Gå til innhold

Final Fantasy XV blir det første spillet i serien som slippes samtidig over hele verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste JRPGer som blir lokalisert i Nord-Amerika blir også lokalisert i Europa i dag. Det var noen unntak forrige generasjon, men det var stort sett mer obskure titler. Xenoblade var et motsatt tilfelle, da det ble utgitt i Europa men det lenge var usikkert om det ble utgitt i Nord-Amerika. Det er også et mindre problem nå som Sony sine konsoller ikke er regionlåst. Alt i alt er situasjonen utrolig mye bedre enn for noen konsollgenerasjoner siden.

 

Selvfølgelig er det fortsatt mye som ikke blir oversatt fra japansk i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Fire tenåringer ble i går kalt inn til avhør av politiet etter at de angivelig skal ha tatt seg inn på privat eiendom og mishandlet fire mammuter til døde. Mammutene som led av genetisk defekt skal ikke være i stand til å forsvare seg til tross for deres store tenner og føtter. Ifølge bilder som har blitt publisert fra overvåkningsvideoen kan det se ut som om ugjerningen ble begått med et leketøyssverd. Guttenes forsvarer, Trygve Staff var i går ikke tilgjengelig for kommentar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

;

 

Jeg tror jeg har blitt så gammel og ujapansk at jeg himler med øynene når jeg ser folk med i dress som denger mammuter med sci-fi-padleårer.

Hitler med øynene når harry nordmenn skal snakke om spill fra japan. (spesielt i Gamer.no)

Det syns jeg er rasistisk av deg. Hvorfor skal ikke nordmenn kunne snakke om å kritisere spill fra japan? Er liksom japsene overlegne oss norskenisser?

Lenke til kommentar

;

 

Jeg tror jeg har blitt så gammel og ujapansk at jeg himler med øynene når jeg ser folk med i dress som denger mammuter med sci-fi-padleårer.

Hitler med øynene når harry nordmenn skal snakke om spill fra japan. (spesielt i Gamer.no)
Det syns jeg er rasistisk av deg. Hvorfor skal ikke nordmenn kunne snakke om å kritisere spill fra japan? Er liksom japsene overlegne oss norskenisser?

Er ulike uttrykksformer, i vesten har vi gått for mer realisme selv i fantasy spill når vi gikk fra sprites til 3D, for sprites var det naturlig å ha store sverd så de var synlige.

Ellers er det et press for møkkete realisme, greit nok med magi og et rent magisk sverd er heller ikke noe problem men å ha et stålsverd som ei padleåre reagerer vi på.

Sverdet til han fyren i front på topp bildet er greit nokk om det er et tohendt sverd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...