Gå til innhold

HBO deler ut Chromecast til kunder med gammel Samsung-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

jeg viste det .

det er altid mye styr med smartver med minder man bytter dem ut hver 2 elelr 3dje år

 

går det ikek ann å opdatere sytemet ?

 

De burde kanskje solgt monitorer med ekstern utskiftbar box hvor programvare og funksjoner etc. var.

Kjøp en Nuc eller annen HTPC og legg inn Kodi. Så kan du kjøpe TV kun for bilde. SmartTv funksjonene blir aldri så bra som en ordentlig PC uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg viste det .

det er altid mye styr med smartver med minder man bytter dem ut hver 2 elelr 3dje år

 

går det ikek ann å opdatere sytemet ?

 

Det finnes i form av Samsung Evolution Kit, men det koster en del, og om et par år er man like langt igjen. Det greieste er nok, som allerede har blitt foreslått, å kjøre en egen HTPC. Da har man et så stort overskudd på maskinvarekraft at det holder en stund.

Lenke til kommentar

 

jeg viste det .

det er altid mye styr med smartver med minder man bytter dem ut hver 2 elelr 3dje år

 

går det ikek ann å opdatere sytemet ?

 

Det finnes i form av Samsung Evolution Kit, men det koster en del, og om et par år er man like langt igjen. Det greieste er nok, som allerede har blitt foreslått, å kjøre en egen HTPC. Da har man et så stort overskudd på maskinvarekraft at det holder en stund.

 

Det er derfor jeg en så lange bruker en " gammel" tv til tv titting og en så lenge holder meg unna alle disse redningstjenestene på nettet

Lenke til kommentar

En modell som kom på markedet for fire år siden er ikke "eldre". Dette understreker godt og tydelig at man enten må ha Android, Tizen, WebOS eller et annet halvåpent OS på smartenheten sin, eller at man ikke bør bruke smart-delen av de dyreste komponentene. Bedre å kjøpe en ny Blu-Ray spiller eller annen mediekomponent til tusenlappen enn å slite med utdaterte apper på en TV til 15000.

Lenke til kommentar

Chromecast til 280 til 400kr. En må nå være riv ruskende gal for å betale mer enn maks 280 for denne. Kjøpte den siste jeg handla på expert og tror denne gravde 279kr ut av lommeboka mi. Elkjøp sin på nett ligger på 270 kroner. Så kommer jo frakten. Men om den koster over 280 i butikk blir jeg overrasket.

 

Uansett, chromecast er totalt genialt. Vurderte å lage skikkelig coax opplegg for parabolen min opp til alle tvene mine. Men sannheten er at den dyre vuplus tuneren jeg kjøpte for et par år siden brukes 95% av tiden sin innstilt på Disney junior. Ellers så går det i diverse strømmetjenester hos oss. Kunne nok tatt ned parabolen uten å savne dem særlig, men nå henger den der så der blir den nok en stund Tl tenker jeg hehe.

Lenke til kommentar

Kanskje HBO skulle klare å få lansert appen til 2015 modellene til Samsung snart da?

Chromecast gir etter min erfaring en langt dårligere opplevelse enn de innebygde appene i min 2015 UHD tv fra Samsung. Hakking i horisontal panorering, og generelt dårligere flyt i Netflix og Viaplay via Chromecast.

Lenke til kommentar

Dette er utfordringen med smart TV, at man ikke vet hvor lenge produsent/samarbeidspartner vil oppdatere plattformen. At støtten til apper vrakes etter 2-3 år har skjedd også hos Panasonic. Selv på toppmodell til 15.000,- så ble diverse apper stengt etter 2-3 år. Man mått i såfall kjøpe ny Panasonic TV med nyere operativsystem. En god TV i dag beregner man jo å ha i minst 7-9 år..

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må man ha brukt HBO på TV'n for å få dette? Kunne gode tenkt meg en Chromecast, og har en Samsung TV som er berørt - men har ikke brukt HBO :-D

 

Ja, du må det.

Jeg har en 2011 modell, og fikk epost med tilbudet fra HBO i går. Mailen var spesifikt sendt til oss som har brukt appen på de TV-ene.

Lenke til kommentar

 

Må man ha brukt HBO på TV'n for å få dette? Kunne gode tenkt meg en Chromecast, og har en Samsung TV som er berørt - men har ikke brukt HBO :-D

Ja, du må det.

Jeg har en 2011 modell, og fikk epost med tilbudet fra HBO i går. Mailen var spesifikt sendt til oss som har brukt appen på de TV-ene.

 

 

Ah, kjipt! Men ikke spesielt overraskende, hehe. Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...