Gå til innhold

Får Hearthstone en tospillerdel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Om få uker begynner for øvrig Telenorligaen her på Gamer.no der landets ypperste Hearthstone-spillere skal kjempe mot hverandre gjennom høsten. Påmeldingen er fremdeles åpen, og det er fritt fram for alle som vil prøve seg."

Linken "fritt fram for alle som vil prøve seg" tar deg til kvaliken til 3. divisjon som allerede er ferdigspilt.
Påmeldingsfristen til ligaen gikk ut mandag kveld kl 23:59. I og med at jeg allerede har meldt meg på får jeg ikke sjekket om det fortsatt er mulig å gjøre det, men misstenker at det er for sent nå.

Endret av Zlinga
Lenke til kommentar

"Om få uker begynner for øvrig Telenorligaen her på Gamer.no der landets ypperste Hearthstone-spillere skal kjempe mot hverandre gjennom høsten. Påmeldingen er fremdeles åpen, og det er fritt fram for alle som vil prøve seg."

 

Linken "fritt fram for alle som vil prøve seg" tar deg til kvaliken til 3. divisjon som allerede er ferdigspilt.

Påmeldingsfristen til ligaen gikk ut mandag kveld kl 23:59. I og med at jeg allerede har meldt meg på får jeg ikke sjekket om det fortsatt er mulig å gjøre det, men misstenker at det er for sent nå.

 

Det stemmer. Informasjonen ble med ved en feiltagelse. :) Har fjernet det nå. Takk for rettingen.

Lenke til kommentar

Ny expansion igjen.. Er det slik at de med alle expansions kan bli matched med folk som ikke har noen expansions? I så fall er det 100% ubalansert.

 

Denne er "gratis". Det finnes to forskjellige typer kort per i dag; Classic og Goblin vs Gnomes. Dette blir en tredje pakke. Alle har tilgang til å åpne alle typer pakker og pakkene kjøper man med in game currency eller ekte penger.

Lenke til kommentar

 

Ny expansion igjen.. Er det slik at de med alle expansions kan bli matched med folk som ikke har noen expansions? I så fall er det 100% ubalansert.

Denne er "gratis". Det finnes to forskjellige typer kort per i dag; Classic og Goblin vs Gnomes. Dette blir en tredje pakke. Alle har tilgang til å åpne alle typer pakker og pakkene kjøper man med in game currency eller ekte penger.

Du svarte ikke på det jeg spurte om i det hele tatt. :golfclap:

 

Kan de som starter å spille HS NÅ, bli matched med folk som har MANGE MANGE KORT og en helt klart statistisk fordel?

 

Ingen spill med gated content system er noe for meg, blir for casual, men det som er viktig er at folk som feks har expansion x blir matched med folk som har expansion x, og ikke at nye folk som starter nå blir matched med folk som har alle korta og en klar statistisk fordel mtp tilgang til valgmuligheter.

 

Med mindre spillerne har 100% lik tilgang, som i Starcraft, Counter-Strike og lignende, er ikke spillet balansert og en av spillerne har en stor fordel, og det er DET jeg lurer på, om folk I HS som har alle kort og alt jall kan bli matched med folk som spiller sitt første game og har bare de free korta, noe som er veldig ubalansert.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

 

 

Ny expansion igjen.. Er det slik at de med alle expansions kan bli matched med folk som ikke har noen expansions? I så fall er det 100% ubalansert.

Denne er "gratis". Det finnes to forskjellige typer kort per i dag; Classic og Goblin vs Gnomes. Dette blir en tredje pakke. Alle har tilgang til å åpne alle typer pakker og pakkene kjøper man med in game currency eller ekte penger.

Du svarte ikke på det jeg spurte om i det hele tatt. :golfclap:

 

Kan de som starter å spille HS NÅ, bli matched med folk som har MANGE MANGE KORT og en helt klart statistisk fordel?

 

Ingen spill med gated content system er noe for meg, blir for casual, men det som er viktig er at folk som feks har expansion x blir matched med folk som har expansion x, og ikke at nye folk som starter nå blir matched med folk som har alle korta og en klar statistisk fordel mtp tilgang til valgmuligheter.

 

Med mindre spillerne har 100% lik tilgang, som i Starcraft, Counter-Strike og lignende, er ikke spillet balansert og en av spillerne har en stor fordel, og det er DET jeg lurer på, om folk I HS som har alle kort og alt jall kan bli matched med folk som spiller sitt første game og har bare de free korta, noe som er veldig ubalansert.

 

 

Du spiller jo MK etter eget utsagn?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ny expansion igjen.. Er det slik at de med alle expansions kan bli matched med folk som ikke har noen expansions? I så fall er det 100% ubalansert.

