Gå til innhold

Smart laderkonsept tar av på Kickstarter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette produktet ser interessant ut. Men ser ikke ut til å være interoperabilitet mellom iOS-laderen og Android-laderen, det hadde vært veldig interessant.

 

Er det å copy paste saker fra kickstarter og andre sider nå tek.no "journalistene" eller "artikkelforfatterene" sin hovedaktivitet?

Du må gjerne forklare hva som er galt med denne artikkelen. Når jeg besøker Tek.no, er det for å være oppdatert på teknologi-nyheter - dette er definitivt en slik nyhet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

gjør lading enklere, på hvilken måte?

man slipper å bruke muskelkraft på å dytte inn noe.

 

lading for vimser. det her er et rimelig unødvendig produkt, og i tillegg ha en kladd på kanten av mobilen.

Lenke til kommentar

Jeg har da magnetisk ladekontakt på min Sony Xperia Z3 Compact (det samme har min sønns Sony Xperia Z1 Compact).

 

Har både docking stasjon (hjemme) og ladekabel med magnetkontakt (på arbeid).

 

Er dette noe som følger med telefonen (har en Z3 compact i bestilling til poden)?

Lenke til kommentar

 

 

Er det å copy paste saker fra kickstarter og andre sider nå tek.no "journalistene" eller "artikkelforfatterene" sin hovedaktivitet?

Du må gjerne forklare hva som er galt med denne artikkelen. Når jeg besøker Tek.no, er det for å være oppdatert på teknologi-nyheter - dette er definitivt en slik nyhet. 

Ikke tenk på det. Du må huske at her, som på alle andre nettsider med mulighet for å kommentere, finnes det folk som vier sine liv til å sutre over det som sutres over kan og som generelt sett tilsynelatende er laget kun for å spre kvalm.

Mangler de glede i livet sitt, eller kanskje noe å gjøre? Hvem vet, men det er jo heller ikke vårt problem.

Lenke til kommentar

 

Da er antagelig ikke det produktet de skriver om her noe for deg...
 

Selvfølgelig ikke, men hvorfor har ikke flere gjort det før....

 

 

Nei, si det. Magnetisk overføring av strøm er kanskje ikke effektivt nok til at det har blitt så veldig utbredt enda. Det kommer nok hos flere og flere hvis det blir ansett som fornuftig og effektivt.

Lenke til kommentar

 

Jeg har da magnetisk ladekontakt på min Sony Xperia Z3 Compact (det samme har min sønns Sony Xperia Z1 Compact).

 

Har både docking stasjon (hjemme) og ladekabel med magnetkontakt (på arbeid).

Er dette noe som følger med telefonen (har en Z3 compact i bestilling til poden)?

 

Bare telefon, plastfilm til for- og bakside, lader, USB kabel og OTG kabel (så du kan koble deg til gammel telefon og overføre data) følger med.

 

Bestilte docking stasjonen fra http://www.24hshop.no/ og ladekabel med magnetkontakt fra Ebay (http://www.ebay.com/itm/251922097491).

 

Forsøkte meg på docking fra Ebay, men telefonen gikk ikke nedi. Liten mod med fil så vil det gå, men har ikke fått fikset enda.

Endret av O.A.G.
Lenke til kommentar

 

 

Da er antagelig ikke det produktet de skriver om her noe for deg...
 

Selvfølgelig ikke, men hvorfor har ikke flere gjort det før....

 

 

Nei, si det. Magnetisk overføring av strøm er kanskje ikke effektivt nok til at det har blitt så veldig utbredt enda. Det kommer nok hos flere og flere hvis det blir ansett som fornuftig og effektivt.

 

Er ikke magnetisk overføring av strøm (dvs induktiv overføring) på Sony sine slik andre driver å utvikler. På Sony sine er det fysisk elektrisk kontakt (metall mot metall) av + og -, dvs begge lederene og det er en magnet som holder kontakten fast.

Endret av O.A.G.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

gjør lading enklere, på hvilken måte?

man slipper å bruke muskelkraft på å dytte inn noe.

 

lading for vimser. det her er et rimelig unødvendig produkt, og i tillegg ha en kladd på kanten av mobilen.

Så du ser ikke nytten i å kunne lade uten risiko for at den kontakten blir ødelagt av f.eks et barn som løper i ledningen?

 

Dette produktet gjør ladingen enklere og tryggere, ganske enkelt en lifehack :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

 

Da er antagelig ikke det produktet de skriver om her noe for deg...
 

Selvfølgelig ikke, men hvorfor har ikke flere gjort det før....

 

 

Nei, si det. Magnetisk overføring av strøm er kanskje ikke effektivt nok til at det har blitt så veldig utbredt enda. Det kommer nok hos flere og flere hvis det blir ansett som fornuftig og effektivt.

 

 

nå har jo apple hatt det på macbookene sine i en årrekke. så hvorfor har de ikke gjort det på iphone?

fordi det er unødvendig, det er egentlig en sikkerhetsfunksjon for å ikke dra med seg laptopen i gulvet, noe jeg kan skjønne.

men på en mobiltelefon, er dette virkelig et problem?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

gjør lading enklere, på hvilken måte?

man slipper å bruke muskelkraft på å dytte inn noe.

 

lading for vimser. det her er et rimelig unødvendig produkt, og i tillegg ha en kladd på kanten av mobilen.

Så du ser ikke nytten i å kunne lade uten risiko for at den kontakten blir ødelagt av f.eks et barn som løper i ledningen?

 

Dette produktet gjør ladingen enklere og tryggere, ganske enkelt en lifehack :)

 

 

nei, har aldri vært i nærheten av å dra med meg mobilen i bakken (men laptopen ja)

har man unger, legger man det et utilgjengelig sted.

men største drawback med den greia der er at det er tredjepart og er kladd som må festes

Lenke til kommentar

Come on a...dette kan ikke være noe å lage noe særlig fuzz om...det er jo bare en måte å koble en ladekabel til en mobiltelefon. For deretter å fylle på litt strøm. Om det skjer med å stikke inn en liten kontakt eller å "klipse" den til en magnet betyr ikke så alt for mye.

 

Med mindre du har limt fast mobiltelefonen i en vegg så vil nok ikke et løpende barn snuble i ladekabelen...

Lenke til kommentar

 

 

 

Da er antagelig ikke det produktet de skriver om her noe for deg...
 

Selvfølgelig ikke, men hvorfor har ikke flere gjort det før....

 

 

Nei, si det. Magnetisk overføring av strøm er kanskje ikke effektivt nok til at det har blitt så veldig utbredt enda. Det kommer nok hos flere og flere hvis det blir ansett som fornuftig og effektivt.

 

 

nå har jo apple hatt det på macbookene sine i en årrekke. så hvorfor har de ikke gjort det på iphone?

fordi det er unødvendig, det er egentlig en sikkerhetsfunksjon for å ikke dra med seg laptopen i gulvet, noe jeg kan skjønne.

men på en mobiltelefon, er dette virkelig et problem?

 

 

Nei, det er ikke noe stort problem å stikke inn en liten kontakt for å lade telefonen...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...