Gå til innhold

– Nye Apple TV vil ha et stort fokus på spilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er utrolig at ikke Apple har laget appstore og spillekontroller på appletv før nå, men de venter i det lengste. Enig Audun, nintendo skal bare begynne å lage spill til ios med en gang, og Sony og MS må virkelig begynne planene for hvordan neste plattform skal være, mine tips er kraftig hw og vr muligheter.

Lenke til kommentar

Om det skjer er det nok døden for Nintendo som frittstående hardwareleverandør. Tipper Sony og MS har nok moment til å iallfall overleve denne generasjonen, men det blir nok også den siste. Umulig å konkurrere mot spill til en femtilapp over tid. 

 

Hvorfor har appe TV så mye å si fram eller tilbake? Vil ikke den døden komme pga mobilspill, eller ikke, uavhengig av Apple TV?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Om det skjer er det nok døden for Nintendo som frittstående hardwareleverandør. Tipper Sony og MS har nok moment til å iallfall overleve denne generasjonen, men det blir nok også den siste. Umulig å konkurrere mot spill til en femtilapp over tid. 

 

Hvorfor har appe TV så mye å si fram eller tilbake? Vil ikke den døden komme pga mobilspill, eller ikke, uavhengig av Apple TV?

 

AtW

 

 

Det kan godt hende, men det er nå forskjell på en sakte avvikling og brå død...

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Om det skjer er det nok døden for Nintendo som frittstående hardwareleverandør. Tipper Sony og MS har nok moment til å iallfall overleve denne generasjonen, men det blir nok også den siste. Umulig å konkurrere mot spill til en femtilapp over tid. 

 

 

 

 

Du har et godt poeng der.

Men siden folk i dag er så opphengt i Ultra Realistisk grafikk så tror jeg nok at det vil ta sin tid før vi får severt sånne spill til under 100-lappen.

 

Misforstå meg rett...

Jeg snakker generelt sett her.

 

Personlig så koser jeg meg gløgg ihel med C64-spill...,som de aller fleste vet ikke akkurat kan skryte på seg Ultra Realistisk grafikk.

 

Så jeg er spent og se hva Apple vil ha å by på.

Lenke til kommentar

 

 

Om det skjer er det nok døden for Nintendo som frittstående hardwareleverandør. Tipper Sony og MS har nok moment til å iallfall overleve denne generasjonen, men det blir nok også den siste. Umulig å konkurrere mot spill til en femtilapp over tid. 

 

Hvorfor har appe TV så mye å si fram eller tilbake? Vil ikke den døden komme pga mobilspill, eller ikke, uavhengig av Apple TV?

 

AtW

 

 

Det kan godt hende, men det er nå forskjell på en sakte avvikling og brå død...

 

 

Det er det, jeg bare ser ikke hvorfor et relativt nisjeaktig produkt som apple-TV skal føre til noen veldig mye bråere død en mobiler og tableter som "alle" har.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Om det skjer er det nok døden for Nintendo som frittstående hardwareleverandør. Tipper Sony og MS har nok moment til å iallfall overleve denne generasjonen, men det blir nok også den siste. Umulig å konkurrere mot spill til en femtilapp over tid. 

 

Hvorfor har appe TV så mye å si fram eller tilbake? Vil ikke den døden komme pga mobilspill, eller ikke, uavhengig av Apple TV?

 

AtW

 

 

Det kan godt hende, men det er nå forskjell på en sakte avvikling og brå død...

 

 

Det er det, jeg bare ser ikke hvorfor et relativt nisjeaktig produkt som apple-TV skal føre til noen veldig mye bråere død en mobiler og tableter som "alle" har.

 

AtW

 

 

Har forstått at du ikke ser det, men det er visst andre her som kan se en viss fare for det. For oss alle er det uansett for tidlig å konkludere med noe, men det kan jo hende at Nintendo (og de andre innen spillkonsoller) har reservert inn en god del styremøter før jul...:-)

Lenke til kommentar

Det jeg har håpet mest på er at man får en god høyttaler/hifi-produsentuavhengig(Les ikke som Sonos, Denon+++) løsning for "multiroom" musikkavspilling. De som finnes i dag er enten knyttet sterkt til egne høyttalere og forsterkere eller har ofte dyre komponenter du kan koble til dine eksisterende anlegg. Jeg vil bruke mine forsterkere og høyttalere og ha en "uavhengig" strømmeløsning.

Imidlertid litt redd for at ny Apple TV med funksjonalitet/ytelse ikke blir den "billige" løsningen for en enhet i hvert rom....

Lenke til kommentar

Om det skjer er det nok døden for Nintendo som frittstående hardwareleverandør. Tipper Sony og MS har nok moment til å iallfall overleve denne generasjonen, men det blir nok også den siste. Umulig å konkurrere mot spill til en femtilapp over tid. 

 

Tror du virkelig halvsimple mobilspill på en appledings vil gi dagens konsoller noe nevneverdig konkurranse? I så fall burde jo nettbrettene hatt total dominans på spillmarkedet pr i dag.

Lenke til kommentar

 

Det er de da også i ferd med å få.

 

Blant unger?

Disse spillene er svært simple og har lav spilleglede, kun folk som ikke har prøvd noe skikkelig kan finne glede i det.

Jeg kaller dem mopedspill, krever lite og gir lite. Sikkert greit for dem som ikke vet bedre.

...og de som lager gode spill har selvsagt ikke potensiale til å utvikle nye, og heftige, spill til Apple sin nye Apple TV.

Både til unger, ungdommer, voksne og eldre.

Lenke til kommentar

 

Det er de da også i ferd med å få.

Blant unger?

Disse spillene er svært simple og har lav spilleglede, kun folk som ikke har prøvd noe skikkelig kan finne glede i det.

Jeg kaller dem mopedspill, krever lite og gir lite. Sikkert greit for dem som ikke vet bedre.

 

 

Det er en kjensgjerning at spillmarkedet som helhet snart domineres av casual-spill - FB-spill, mobilspill og den slags. Utviklingen går i retning av at storbudsjettsspill som vi ser på PC og konsoll er på vei til å bli en liten nisje av spillmarkedet.

Lenke til kommentar

 

 

Det er de da også i ferd med å få.

Blant unger?

Disse spillene er svært simple og har lav spilleglede, kun folk som ikke har prøvd noe skikkelig kan finne glede i det.

Jeg kaller dem mopedspill, krever lite og gir lite. Sikkert greit for dem som ikke vet bedre.

...og de som lager gode spill har selvsagt ikke potensiale til å utvikle nye, og heftige, spill til Apple sin nye Apple TV.

Både til unger, ungdommer, voksne og eldre.

 

Heftige spill til Apple TV.

Jeg nominerer deg herved til årets troll på hw.no forumet.

Jeg har faktisk ikke ord.

Lenke til kommentar

Heftige spill til Apple TV.

Jeg nominerer deg herved til årets troll på hw.no forumet.

Jeg har faktisk ikke ord.

Takk.

 

Men vi får jo se. Først må Apple lansere sin nye TV-boks, så må de få en stund før utviklere eventuelt lager nye, heftige spill til den boksen. Men det er jo rykter som sier at Apple TV skal bli en databoks, omtrent som andre spillbokser og er en databoks. Kanskje det lar seg gjøre å lage heftige spill til databoksen fra Apple.

 

Den som venter får se...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...