Gå til innhold

HTC Vive utsettes til neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

"By the end of 2013"

"By the end of 2014"

"By the end of 2015"

 

Jeg har prøvd VR, og det mister sin magi etter 30 minutter. Uten full kroppslig bevegelse er de fleste VR spill ikke immersive.

 

Man trenger ikke full kropslig bevegelse hvis man spiller eks .Bilspill eller flyspill...
Lenke til kommentar

 

"By the end of 2013"

"By the end of 2014"

"By the end of 2015"

 

Jeg har prøvd VR, og det mister sin magi etter 30 minutter. Uten full kroppslig bevegelse er de fleste VR spill ikke immersive.

 

Man trenger ikke full kropslig bevegelse hvis man spiller eks .Bilspill eller flyspill...

Derfor "fleste"

Lenke til kommentar

"By the end of 2013"

"By the end of 2014"

"By the end of 2015"

 

Jeg har prøvd VR, og det mister sin magi etter 30 minutter. Uten full kroppslig bevegelse er de fleste VR spill ikke immersive.

Snakk for Oculus, SteamVR har bare blitt utsatt denne ene gangen såvidt jeg kjenner til.

 

Alt mister sin magi etter 30 minutt, det betyr ikke at det ikke gir en økt innlevelse. Og spesielt i bilspill (flyspill) så er dette perfekt. Det er hovedsaklig til simracing jeg ønsker dette. Men det er nok av indikasjoner til kule VR-opplevelser, jeg er sikker på Valve har noe spennende på hylla.

 

Som sagt, det er ikke meningen at du skal ha wow-effekten for evig, selv om simracing gir meg den effekten etter flere år (konsentrasjonen må være på topp, den minste feil kan ruinere alt - det er gjerne en time med full konsentrasjon).

 

Jeg vil uansett påstå at det er andre spill for dette, enten det er singleplayer eller multiplayer. Men det å spille sjakk eller Dota 2 ser jeg ikke mye vits i, da tror jeg at jeg hadde foretrukket en konvensjonell skjerm.

 

Det er heller spill som f.eks. Half-Life som vil være kult i VR. Bare det å prøve dem med 3D-briller var et lite innblikk i fremtiden, selv om jeg fort mistet interessen. Head-tracking er også kult. Men tingen med VR slik det er idag er at det ikke bare er en liten preview, det er hele pakka.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...