Gå til innhold

Denne ammunisjonen er for de som vil skyte ned droner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du trenger noe annet enn Buckshot eller Slugs for å plukke en drone ned om du vil bruke hagla borte i Uniten Bløff.

Ellers har du stål kuler / AP ammo for andre typer våpen som også vil kunne gjøre samme jobben.

Nå er det vel heller en ulempe med spesielt slugs, da du faktisk må treffe også. Treffer du med slugs eller buckshot er det god natt.

Tipper vanlig leirdueammunisjon holder i lange baner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jada, for bly hagl er jo bare SÅÅÅÅ farlig for miljøet, nei den er ikke det.
Dessuten så er det jo bare å bruke så og si hvilke som helst hagle patron, men bly er best, stål bare rikosjerer ifra helvete om man treffer noe hardt vel og merke, noe bly ikke gjør, svært sjelden ihvertfall og alt det der tungstein greiene er bare søppel, så bare lad opp med litt normal bly hagl så fikser det nok saken lett uten å måtte kjøpe "spesial" ammunisjon.
Sånn da har jeg spart folk ifra å kjøpe dyre greier som er likt alt anna, bare send meg diplom i posten, takk.

 

Men ja, leirdue eller trap ammo er billigst, funker nok like bra, men det er stål så det er dritt til alt anna.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

 

Jada, for bly hagl er jo bare SÅÅÅÅ farlig for miljøet, nei den er ikke det.

Dessuten så er det jo bare å bruke så og si hvilke som helst hagle patron, men bly er best, stål bare rikosjerer ifra helvete om man treffer noe hardt vel og merke, noe bly ikke gjør, svært sjelden ihvertfall og alt det der tungstein greiene er bare søppel, så bare lad opp med litt normal bly hagl så fikser det nok saken lett uten å måtte kjøpe "spesial" ammunisjon.

Sånn da har jeg spart folk ifra å kjøpe dyre greier som er likt alt anna, bare send meg diplom i posten, takk.

 

Men ja, leirdue eller trap ammo er billigst, funker nok like bra, men det er stål så det er dritt til alt anna.

 

I tilfelle du du ikke troller, og er virkelig er så dum:

 

Bly er akutt giftig for vannlevende organismer og pattedyr. Bly gir også kroniske giftvirkninger hos mange organismer, selv i små konsentrasjoner. Kronisk blyforgiftning kan ha nevrotoksiske og immunologiske virkninger og gi skader på det bloddannende systemet hos varmblodige dyr.

Blyforbindelser kan gi fosterskader og mulig fare for redusert forplantningsevne. Man har også forsket mye på barns eksponering for bly i lave konsentrasjoner og mistenker at blyeksponering kan påvirke barns intellektuelle utvikling.

Bly bioakkumuleres i fisk og pattedyr. Opptak av bly skjer ofte sakte og under langvarig kronisk eksponering. Utskillelse av bly fra organismer skjer langsomt.

Mennesker eksponeres for bly først og fremst gjennom forurenset lufta vi puster inn og maten vi spiser. 

Når blyhagl brukes til jakt risikerer vi at gjenværende hagl i naturen forgifter fugler som får i seg haglene sammen med småstein og grus når de spiser. Rovdyr eller åtseletere kan få i seg blyhagl hvis de spiser dyr som er skadeskutt eller drept med blyammunisjon. En annen bekymring er at bly fra ammunisjon kan spre seg i kjøtt og overføres til mennesker når vi spiser det.

 

http://www.miljostatus.no/Tema/Kjemikalier/Noen-farlige-kjemikalier/Bly/

 

 

Også kan du ta en titt på alle de undersøkelsene som er gjort rundt på skytebaner så ser du at det ikke har stor innvirkning i det hele tatt, det er derfor de også nå åpner for å bruke bly på jakt igjen, jada, blyforgiftning er livsfarlig osv, men de undersøkte en av norges eldste leirdue baner, der var det ikke antydning til store forekomster og ute i terrenget så blir bly hagla enda mer spredd enn på en skytebane hvor den er mer konsentrert, så nei, det er ikke mer livsfarlig enn andre ting.

Du må jo gjerne forklare hvorfor de gjeninnfører blyhagl om det er ett slik dommedags materiell, alt anna enn bly hagl er søppel til å bruke på jakt, de bruker også blyspiss på rifle ammunisjon de skyter elg, rådyr osv osv med også, det har aldri vært forbudt, men blyhagl skulle forbys og nå innføres det igjen, så ditt poeng er hva?

Når man skyter en fugl med hagle, så som regel så er det mange hagl som bommer, noen går tvers igjennom og bare ett ytterst fåtall blir igjen i kjøttet og de plukker man som regel ut, jada, det kan være noen som blir igjen, men du kjenner de lett når man tygger på de, det gjør vondt i tennene.

Endret av meg0709
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jada, for bly hagl er jo bare SÅÅÅÅ farlig for miljøet, nei den er ikke det.

Dessuten så er det jo bare å bruke så og si hvilke som helst hagle patron, men bly er best, stål bare rikosjerer ifra helvete om man treffer noe hardt vel og merke, noe bly ikke gjør, svært sjelden ihvertfall og alt det der tungstein greiene er bare søppel, så bare lad opp med litt normal bly hagl så fikser det nok saken lett uten å måtte kjøpe "spesial" ammunisjon.

Sånn da har jeg spart folk ifra å kjøpe dyre greier som er likt alt anna, bare send meg diplom i posten, takk.

