Gå til innhold

35 GB mobil lagring fra Iomega


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt senere vil Iomega også lansere DCT-disker, som kan sammenlignes med Pocket Zip. Forskjellen fra Pocket Zip er at lagringskapasiteten er økt mer enn 30 ganger til 1,5 GB. Målgruppen er vanlige forbrukere. Prisen for én disk vil være ca. 10 amerikanske dollar, mens drevet koster $149. Trolig vil ikke dette produktet ankomme det norske markedet før 2. kvartal 2004.

 

Shit! Jeg syntes at Zip var tøft den gange det kom, og folk snakka om at det skulle kunne erstatte vanlig floppy. Men jeg kjøpte det ikke fordi drevet kosta for mye, og det falt aldri i pris. Jeg er redd for at det samme kommer til å skje her. 1,5GB er jo konge for 100,- men hvis drevet skal koste 1500,- gidder jeg ikke.

 

Iomega burde slippe andre til med muligheten til å lage drev som kan lese DCT-disker, slik at konkurransen kan presse prisene ned. Bare på den måten kan diskene bli en standard for vanlige folk.

Lenke til kommentar

Med ekstrerne harddisker får man jo mange flere MB/kr også så jeg ser ikke helt hvordan dette produktet skal kunne konkurrere med en ekstern hd. Ok, størrelsen på disken er jo mye mindre, men dog. En ekstern harddisk er jo ikke så stor den heller. Og sikkert mye raskere også med USB2 eller branntråd. :p:

Lenke til kommentar

Iomega klarer liksom ikke helt konkuransen hos privatburkerene. Når det gjelder backup for små og mellomstore bedrifter er de konge, men de kommer stadig med alternative lagerløsninger for privat som aldri slår ann. zip/pocket zip kom når pris på både cd-medier go drev raste, og nå skal liksom dette konkurere med dvd!? Jeg tviler sterkt!

Lenke til kommentar

Et annet alternativ for Iomega må være å selge drevene sterkt underpriset, til rundt 500 nkr. Litt sånn som blir gjort på konsoller (mest GameCube) for tiden. Det er spillene de tjener på, ikke selveste konsollen. Samme kan Iomega gjøre. Jeg kunne godt bruke flere sånne disker som oppbevaring og til flytting av data. Men prisen på drevet må ned!

Lenke til kommentar
Jeg leste 35GB til $50, og dro et bredt smil og tenkte "dette høres bra ut", men så kom jeg til "$350 for stasjonen" og da forsvant smilet raskt.

Har du penger til tre Iomega-disker, kan du heller kjøpe en 160gb harddisk + 3.5" eksternt kabinett istedet. Mer kompatibelt, og mer plass for pengene (55gb ekstra).

-Og trolig større hastighet.

 

Jeg er for tiden ute etter å finne en plass som selger eksterne 3.5 / 5.25 kabinetter laget av produsenten "mentor". Av en eller annen grunn så selges disse for så lite som $30.

 

Har Tyskland, Danmark, Sverige, Belgia, Nederland samme strømplugg som oss?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
gjelder for alle land i Europa...

GB er vel fortsatt med i Europa, men takk for svaret bono. :)

 

Historen fortsatte med at jeg kjøpte to USB/FW kabinetter fra ebay.de for ~15 euro stykket og ingen Iomega Zip. Jeg har faktisk ikke engang sett de en eneste plass, så jeg regner med at det floppet (hvertfall for forbrukermaredet) omtrent slik du kan argumentere for at gamle Zip (og Jaz?) også gjorde.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...