Gå til innhold

Google får en kraftig overhaling og ny toppsjef


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men alphabet.com er allerede opptatt :)

 

Har liten betydning. Alphabet Inc er ett mor-/holdingsselskap som skal eie Google Inc osv. Selve nøkkeldelen av Google, dvs søk, map, gmail etc vil bruke markedsnavnet Google og domenet Google. De kan like gjerne bruke alphabet.us eller noe annet som domene.

 

Man vil heller ikke gjøre noen endringer på merkenavn. Google skifter heller ikke navn - som tittelen på forsida angir.

 

Egentlig gjør Google noe som er helt naturlig for et selskap som sterkt utvider sitt virkeområde. I stedet for å ha alt under samme paraply - så etablere man et nytt eierselskap og så legger man virksomheter med lite felles i separate selskaper. Det spesielle med Google er at de i stedet for å bruke det opprinnleige navnet på morselskaper, f. eks Google Holding Inc, og at datterselskapene heter Google Search Inc, Google Car Inc - så velger de at det sterkeste merkenavnet blir selskapsnavn på den opprinnelige kjernen - og heller et nytt navn på morselskapet.

 

Det er argumenter for og i mot å gjøre det slik - men de har nok tenkt godt igjennom dette.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

men alphabet.com er allerede opptatt :)

Små problemer.... alphabet.com er eid av ascio (dansk selskap) som bl,a, spesialiserer seg på managment/kjøp/salg av domener..... Det er bare $$$ det står på og det tviler jeg er noe problem for Google/Alphabet inc

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Da har det formelt skjedd at Google ikke lenger er bare et søkemotor.

 

Google skal fortsette å være Google og drive med søkemotor. Det blir dog underlagt "paraplyorganisasjonen" alphabet. Alt det andre som Google driver blir med blir skilt ut i egne selskaper slik at disse får rendyrket sine produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-I9yduzDf

Dette er vel bare possitivt for Google mtp diverse søksmål? Mindre omsetning, mindre bøter.

 

Missvisende overskrift forresten, men ikke helt i dagbladet stil. Der hadde det vel vært "Google i oppløsning" eller noe...

Lenke til kommentar

 

men alphabet.com er allerede opptatt :)

Små problemer.... alphabet.com er eid av ascio (dansk selskap) som bl,a, spesialiserer seg på managment/kjøp/salg av domener..... Det er bare $$$ det står på og det tviler jeg er noe problem for Google/Alphabet inc

Tror du har litt feil informasjon.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Googles-Alphabet-kan-fa-motbor-fra-BMW-8121999.html

Lenke til kommentar

 

men alphabet.com er allerede opptatt :)

Små problemer.... alphabet.com er eid av ascio (dansk selskap) som bl,a, spesialiserer seg på managment/kjøp/salg av domener..... Det er bare $$$ det står på og det tviler jeg er noe problem for Google/Alphabet inc

Er jo slett ikke sikkert BMW er interessert i å selge...

Kanskje Google glemte å google... ?

Lenke til kommentar
 

 

 

men alphabet.com er allerede opptatt  :)


Små problemer.... alphabet.com er eid av ascio (dansk selskap) som bl,a, spesialiserer seg på managment/kjøp/salg av domener..... Det er bare $$$ det står på og det tviler jeg er noe problem for Google/Alphabet inc

Tror du har litt feil informasjon.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Googles-Alphabet-kan-fa-motbor-fra-BMW-8121999.html

 

Tjaaa... kanskje det.

 

Jeg foretok en Whois på dette domenet og feilen min er vel at jeg tilla Ascio eierskap når det jeg egentlig fant ut var at Ascio var registrar for dette domenet. Men Iflg Ascio så driver de med en "formidling" av salg/kjøp av domener.

Samtidig så var det ikke mulig å få opp noen nettside når jeg skrev inn alphabet.com i adresselinjen.

 

Men det er ikke noen tvil om at jeg nok var for rask og ukritisk når jeg skrev min kommentar  :confused:

 

 

 

Er jo slett ikke sikkert BMW er interessert i å selge...
Kanskje Google glemte å google...

 

Tror nok Google har googlet..... Alphabet blir vel i hovedsak et "holdingselskap" så behovet for "alphabet.com" er vel ikke så veldig stor.

 

Kanskje så tar det nye selskapet og bruker alfabetet når datterselskapene eventuelt får nye navn.

A og G er da opptatt, A=Alphabet, G= Google, og vi får nye navn på datterselskapene som starter på b, c, d, e, f, h osv.

Endret av polljen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...