Gå til innhold

Nå kjører 75 millioner datamaskiner Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows 10 var årsaken til at jeg nå gikk over til xubuntu for godt. I hovedsak skyldes det manglende driver til integrert grafikk så jeg kunne kun bruke w10 med lav oppløsning.

 

Rart. Jeg opplever driverstøtten i Win10 som veldig god. Har oppgradert 9 PC'er av varierende fabrikat så langt. Eneste problem var, ironisk nok, en Surface Pro, der jeg måtte reinstallere wifi-driveren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke så rart dette, har oppgradert begge mine bærbare og ikke hatt noe som helst problemer. De i familien jeg har lagt det inn hos er også storfornøyde. Bra jobba Microsoft :) Skulle gjerne hatt en (gratis) mulighet å oppgradere min forrige stasjonære PC med Vista som bare står å støver ned da.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

 

Rart. Jeg opplever driverstøtten i Win10 som veldig god. Har oppgradert 9 PC'er av varierende fabrikat så langt. Eneste problem var, ironisk nok, en Surface Pro, der jeg måtte reinstallere wifi-driveren.

 

Jeg oppgraderte en maskin som Dell mente at de hadde kompatibilitetstestet og godkjent for Win10, dessverre har jeg nå problemer med bluetooth (intel driver) og lyden (realtek driver). Har i tillegg fått et problem med hvilemodus hvor maskinen våkner opp "helt tilfeldig", cmd nevner bare "driver" som grunn til oppvåkningen. I samme ånd har Dell fortsatt ikke fikset BIOSen slik at CPU forblir kjørende på laveste frekvens etter hvilemodus :shrug:

 

I tillegg har jeg kommet over mange små og store feil i operativsystemet, så dette er kvalitetsmessing langt fra en RTM i klassisk forstand, Windows 10 - velkommen til varig betatesting?

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvor mange som hopper over til Linux. Er på god vei selv.

 

Ikke mange nok til at det blir synlig på noen statistikk, vil jeg tro.

 

Morsomt at folk ikke før nå har fått med seg at informasjonen deres blir samlet inn i Windows 7/8 også forresten. Og alt du søker på i Google. Og hva du kjøper på Amazon. Og hvor du kjører med GPSen i bilen din. Hvor mye penger du bruker på hva. Og så videre. Er bare i W10, nå som det er "nytt", at det har blitt slått opp så stort.

 

Internett er en rar kollektiv maskin :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Syns Win 10 virker som Vista omigjen. Må inn i registret for å skru av iriterende UAC dritt og lignende. Heldigvis går det an å bruke det gamle kontrollpanelet. Det nye er sikkelig søppel.

Noe av det verste win 10 gjør er å late som om du ikke har klikket på et program hvis win 10 ikke liker det. Men hvis du finner på å kjøre som administrator så funker det plutselig. Husker tilbake til da windows behandlet meg som administrator hele tiden og ikke som en idiot...

Lenke til kommentar

 

Blir spennende å se hvor mange som hopper over til Linux. Er på god vei selv.

Ikke mange nok til at det blir synlig på noen statistikk, vil jeg tro.

 

Morsomt at folk ikke før nå har fått med seg at informasjonen deres blir samlet inn i Windows 7/8 også forresten. Og alt du søker på i Google. Og hva du kjøper på Amazon. Og hvor du kjører med GPSen i bilen din. Hvor mye penger du bruker på hva. Og så videre. Er bare i W10, nå som det er "nytt", at det har blitt slått opp så stort.

 

Internett er en rar kollektiv maskin :p

 

 

Forskjellen er at før Windows 10, så var det mer skjult, og dermed mer åpen for spekulasjon. Nå står det rett ut hva Microsoft gjør.

Lenke til kommentar

75 millioner....hmm må jo bli en stor utgift for Microsoft på server siden da. Tenk på all den lagringsplassen de trenger for å lagre all data de samler inn fra alle de Windows 10 brukerne! For ikke å snakke om at NSA skal ha full tilgang til denne informasjonen også! :p  :lol:

 

Så du mener MS spionerer på de som bruker W10, og lagrer data om dem? Og at dette da er spesielt for W10, og ikke er den "vanlige" anonyme dataen alle OS bruker for å forbedre brukeropplevelsen?

 

Går da også ut i fra at du kan dokumentere dette?

 

Med mindre dette da var en spøk?

Lenke til kommentar

Windows 10 var årsaken til at jeg nå gikk over til xubuntu for godt. I hovedsak skyldes det manglende driver til integrert grafikk så jeg kunne kun bruke w10 med lav oppløsning.

