Gå til innhold

Utenlandske telefonsvindlere har begynt å «fake» norske telefonnummere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mottok 4 sånne oppringninger forrige uke fra et altfor kort svensk nummer hvor en inder på gebrokkent engelsk utga seg for å være Microsoft support. Først en hvor de presenterte seg og la på, så en hvor de la på uten å starte samtalen engang, deretter en dame, og når hun ikke kom noen vei ringte det en mann som i et mer bryskt og påståelig tonefall hevdet å være en supervisor. Hvis du ikke allerede var fullstendig klar over det, så vet du det er sludder og vås etter å ha sett nummeret etpar ganger.

Ble så lei av disse oppringningene at jeg nappet ut telefonen etpar dager, de som trenger kontakt har andre enkle muligheter til å nå meg. Har da andre ting å sløse tid på, sånt er bare forstyrrende.

 

Ene gangen med hun damen svarte jeg som Jimmys House of Pizza og ba dem bestille det de ville ha, med tips om at dagens special er nummer 25. Ba om adresse hvor pizzaen skulle sendes, og fikk til svar "USA - Flo Ri Da". Pølsevev!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Har blitt oppringt av en telefonselger, som har indisk aksent, som sier at det er en undersøkelse til et selskap i Sveits, men telefonnummeret er fra Italia...

Lenke til kommentar

Det må jo være noe som kan gjøres for å hindre dette. Telefonnummeret er jo blitt som navnet. Det er ikke bare å bytte.

 

Det er værst for de gamle som blir oppringt. De skjønner ikke at de blir lurt.

 

Et tips kan jo være å reservere seg fra telefonkatalogen. Kriminelle bruker ofte den for å finne et offer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som går rett på telefonselgere sine svindler fortjener det egentlig. Er du dum nok til å tro det som blir sagt er du dum nok til å ta konsekvensene!

 

Jeg har det alltid gøy med slike folk, alltid morsomt å hære dems reaksjoner når du prøver å selge dem noe!

Lenke til kommentar

Folk som går rett på telefonselgere sine svindler fortjener det egentlig. Er du dum nok til å tro det som blir sagt er du dum nok til å ta konsekvensene!

 

Jeg har det alltid gøy med slike folk, alltid morsomt å hære dems reaksjoner når du prøver å selge dem noe!

 

Og nivået på moral er....? Eller er det trollmoral?

 

Dersom du påstår at du virkelig har moral, så er den forsvunnet ett eller annet sted, så du skylder moral......

Lenke til kommentar

Folk som går rett på telefonselgere sine svindler fortjener det egentlig. Er du dum nok til å tro det som blir sagt er du dum nok til å ta konsekvensene!

 

Jeg har det alltid gøy med slike folk, alltid morsomt å hære dems reaksjoner når du prøver å selge dem noe!

 

Det er jo på grunn av sånne folk at sånne som oss må bruke tid på sånt tøv... ...for ikke å snakke om spam på mail...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...