klart å få opp ytelsen:

 

https://gfxbench.com/device.jsp?D=Sony+E6653&os=Android&api=gl&benchmark=gfx31 vs. https://gfxbench.com/device.jsp?benchmark=gfx31&os=Android&api=gl&cpu-arch=ARM&hwtype=GPU&hwname=Qualcomm%20Adreno%20%20430&did=25506910&D=Sony%20Xperia%20Z4%20(E6533%2C%20E6553%2C%20SO-03G%2C%20402SO%2C%20SOV31)

 

Hvis disse resultatene er reelle og uten overoppheting, trekker jeg tilbake kommentarene mine ovenfor - her er det såpass store forskjeller at det er verdt å undersøke hva som foregår. Det som likevel gjør meg skeptisk er at det ikke er noe ytelsestap på Onscreen vs. Offscreen, som ville vært normalt.

Endret av flinx
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Spennende alternativ om den prises rett.

 

Prisene fra kina butikker ligger over one plus two, noe jeg syns er litt for høyt, med tanke på at one plus two har større batteri og etter min mening ser pener ut enn ZTE axon.

 

I ene butikken jeg sjekket var prisene

 

oneplus two 16Gb: 389.99 USD

oneplus two 64Gb: 435.99 USD

ZTE Axon 32Gb: 469 USD

 

hvilken butikk?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...