 

Men ja, leirdue eller trap ammo er billigst, funker nok like bra, men det er stål så det er dritt til alt anna.

 

I tilfelle du du ikke troller, og er virkelig er så dum:

 

 

Bly er akutt giftig for vannlevende organismer og pattedyr. Bly gir også kroniske giftvirkninger hos mange organismer, selv i små konsentrasjoner. Kronisk blyforgiftning kan ha nevrotoksiske og immunologiske virkninger og gi skader på det bloddannende systemet hos varmblodige dyr.

Blyforbindelser kan gi fosterskader og mulig fare for redusert forplantningsevne. Man har også forsket mye på barns eksponering for bly i lave konsentrasjoner og mistenker at blyeksponering kan påvirke barns intellektuelle utvikling.

Bly bioakkumuleres i fisk og pattedyr. Opptak av bly skjer ofte sakte og under langvarig kronisk eksponering. Utskillelse av bly fra organismer skjer langsomt.

Mennesker eksponeres for bly først og fremst gjennom forurenset lufta vi puster inn og maten vi spiser. 

Når blyhagl brukes til jakt risikerer vi at gjenværende hagl i naturen forgifter fugler som får i seg haglene sammen med småstein og grus når de spiser. Rovdyr eller åtseletere kan få i seg blyhagl hvis de spiser dyr som er skadeskutt eller drept med blyammunisjon. En annen bekymring er at bly fra ammunisjon kan spre seg i kjøtt og overføres til mennesker når vi spiser det.

 

http://www.miljostatus.no/Tema/Kjemikalier/Noen-farlige-kjemikalier/Bly/

 

 

Også kan du ta en titt på alle de undersøkelsene som er gjort rundt på skytebaner så ser du at det ikke har stor innvirkning i det hele tatt, det er derfor de også nå åpner for å bruke bly på jakt igjen, jada, blyforgiftning er livsfarlig osv, men de undersøkte en av norges eldste leirdue baner, der var det ikke antydning til store forekomster og ute i terrenget så blir bly hagla enda mer spredd enn på en skytebane hvor den er mer konsentrert, så nei, det er ikke mer livsfarlig enn andre ting.

Du må jo gjerne forklare hvorfor de gjeninnfører blyhagl om det er ett slik dommedags materiell, alt anna enn bly hagl er søppel til å bruke på jakt, de bruker også blyspiss på rifle ammunisjon de skyter elg, rådyr osv osv med også, det har aldri vært forbudt, men blyhagl skulle forbys og nå innføres det igjen, så ditt poeng er hva?

Når man skyter en fugl med hagle, så som regel så er det mange hagl som bommer, noen går tvers igjennom og bare ett ytterst fåtall blir igjen i kjøttet og de plukker man som regel ut, jada, det kan være noen som blir igjen, men du kjenner de lett når man tygger på de, det gjør vondt i tennene.

At noen har godkjent/forbudt noe er ikke en automatisk og definitiv avgjørelse at dette "noe" det er snakk om er trygt eller ikke.

Bly er giftig, det er ikke noe om og men. Du kan diskutere dette så mye som du vil men da bør du stå bak din påstand, og forvente å få motbør fra omtrent samtlige forskere innen tungmetaller og miljø.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det finnes visstnok allerede flere eksempler på at droner er blitt skutt ned. Ifølge AmmoLand skal en mann for eksempel nylig ha skutt ned en drone som angivelig spionerte på datteren hans mens hun solte seg ved bassenget. 

Nettstedet peker også på tilfeller hvor droner har utgjort en konkret trussel mot andre mennesker, med referanse til fyren som monterte en pistol på en drone og dermed kunne bruke dronen som et dødelig våpen, som vårt søsternettsted Teknofil meldte om.

 

 

Uten å ha leste det dere refererer til, så høres det unektelig latterlig ut å framstille dette med at droner har utgjort noen konkret trussel riktig enda. Det var jo kun en presentasjon av hva som er mulig. Og bortsett fra militære operasjoner i muslimske land, så er det vel neppe noen som har dødd av droner som er utstyrt med våpen enda (implisitt private droner i privat eie, og evt. ofre for møte med disse).

 

Endelig får man ordentlig ammo  :wee:

Dette har jeg gledet meg til  :ohmy:

Får man velsignelse med på kjøpet til å skyte ned droner da  :xmas:

 

Nå må man vel skaffe seg hagle jo før jo heller. Før "droneinvasjonen" blir et faktum.

Søren, der røpet jeg omtrent tittelen på min neste spillefilmproduksjon.

 

 

 

Bør jo være et eller annet som ikke smeller for høyt, da det å brenne løs med hagle i tettbygde strøk sjelden pleier være populært. Kanskje ammoen er lydløs også??  :D

 

Jeg bestillet like godt prototype revisjon nr. 5 av denne jeg. Best å være på den sikre siden:

 

http://www.teknofil.no/artikler/boeing-demonstrerer-effektiv-anti-drone-laser/192344

Endret av G
Lenke til kommentar

Et lite spørsmål. Jeg skjønner ikke helt hva dette har å gjøre på tek.no / hardware.no? Jeg forstår heller ikke helt der her med alle artiklene om droner i det siste?

 

Er kanskje mest fordi noen er litt våpenfrelste i redaksjonen? Nei, det får de svare for selv. Vel, en drone er jo en teknisk dings.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...