Gå til innhold

Her er Samsungs nye smartklokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Den bezelen så da veldig ut som plast...

 

Ikke overraskende, Samsung har jo en god tradisjon for å få plast til å se grusomt billig ut...

Det kan også være aluminium teskturert med stålkuler, akkurat som de fleste Apple-produktene. Mindre hat, mer konstruktiv argumentering mister.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Den bezelen så da veldig ut som plast...

 

Ikke overraskende, Samsung har jo en god tradisjon for å få plast til å se grusomt billig ut...

Det kan også være aluminium teskturert med stålkuler, akkurat som de fleste Apple-produktene. Mindre hat, mer konstruktiv argumentering mister.
Hat? Les trådene om samtlige Galaxy S-modeller fram til S6 feks. At Samsung har tradisjon for billig utseende plast er bare fakta.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

 

Den bezelen så da veldig ut som plast...

 

Ikke overraskende, Samsung har jo en god tradisjon for å få plast til å se grusomt billig ut...

Det kan også være aluminium teskturert med stålkuler, akkurat som de fleste Apple-produktene. Mindre hat, mer konstruktiv argumentering mister.
Hat? Les trådene om samtlige Galaxy S-modeller fram til S6 feks. At Samsung har tradisjon for billig utseende plast er bare fakta.

ja, bare sammenlign men andre android mobiler

Lenke til kommentar

Hvis den kommer med en egen exynos modell, vil dette da være den første smartklokken, med en SoC som faktisk er lagd for smartklokker? Det vil i så fall være et stort fremskritt.

Jeg forstår ikke hvorfor spekulasjoner om utseende er det viktigste. Hvis du kjøper en klokke for utseende så er det vel andre tradisjonelle klokkemerker som helt klart har best design?

Det som bør være interessant er om det faktisk er en smartklokke som kan være verdt å bruke, om det har kommet langt nok til å erstatte tradisjonelle klokker eller vanlige fitness-bånd osv. Da blir jo selvfølgelig utseende viktig, akkurat som for alle andre klokker.

Og jo, det å påstå at Samsung har tradisjon for å få plast til å se billig ut er hat.
Hvis du synes ting som dette ser billig ut:

Ellers lurer jeg også på hva du anser som dyrt, når telefoner har materialkostnader i området 15$. Se du bare på selve det telefonene er pakket inn i ser vi på en kostnad på under 10$. Ord som høy kvalitet, premium, ikke spart på noe kommer virkelig inn i hodet da. Det er ikke som om aluminium er kjent som et svak og billig materiale på noen måte heller. Plast kan bli langt sterkere enn stål. De legeringene som brukes på aluminium kan ikke utfordre stål i det hele tatt.
Samsung-Galaxy-Note-3-Neo.jpg

Endret av TKongen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har også kvaliteten på bildet mye å si for hvilket inntrykk vi sitter igjen med , både bruk av flash og trolig litt redigering av bildet + at det ikke akkurat er et høyoppløst bilde som vi ser på , gir nok et dårligere inntrykk enn det som er i virkeligheten.

 

Min personlig erfaring med slike produkter er at man ser langt bedre om det faller i smak når man tar og prøver produktet enn det man får ved å se på noen vilkårlige bilder.

Lenke til kommentar

Nå har også kvaliteten på bildet mye å si for hvilket inntrykk vi sitter igjen med , både bruk av flash og trolig litt redigering av bildet + at det ikke akkurat er et høyoppløst bilde som vi ser på , gir nok et dårligere inntrykk enn det som er i virkeligheten.

 

Min personlig erfaring med slike produkter er at man ser langt bedre om det faller i smak når man tar og prøver produktet enn det man får ved å se på noen vilkårlige bilder.

Folk er bare ute etter å kritisere Samsung, som du lett kan se av enhver Samsung tråd her. Det til tross for at dette er designet er et ganske standard klokke-design. Det er vel bare Apple av de store som ikke har det nå, og Apple har vel forstått noe de andre ikke har gjort, akkurat som med skjermstørrelsen til iPhone /s. Selv synes jeg design som LG sin Urbane Watch ser en del bedre ut. Denne så rett og slett ganske standard ut av dette enkle bildet, men som du sier så har jeg og ofte opplevelsen av at ting ser bedre ut når du ser og holder dem.

 

Ellers er det merkelig at folk kritiserer Samsung for materialer. Det er ingen andre selskaper som produserer mobiler som fokuserer så mye på materialer som Samsung. Ingen som gjør i nærheten av like mye for å få best mulig materialer. Hvor lang tid tok det før de ble tvunget inn i 100% aluminium til de kommer med forbedringer? Det tok et halvt år, og nå påstår de at de har en legering som er nesten 2 ganger sterkere.

 

Folk innser åpenbart ikke at aluminium er den lette veien ut. Det finnes utrolig mange selskaper nå som er unibody aluminium. Det er utrolig lett, billig og standard. Det gir dem automatisk "premium feel" i tester. Det er litt merkelig når enhver produsent kan få til dette, og de kan få det til på mobiler til halve prisen av toppmodeller. Da begynner du å lure på hvor mye produsentene egentlig gjør for materialene. Jeg påstår ikke at bendgate virkelig var et problem her, men det viser jo klart at Apple sine telefoner på ingen måte er ekstra sterke osv osv. Det var jo og Samsung sine plast-konstruksjoner som tålte klart mest trykk i tester.

