Gå til innhold

FEATURE: Synes du det er vanskelig å holde frustrasjonen inne i konkurransespilling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjør meg trist at at "tilting" skal være et problem e-sport må ta seriøst. Det er ingen andre sportsgrener som har så store problemer med slik oppførsel, og min ryggmargsrefleks sier at mange rett og slett må lære seg folkeskikk

 

"tilting" er nok et uttrykk som hovedsaklig brukes i sammenheng med esport, i allefall så vidt jeg har sett og hørt.

Men det er på sett å vis akkurat det samme som å bli "syket ut". Og det er jo noe du finner i alle grener av sport og idrett, spesielt hvor det er lag spill og lignende inne i bilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjør meg trist at at "tilting" skal være et problem e-sport må ta seriøst. Det er ingen andre sportsgrener som har så store problemer med slik oppførsel, og min ryggmargsrefleks sier at mange rett og slett må lære seg folkeskikk

 

Som en person som har drevet med idrett i over 20 år (Fotball, Hockey, Golf) så er "tilting" eller tilsvarende aspekter DEFINITIVT en del av den vanlige idretten også. Forskjellen er at det foregår som regel muntlig og forblir en del av "nuet" i motsetning til i e-sport hvor ting er skriftlig og loggført til evig tid. På den måten stilles det egentlig høyere krav til e-sportutøvere enn til vanlige utøvere. Rett som det er hagler skjellsordene på både hockey og fotballbanen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det gjør meg trist at at "tilting" skal være et problem e-sport må ta seriøst. Det er ingen andre sportsgrener som har så store problemer med slik oppførsel, og min ryggmargsrefleks sier at mange rett og slett må lære seg folkeskikk

 

Som en person som har drevet med idrett i over 20 år (Fotball, Hockey, Golf) så er "tilting" eller tilsvarende aspekter DEFINITIVT en del av den vanlige idretten også. Forskjellen er at det foregår som regel muntlig og forblir en del av "nuet" i motsetning til i e-sport hvor ting er skriftlig og loggført til evig tid. På den måten stilles det egentlig høyere krav til e-sportutøvere enn til vanlige utøvere. Rett som det er hagler skjellsordene på både hockey og fotballbanen.

Du må jo ikke glemme at i en fysisk sport kan det oppstå fysisk tilting og dermed rødt kort eller benken i 2 minutter :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Problemet er vel modenhet og folkskikk generelt når det kommer til onlinespilling/e-sport. Terskelen for å lire av seg og oppføre seg som søppel er temmelig lav for noen når de sitter bak et tastatur.

 

Tror få hadde turt å kalle moren min for hore og at jeg burde ta livet mitt rett i ansiktet mitt for at jeg har en dårlig runde i dota...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...