Gå til innhold

Riot vil hjelpe den norske League of Legends-scenen med å vokse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De sier så mye bullshit at jeg ikke takler å lese greier fra Riot.

 

Riot funder LCS som et markedsføringsprosjekt, utenfor LCS er ikke LoL competitive og Riot markedsfører LoL som en eSport, det er faktisk deres største faktor for å trekke nye spillere.

 

Justin Yeh sier de vil bruke tid på det som gir mest til majoriteten av spillerbasen, mens majoriteten av brukerbasen har spurt om ny client sikkert siden 2010, replays finner man ikke in-game, in-game info mangler og en safety mech når man har en leaver er heller ikke satt i plass selv om flesteparten hadde hatt godt nytte av det mtp så mange leavers det er og nye spillere som kommer til LoL hver dag.

 

Stoler ikke på noe de sier.

 

"Jason Yeh ser ut til å være enig med sine kolleger i at det er få spillere som ville anvendt et «sandbox mode»"

What a guy..

 

Muligheten til å kunne prøve champs man ikke har kjøpt tar vekk fra Riots mulige gevinst fra salg, det er derfor hele spillet er basert på gated content, det er eneste grunn til hvorfor Sandbox mode ikke har blitt utviklet, flesteparten hadde testet alle champs før de kjøper sin første, det er en sikkerhet.

 

Bra de vil utvikle eSport, men de får være ærlige om sine intensjoner, å markedsføre LoL som et competitive game og samtidig føre en gated content betalingsmetode hvor folk utenfor LCS er påkrevd å betale med tid/penger for å låse opp game changing content som igjen er uegnet for competitive play er shady as frog.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes du sitter med et ganske snevert blikk på dette Puro. Du kan ikke bare påstå som fakta at Riot bruker LCS som et markedsføringsprosjekt. Den innsatsen og de midlene de har brukt for å fremme e-sport er enorm for spillinteresserte. Det står mer respekt av riot sin innsats for e-sporten enn noen annen organisasjon foruten om ESL. Folk kan være genuint interessert å bygge en e-sport scene for andre grunner enn kommersiell vinning. At folk ønsker å spille spillet kan så klart ha stor grunn i at det har vokst seg så stor som e-sport, men det finnes andre grunner også.

 

Selv om noen ingame features kan synes å mangle (enn så lenge) betyr ikke at Riot gir blaffen i brukerbasen. Å påstå at majoriteten av spillerbasen etterlengter en ny client er også ganske dumt, da det er et mindretall som i det hele tatt bryr seg. Klart den kunne endres men den er heller ikke gamebreaking.

 

Din kritikk av deres økonomiske modell er det jeg reagerer mest på. Så klart må Riot ha visse begrensninger for at spillere ikke kan prøve hvilken champion de vil når de vil. Dette er et GRATISSPILL, hadde vært annerledes om du måtte kjøpe clienten først. Det er championrotation hver uke og den ferskeste championen som blir lansert kommer på rotation etter 3-4 uker, så så lenge du er en fast spiller så får du prøvd alle championene. Kravene for å skaffe seg de nye championene er også LATTERLIG milde i forhold til andre spill, og det er ikke noe slit for noen av spillerne å skaffe seg de championsene de liker på en komfortabel hastighet. Mye mer irriterende med spill som World of Tanks der du fysisk må gjennom en LANG rekke tankser før du i det hele tatt kommer i nærheten av den tanksen du har lyst til å prøve.

 

Så å kreve at de er ærlige om sine intensjoner blir helt feil. Du dømmer de uten å ha den fjerneste anelse om hva deres intensjon er. Leser du tanker? At spillet blir markedsført via at det har vokst som en e-sport er en selvfølge. Jeg synst vi skal være glad for den innsatsen de gjør, og nå ønsker å investere i å gjøre e-sport i Norge enda bedre! Jeg gleder meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Må si meg mye enig i Puro. Jeg var en aktiv spiller før, men desto mer de pushet spillet som esport desto verre ble serverne, og desto tregere gikk det med lovnader om ditt og datt. Husker under en eller annen stor konkurranse, som var alt riot snakket om mens deres egne servere slet fryktelig og hadde gjort det i vanvittig mange måneder. De jobbet sikkert for å forbedre serverne under konkurransen, men det var så jævla provoserende når alt fokuset var på esports, mens resten føltes det ut som man gav litt faen i. Og alle features som har gått helt ufattelig seint og forbedre og innføre, og alt som mangler og alt burde vært der. De føles på mange måter latterlig at riot har blitt så store, for de har utviklet alt så jævla seint i og rundt spillet, med så mye penger er det vanskelig å begripe.