 

Apple begynte som første selskap å bruke corning gorilla glass, og bestilte mye av dem. Det gjør de ikke lengre. Samsung derimot har opprettet et joint-venture:

https://en.wikipedia.org/wiki/Corning_Precision_Glass

Og har bygget en fabrikk i Sør-Korea til å produsere det glasset de trenger til sine produkter, som de buede skjermene. Det er nok et resultat av dette joint-venturet. Gorilla glass er jo klart anerkjent som det beste, og ikke får Samsung det først, men de er og med og produserer og utvikler glasset.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er vel egentlig ganske enkelt...:

 

Har du satset på utstyr fra Samsung, så er det antagelig smart å kjøpe Samsung sin smartklokke hvis du ønsker å utnytte alle funksjoner best mulig.

 

Har du satset på utstyr fra Apple, så er det antagelig smart å kjøpe Apple Watch hvis du ønsker å utnytte alle funksjoner best mulig.

 
 
Utseendet og materialvalget bør kanskje spille en litt mindre viktig rolle...:-)
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Utseendet og materialvalget bør kanskje spille en litt mindre viktig rolle...:-)

Skal man faktisk slå igjennom med smartklokker til andre enn de som synes det er greit å gå med Fitbit eller pulsklokke til daglig må man i aller høyeste grad tenke på utseende og materialvalg. Hvis ikke får man bare solgt til nerder som sitter på fora og diskuterer SOC, og det er ikke rare markedet.

 

Lik det eller ikke, men smartklokker er mote. Om det er noe Apple har forstått som de andre tydeligvis har gått glipp av er det det. Men som sagt, antar det er et veldig uheldig bilde dette her, for tragisk finish som det ser ut som her nekter jeg å tro at Samsung slipper etter at de har vist hva de kan med Galaxy 6 Edge.

 

Gadgeten inni kassa kommer i andre rekke (selv om den må være bra den også, såklart).

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Utseendet og materialvalget bør kanskje spille en litt mindre viktig rolle...:-)

Skal man faktisk slå igjennom med smartklokker til andre enn de som synes det er greit å gå med Fitbit eller pulsklokke til daglig må man i aller høyeste grad tenke på utseende og materialvalg. Hvis ikke får man bare solgt til nerder som sitter på fora og diskuterer SOC, og det er ikke rare markedet.

 

Lik det eller ikke, men smartklokker er mote. Om det er noe Apple har forstått som de andre tydeligvis har gått glipp av er det det. Men som sagt, antar det er et veldig uheldig bilde dette her, for tragisk finish som det ser ut som her nekter jeg å tro at Samsung slipper etter at de har vist hva de kan med Galaxy 6 Edge.

 

Gadgeten inni kassa kommer i andre rekke (selv om den må være bra den også, såklart).

 

 

Jeg skrev "hvis man ønsker å utnytte alle funksjoner best mulig"...

 

Hvis det er underordnet, så spretter nok design, utseende og materialvalg til toppen av prioriteringslisten. Kanskje til og med navnet og hastigheten på prosessoren, produsent av minnebrikkene, med eller uten SIM-kort...eller andre tekniske ting som betyr noe for en del kanskje kommer over det også.

 

Folk har ulike behov og prioriteringer, egentlig verken uvanlig eller rart. Selv tror jeg at jeg skal ta en kikk på Apple Watch 2, men det tar jeg ikke mer om her. Dette er tross alt en tråd om en Samsung-dings...:-)

Lenke til kommentar

 

Utseendet og materialvalget bør kanskje spille en litt mindre viktig rolle...:-)

Skal man faktisk slå igjennom med smartklokker til andre enn de som synes det er greit å gå med Fitbit eller pulsklokke til daglig må man i aller høyeste grad tenke på utseende og materialvalg. Hvis ikke får man bare solgt til nerder som sitter på fora og diskuterer SOC, og det er ikke rare markedet.

 

Lik det eller ikke, men smartklokker er mote. Om det er noe Apple har forstått som de andre tydeligvis har gått glipp av er det det. Men som sagt, antar det er et veldig uheldig bilde dette her, for tragisk finish som det ser ut som her nekter jeg å tro at Samsung slipper etter at de har vist hva de kan med Galaxy 6 Edge.

 

Gadgeten inni kassa kommer i andre rekke (selv om den må være bra den også, såklart).

 

 

Jeg kan ikke helt se at Apple har skjønt noe mer utifra "smart-telefon er mote"-synspunktet, apple watch er i mine øyne er styggere og mindre gjennomført designet klokke enn denne (basert på det lille bildet/renderen)

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke helt se at Apple har skjønt noe mer utifra "smart-telefon er mote"-synspunktet, apple watch er i mine øyne er styggere og mindre gjennomført designet klokke enn denne (basert på det lille bildet=

Design er alltid en smakssak, jeg snakker ikke om utseendet som sådan, men om gjennomføringen.

 

Apple Watch føles som en Rolex når man plukker den opp, og ikke som en billig digitalklokke Så der har Apple truffet målet sitt. Jeg tror det har noe å si om man skal slå igjennom i det større markedet. Jeg har selvsagt ikke håndtert denne klokka, så kanskje den føles bra, men det ser i liten grad sånn ut på bilder. Plukk opp en Galaxy S3 og en S6, så forstår du forskjellen. Det har selvsagt ingenting med de rent ingeniørmessige tekniske kvalitetene til materialene å gjøre, kun med følelser. Motorola 360 eller Samsungs smartklokker føles til sammenlikning helt annerledes ut, og mer i Polar-land.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke helt se at Apple har skjønt noe mer utifra "smart-telefon er mote"-synspunktet, apple watch er i mine øyne er styggere og mindre gjennomført designet klokke enn denne (basert på det lille bildet/renderen)

 

AtW

 

 

...og i mine øyne er den penere og mer gjennomført...er det ikke rart hvordan man ser ting forskjellig...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...