 

Hvilket OS du velger er så klart helt og holdent opp til deg, men synes det blir litt spesielt å si at W10 er årsaken til at du bytter for godt, når det faktisk er en driver som mangler. Det er vel nærmest å forvente at produsentene ikke har alt av drivere på plass kort tid etter lansering. Det kan vel strengt tatt ikke lastes verken W10 eller MS...

Lenke til kommentar

 

 

 Rart. Jeg opplever driverstøtten i Win10 som veldig god. Har oppgradert 9 PC'er av varierende fabrikat så langt. Eneste problem var, ironisk nok, en Surface Pro, der jeg måtte reinstallere wifi-driveren.

 

Jeg oppgraderte en maskin som Dell mente at de hadde kompatibilitetstestet og godkjent for Win10, dessverre har jeg nå problemer med bluetooth (intel driver) og lyden (realtek driver). Har i tillegg fått et problem med hvilemodus hvor maskinen våkner opp "helt tilfeldig", cmd nevner bare "driver" som grunn til oppvåkningen. I samme ånd har Dell fortsatt ikke fikset BIOSen slik at CPU forblir kjørende på laveste frekvens etter hvilemodus :shrug:

 

I tillegg har jeg kommet over mange små og store feil i operativsystemet, så dette er kvalitetsmessing langt fra en RTM i klassisk forstand, Windows 10 - velkommen til varig betatesting?

Igjen, det er strengt tatt ikke MS sin feil at driverne ikke finnes eller fungerer. Alt du skriver i dette innlegget er relatert til Dell og drivere.

 

Hvilke feil mener du OS'et har som er av en slik grad at OS'et ikke skulle vært lansert?

Lenke til kommentar

 

 

 

Blir spennende å se hvor mange som hopper over til Linux. Er på god vei selv.

Ikke mange nok til at det blir synlig på noen statistikk, vil jeg tro.

 

Morsomt at folk ikke før nå har fått med seg at informasjonen deres blir samlet inn i Windows 7/8 også forresten. Og alt du søker på i Google. Og hva du kjøper på Amazon. Og hvor du kjører med GPSen i bilen din. Hvor mye penger du bruker på hva. Og så videre. Er bare i W10, nå som det er "nytt", at det har blitt slått opp så stort.

 

Internett er en rar kollektiv maskin :p

 

 

Forskjellen er at før Windows 10, så var det mer skjult, og dermed mer åpen for spekulasjon. Nå står det rett ut hva Microsoft gjør.

Hvor står dette?

Lenke til kommentar

Siden alle (godkjente privatlisenser) med Win 7 og 8 får gratis Win 10 og det med nedlasting uten å foreta seg noe (det er jo Windows som maser om at nå er Win 10 klart til deg) så blir det selvsagt mange som blir med.

Jeg satser på at Windows 7 drivere er helt komatible med Win 10?

Jeg laster den ned nå og vet jo at barnesykdommer vil følge med på lasset det første halve året på et nytt operativsystem. Slik har det i hvert fall alltid vært med Windows, alltid noen større feilretinger og utbedringer.


Gratis er jo alltid en vinner foran å ta betalt, så fremt det ikke bidrar til for mye mas i fremtiden om at du kan få denne og denne funksjonen ekstra mot en viss sum. Typisk slik det er på en del programvare og spill i dag. Du får basis funksjonalitet, men må betale deg opp til ulike ekstra tjenester.

 

Det er absolutt ingen god grunn for min del å forlate Win 7 (fungerer perfekt på min maskin til mitt bruk), det er kun fordi Win 10 er gratis og kommer med et tastetrykk.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

 

 

 

Blir spennende å se hvor mange som hopper over til Linux. Er på god vei selv.

Ikke mange nok til at det blir synlig på noen statistikk, vil jeg tro.

 

Morsomt at folk ikke før nå har fått med seg at informasjonen deres blir samlet inn i Windows 7/8 også forresten. Og alt du søker på i Google. Og hva du kjøper på Amazon. Og hvor du kjører med GPSen i bilen din. Hvor mye penger du bruker på hva. Og så videre. Er bare i W10, nå som det er "nytt", at det har blitt slått opp så stort.

 

Internett er en rar kollektiv maskin :p

 

 

Forskjellen er at før Windows 10, så var det mer skjult, og dermed mer åpen for spekulasjon. Nå står det rett ut hva Microsoft gjør.

Hvor står dette?

 

 

Google it. Nettet er fullt med kritikk av Windows 10 sitt personvern, og slik kritikk var ikke like hard mot Windows 7 i sin tid. Micosoft har endret vilkårene i den tiden. Les det fra Microsoft selv. Mer her. Greit at dem ønsker å forbedre sine produkter, men får da være grense for hvor mye personlig info de kan samle inn! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...