Gå til innhold

Dere har laget over 85 millioner hvelv i Fallout Shelter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilte dette en stund, men gav meg da jeg hadde nådd 43 innbyggere i hvelvet. Det er et bra spill, men en del ting irriterte vettet av meg. For eksempel kan vi kun ha to stk i døren til hvelvet om gangen, selv når raideres angriper. Slenger du på en tredje vil en av de andre to stikke til neste rom. Vaktene gidder heller aldri å følgte etter raiders til neste rom. Dette gjorde at raider attack fort ble grusomt kjedelig og repetitivt.

 

Videre tok det alt for lang tid å få nye folk i starten. Alternativene var å slenge en mann og dame sammen i et soverom og få en unge, eller vente til nye folk dukker opp av seg selv. Det gjør de nesten aldri. Heldigvis ble dette sterkt forbedret da jeg fikk radiotårn, men det er jo ganske langt ute i spillet.

 

Likte heller ikke at det bare er å slenge en av hvert kjønn inn i et soverom, så får de barn ganske kjapt. Hadde helt klart foretrukket at folkene hadde en unik personlighet, som i f.eks The Sims. (ja, vet to av samme familie ikke kan få barn, men det er den eneste begrensningen jeg kjenner til.)

 

Alt i alt et meget underholdende spill i noen timer, men ikke akkurat noe jeg kommer til å bruke uker og måneder på.

Lenke til kommentar

Spilte dette en stund, men gav meg da jeg hadde nådd 43 innbyggere i hvelvet. Det er et bra spill, men en del ting irriterte vettet av meg. For eksempel kan vi kun ha to stk i døren til hvelvet om gangen, selv når raideres angriper. Slenger du på en tredje vil en av de andre to stikke til neste rom. Vaktene gidder heller aldri å følgte etter raiders til neste rom. Dette gjorde at raider attack fort ble grusomt kjedelig og repetitivt.

 

Videre tok det alt for lang tid å få nye folk i starten. Alternativene var å slenge en mann og dame sammen i et soverom og få en unge, eller vente til nye folk dukker opp av seg selv. Det gjør de nesten aldri. Heldigvis ble dette sterkt forbedret da jeg fikk radiotårn, men det er jo ganske langt ute i spillet.

 

Likte heller ikke at det bare er å slenge en av hvert kjønn inn i et soverom, så får de barn ganske kjapt. Hadde helt klart foretrukket at folkene hadde en unik personlighet, som i f.eks The Sims. (ja, vet to av samme familie ikke kan få barn, men det er den eneste begrensningen jeg kjenner til.)

 

Alt i alt et meget underholdende spill i noen timer, men ikke akkurat noe jeg kommer til å bruke uker og måneder på.

 

Jeg løste dør problemet med å la det lede inn til store rom , så isteden for to som blir drept ved døra, er det nå seks mann i neste rom, alle bevæpnet med hagler og geværer, raiders varer bare pittelitt.

Lenke til kommentar

Liker spillet selv og ventet lengre enn jeg likte på at det skulle komme til Android. Jeg spiller det enda og koser meg med det.

Skal dog sies at jeg vurderte å gi opp når jeg fikk et uventet besøk av de første deathclawene. De gjorde nesten rent bord med over 60 personer i hvelvet. Jeg leste meg opp på tips og triks, så det er mye en kan gjøre for å gjøre livet sitt lettere. De fleste tingene står i kortfattet versjon i "splash-screen", men det er andre ting som en må grave dypere for å finne ut av. Jeg kan summere opp en liten liste for de som vil gi spillet en ny sjanse:

 

- Alle dwellers som dør kan revives mot caps. Jo høyere level på dweller, jo mer caps må en betale.

- Deathclaws begynner ikke tilfeldige angrep (slik som molerats, raiders og roaches) før du har 60+ dwellers. Sørg for å ha farmet våpen til alle (med 4+ i skade) og ha en stim-pack fabrikk i full produksjon, før du bikker 60 dwellers.

- Endurance, Luck og level er kanskje de tre statsene som påvirker mest når en er ute av hvelvet for å lete etter mer våpen, armor og caps. Luck er uansett en god stat å ha på dewllers i hvelvet også ettersom det øker sjansen for å "rushe" rommene suksessfullt, og at rommene genererer caps til deg når du samler ressursene.

- En kjent strategi er å lage "killrooms" som raidere må igjennom for å komme videre inn i hvelvet. Dette er ganske enkelt rom raiders og deathclaws må igjennom for å kunne trenge seg videre inn. I Killroom setter du alle folka dine med de beste våpene for å ta i mot dem. Hele min 1 etasje er kjøkken, med heisen til 2 etasje helt på motsatt side. I alle rom er det folk med hagle og flammekastere. Jeg kan ignorere raiders da de ikke lever lenge, og må micro-manage litt med deathclaws, men det går - så lenge jeg har 10+ stimpacks på lager. Det er vanig at noen dwellers dør, men ikke mer enn maks 5, og det er til å leve med.

-Det kan være lurt å ha kontroll på dwellerene sin "happy-green-face-time" :) Ikke lage fler dwellers enn at du har våpen til dem så fort dem blir voksen og kan gjøre nytte for seg.

- Det å sette 2 dwellers i døra er bortimot bortkastet. Det samme gjelder oppgaderingen av døra. Jeg har enda ikke funnet et overveiene argument for å bruke tusenvis av caps på den oppgraderingen.

-Det kan være lurt å bruke 2 minutter på å sette seg inn i hvilken dweller som passer best hvor i hvelvet. A=Kjøkken, P=Vannverk, S=Strømrom etc.

 

For at dette ikke skal bli wall of text så kan du også google mye av dette. Det finnes også bøttevis av videoer på youtube som forklarer dette med både killroom, luck-stats og andre strategier på effektive vault-layout.

Lenke til kommentar

En måned siden jeg spilte sist. Ga opp da det var ikke noe mer å utrette / bygge / utvikle. Bortsett fra å finne nye våpen / gears i Wasteland.

 

Men ellers et morsomt spill i starten. Og ingen reklame eller kjøpetvang. Man kan kjøpe pakker, men det er ikke nødvendig hvis man gjør missions.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...