Gå til innhold

Eventyret er ute for mørkt Rødhette-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden lover dem bort fysiske ting til backere hvis dem har ett stramt budsjett. Er flere kickstartere som har brent seg på dette før dem.

 

Fremtidige kickstartere bør sette seg ned å se på hva folk før dem har gjort feil, så de unngår slike tabber.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Småkjedelig for han ene som har betalt over 12.000 kroner for spillet og juggelet som følger med.

 

Hele spillbransjen er for øvrig preget av en sjokkerende dårlig evne til å planlegge og budsjettere realistisk. Jeg skjønner at det kan være vanskelig, og at det sjelden er rom for å legge inn noen stor økonomisk buffer, men leser man den siste oppdateringsmeldingen fra disse folkene virker det som de har levd i en drømmeverden gjennom hele utviklingsperioden. Det gjelder mange av Kickstarterne som kanselleres eller snubler i mål med et i beste fall middelmådig spill.

Lenke til kommentar

Småkjedelig for han ene som har betalt over 12.000 kroner for spillet og juggelet som følger med.

 

Jeg har vanskelig for å sympatisere med dem som ikke får noe igjen for kickstarter-bidrag. Kall meg gjerne gammeldags, men det er utgivere og utviklere som skal finansiere spillutvikling- ikke kundene. Kan man ikke samle inn penger på ordinær måte har nok ikke spillet livets rett uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har vanskelig for å sympatisere med dem som ikke får noe igjen for kickstarter-bidrag. Kall meg gjerne gammeldags, men det er utgivere og utviklere som skal finansiere spillutvikling- ikke kundene. Kan man ikke samle inn penger på ordinær måte har nok ikke spillet livets rett uansett.

 

 

Det stemmer ikke. Expeditions: Conquistador, Faster Than Light, Pillars of Eternity, Divinity:Original Sin, etc. Rekken med folkefinansierte produkter de siste årene er stappfull av meget gode spill som ofte ikke hadde kommet i mål om man måtte forholde seg til ordinære produsenter.

 

Når det er sagt har heller ikke jeg noe særlig sympati med folk som ikke får noe igjen for Kickstarter-bidragene sine. Spillbransjen er uforutsigbar og nådeløs (og tydeligvis full av folk som er blottet for businesskompetanse), så gir man pengene sine til en ukjent gruppe spillutviklere i håp om at de skal levere det de sier om to-tre år, bør man ikke regne med å få noe igjen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...