Gå til innhold

TEST: ASRock Beebox N3000-NUC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savner, kanskje i konklusjonen, en diskusjon om gode alternativer i forskjellige bruksområder. Hvis man f.eks er interessert i en ren Kodi-maskin (videoavspiller), er dette tingen, eller finnes det billigere (og bedre) alternativer? Kan denne brukes som steam-machine å streame spill?

 

Hei!

 

Jeg har ikke testet Steam streaming enda, men kan få det til ila en dag eller to. Har dog testet Xbox one streaming ned til denne og det fungerer meget bra. Jeg har testet Beebox N3000 og N3150 like god opplevelse på begge :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil mene at om en maskin kun klarer å spille av 4K video "med hakking" (som jeg går ut i fra at betyr

I artikkelen står det følgende:

Vi prøvde å spille av 4K-video da vi testet Beebox, og maskinen håndterte dette helt fint – som produsenten hadde lovet. Men dette er likevel ikke en spesielt kraftig PC. Vi merket at enkelte operasjoner i noen tilfeller kunne hakke litt og at det var litt ventetid nå og da som du ikke merker på kraftigere PC-er.

 

Jeg tolker ikke det som at 4K-avspilling er hakkete, men heller andre operasjoner (åpning og bruk av andre tunge programmer, kanskje?). I pluss/minus-oppsummeringen står det også at maskinen "klarer jevn 4K".

Endret av Skavold
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Savner som flere her en test med Steam in-home streaming i 1080p og 4k, da mtp bildeflyt og evt inputlag på tastatur/mus/spake.

Og om 4k materialet var i HEVC eller x/h.264. Ellers fin gjennomgang.

 

Nærmer seg en brukbar boks nå, 4k støtte og kraft nok til steam-streaming samt vifteløs, så blir det kjøp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge en annen test, så var ikke ytelsen god nok til 4K.
Har noe forandret seg?
 
Fra videoavspillingstest:
Naturally, 1080p content is more demanding and we look for at least 25fps for flawless playback. The Beebox just scraped by with 25.6fps suggesting that high quality 1080p will be the limit for this mini PC.
 
Altså; når den fikk en 1080p-video og skulle spille den av så fort som overhodet mulig, klarte den bare 25,6 fps.
 
 
Fra summary:
Cons: The advertised 4K playback requires HEVC hardware decoding support to work. 

 

Video_02.png

Lenke til kommentar

I følge en annen test, så var ikke ytelsen god nok til 4K.

Har noe forandret seg?

 

Fra videoavspillingstest:

Naturally, 1080p content is more demanding and we look for at least 25fps for flawless playback. The Beebox just scraped by with 25.6fps suggesting that high quality 1080p will be the limit for this mini PC.

 

Altså; når den fikk en 1080p-video og skulle spille den av så fort som overhodet mulig, klarte den bare 25,6 fps.

 

 

Fra summary:

Cons: The advertised 4K playback requires HEVC hardware decoding support to work. 

 

Video_02.png

 

Vi målte ikke ytelsen på 4K-avspilling, men spilte av noen diverse 4K-filmklipp (H.264) og vurderte det visuelt. Ingenting å si på flyten i bildet. Men som nevnt i testen er dette ingen kraftig PC, så for de med høye krav vil det nok være naturlig å se seg om etter noe annet (men antagelig da også dyrere)

Lenke til kommentar

 

Jeg vil mene at om en maskin kun klarer å spille av 4K video "med hakking" (som jeg går ut i fra at betyr

 

 

Jeg tolker ikke det som at 4K-avspilling er hakkete, men heller andre operasjoner (åpning og bruk av andre tunge programmer, kanskje?). I pluss/minus-oppsummeringen står det også at maskinen "klarer jevn 4K".

 

 

 

Video hakket ikke. Men det er av og til litt ventetid og "lag" ved åpning av tyngre programmer, veksling mellom ulike programmer, osv.

 

Jeg forstår at jeg var uklar. Jeg refererte til ingressen: 

 

Lydløse ASRock Beebox spiller 4K-video uten hakking

Det insinuerer vel at det finnes mange andre maskiner som spiller 4K-video MED hakking? Det synes jeg ikke at kan regnes som å spille 4K-video.

Endret av 3irik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...