 

MEN samtidig de skal faktisk ha en ganske stor applaus for esports delen, selv om jeg føler det har gått på bekostning av brukerbasen. Jeg spiller ikke lenger og har ikke gjort det på noen år, men clg følger jeg med på, i tykt og tynt. Og det er faktisk veldig spennende med alle de forskjellige personlighetene og rivalene som har blitt bygget opp gjennom årene. Når clg endelig gruste tsm i helga, ja det øyeblikket var nesten ubeskrivelig. Noe SÅ fortjent og forløsende har jeg knapt sett og opplevd i en konkurranse før.

 

Jeg hadde mest saynnsligt spilt mye lengre viss de hadde oppdatert klienten og forbedret spillet fortere( i takt med andre moba og generelt spillverden). Personlig synes jeg det er litt pinlig hvor lite features lol forsatt har den dag i dag, og hvor tregt alt går med tanke på hvor gigantiske de er. På den andre siden er jeg også takknemlig fordi å følge med på lol konkurranser kontra å spille selv er mye mye kjekkere.

Endret av Everket
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet alt du snakker om, fra rotations til monetization method Riot driver LoL på, det at den største gruppen spillere spiller et 100% ubalansert spill takket være gated content system er latterlig når de pusher et spill som en eSport og bedrar folk til å tro at spillet er competitive, det er ikke det, og det å kalle det et gratis-spill er spesielt mtp hvor mange penger/timer(time is money friend) en ny spiller på investere bare for å kunne spille på lik linje med andre.

 

Gratis, nei.

 

"At folk ønsker å spille spillet kan så klart ha stor grunn i at det har vokst seg så stor som e-sport, men det finnes andre grunner også."

 

Eneste grunnen det har vokst er pga Riot betaler spillerne for å spille, ikke pga spillet er bygd for eSport.

Starcraft, CS, Q3, UT og andre er eSports, en arena hvor alle er likestilte og det er personlig skill som teller, ikke hvem som har statistisk fordel mtp game changing content, det er ikke eSport, det er gated content system, og det er feil av Riot å markedsføre LoL som en eSport når deres egen betalingsmetode gjør at spillet i seg selv ikke er egnet til eSport, derfor måtte de lage LCS og tournament realms, for å likestille alle spillerne.

 

Det er ikke riktig å selge et produkt for noe det ikke er, å selge LoL som en eSport er å lyve til potensielle nye spillere som feks meg, som starter spillet og brått blir møtt av en vegg som jeg må betale meg igjennom for å få spille på et nivå hvor det er skill som betyr noe, ikke hvor mange ting jeg har låst opp.

 

Jeg kan ikke lese tanker, men jeg vet litt om historien til Riot så det er ikke vanskelig å connect the dots.

Lenke til kommentar

Nå kommer du litt langt ut på viddene Puro. Om du skal begynne å kalle det ubalansert så må du hate hvert eneste spill som har multiplayer. Cs må suge pga mappene ikke er helt balanserte... Dota må suge fordi de har samme problem som league. Å balansere 130ish champions er en bortimot umulig oppgave, men noe av det som balanseres hyppigst. Slik som alle spill så blir balanseringen optimalisert for det øverste sjiktet av spillere, men effekten merkes også av alle under. Balanseringen er unødvendig å syte over.

 

Med logikken din om at det ikke er et gratisspill så må virkelig du leve et hardt liv. Du bruker tid på å puste, og den tiden er verdt penger.... du må være et økonomisk nervevrak mtp på hvor mye kostbar tid du bruker på ting du liker å gjøre...

 

Også ganske snevert å påpeke at League er stor e-sport bare fordi Riot betaler spillerne sine. Det kan godt bety noe, men det er stor enighet i e-sport miljøet at denne betalte lønna sørger for å holde toppkvalitet på nivået i den competetive scenen fordi det stabiliserer lag og organisasjoner økonomisk, og fungerer som initiativ for at nye lag kan jobbe seg oppover. Å spre pengene ut slik at flere lag kan holde seg kompetetive er den smarteste løsningen som har blitt gjort for å holde liv i en kompetetiv scene. Her er det et stort problem med Dota som hiver alle pengene sine i 1 pott i året slik at scenen er mye mer ustabil, fordi de utfordrene lagene sliter økonomisk.

 

Gated contenten er mild i League, og å låse opp alle championene uten å betale en krone er hva mange har gjort og gjør, alle som spiller competetivt har enkelt skaffet seg alle championsene, har ikke brukt 1 krone på det selv og jeg spiller casual. Dersom noen satser kompetetivt og mangler alle championsene så har de virkelig ikke tilbringt i nærheten av nok tid på spillet til å i det hele tatt nå toppscenen, og alle under har likevel plukket seg ut sine favoritter og kan spille nok av competetive kamper på et godt nivå. Det er så klart ikke optimalt, men det påvirker ikke league som en competetiv esport i noen stor grad. Og slike små grunner er heller ikke avgjørende for at et spill blir e-sport. Alt som folk liker er egnet til å bli e-sport.

 

Skal vi forresten skrive en sak om at en ikke kan spille poker competetivt? Må jo slenge inn penger hver gang en vil spille. Snakk om flåsete økonomisk modell!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...