Denne er "gratis". Det finnes to forskjellige typer kort per i dag; Classic og Goblin vs Gnomes. Dette blir en tredje pakke. Alle har tilgang til å åpne alle typer pakker og pakkene kjøper man med in game currency eller ekte penger.

Du svarte ikke på det jeg spurte om i det hele tatt. :golfclap:

 

Kan de som starter å spille HS NÅ, bli matched med folk som har MANGE MANGE KORT og en helt klart statistisk fordel?

 

Ingen spill med gated content system er noe for meg, blir for casual, men det som er viktig er at folk som feks har expansion x blir matched med folk som har expansion x, og ikke at nye folk som starter nå blir matched med folk som har alle korta og en klar statistisk fordel mtp tilgang til valgmuligheter.

 

Med mindre spillerne har 100% lik tilgang, som i Starcraft, Counter-Strike og lignende, er ikke spillet balansert og en av spillerne har en stor fordel, og det er DET jeg lurer på, om folk I HS som har alle kort og alt jall kan bli matched med folk som spiller sitt første game og har bare de free korta, noe som er veldig ubalansert.

Ja, du blir matchet ut fra rank, ikke hvilke expansions folk har eller ikke har. Med unntak av en del Soulbound kort som du får fra PvE-delen av Naxxramas og Blackrock Mountain, så kan resten av kortene enten craftes eller fås via booster packs. Selvsagt har de som har spilt lenge og har mange kort en fordel, men det går mest på valgmuligheter på tvers av forskjellige klasser og type decks. Det går fint an å ha mye gøy og komme relativt langt opp på ladder med et begrenset utvalg kort. På Hearthpwn og de fleste andre siter der man kan hente decks, står det hvor mye dust det koster å crafte alle.

 

Som i de fleste andre spill som har mikrotransaksjoner, så har det hittil vært mulig å skaffe både expansions og booster packs uten å betale for dem; unntaket er de nye heroene, men de er utelukkende kosmetiske. Det vil ta lengre tid; men de har samme mulighetene til å skaffe det hvis man vil investere tid og penger. I en ideell verden så kan man selvsagt si at man kun skal matches mot folk som har samme expansions/mengde kort (antallet expansions sier egentlig ikke så mye her), men da får man en veldig fragmentert spillerbase, og fjerner mye av insentivet for at spillerne skal kjøpe flere kort. Det kan man gjerne mene at er galt - men om du tror at det er noe Blizzard kommer til å endre på, så er du i beste fall svært naiv.

 

For øvrig; innvendinger som at alle spillere har 100 % lik tilgang kan alltids vendes og snus på. Med det mener jeg at man kan argumentere for at en som har 40 timer til rådighet for å spille CS eller SC, har en helt klar fordel overfor en spiller som har kanskje 3-4 timer per uke (argumentet jeg lager her er omtrent like bra som ditt, så det er for all del ikke et godt et).

Endret av morpheos
Lenke til kommentar

 

 

Ny expansion igjen.. Er det slik at de med alle expansions kan bli matched med folk som ikke har noen expansions? I så fall er det 100% ubalansert.

Denne er "gratis". Det finnes to forskjellige typer kort per i dag; Classic og Goblin vs Gnomes. Dette blir en tredje pakke. Alle har tilgang til å åpne alle typer pakker og pakkene kjøper man med in game currency eller ekte penger.

Du svarte ikke på det jeg spurte om i det hele tatt. :golfclap:

 

Kan de som starter å spille HS NÅ, bli matched med folk som har MANGE MANGE KORT og en helt klart statistisk fordel?

 

 

Han svarte på spørsmålet ditt. At du ikke maktet å skjønne svaret gjør det bare enda mer tåpelig å bastant påstå at han ikke gjorde det og hive på en :golfclap:

 

HS er et kortspill hvor en del av spillet er å samle kort - naturligvis vil en som har få kort ha en ulempe i forhold til en som har mange/gode, men det har ikke med expansions å gjøre, kun med hvor mange/hvilke kort en har samlet. 

 

Du vil ha samme ulempe om du spiller mot en som aldri har skaffet seg et gvg-kort (eller et kort fra andre 'expansions') men som har samlet samtlige kort fra det opprinnelige settet.

Lenke til kommentar
 

Merkelig at HS er såpass populært. Er ikke mer enn et under middelmådig melkekuspill. Er ikke rart gode spill ikke selger når dette er det folk bruker tiden på.

 

 

Ja, ille at verden enda ikke har innsett at din personlige smak er fasit for alle andre også.

 

Men stå på, så skjønner de sikkert til slutt at du har rett og alle andre tar feil.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...