Gå til innhold

Den beste måten å høre lydbøker på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Audible har også en britisk side. Audible.co.uk hvor prisplanene heter "1 book monthly membership", "2 book monthly membership", "12 book annual membership", og "24 book annual membership". Disse koster henholdsvis £7.99, 14.99, 69.99, og 109.99. dvs velger du 24 boks modellen får du en bok credit for ca. 59 NOK.

 

Er du på måneds modellen får du mulighet til å kjøpe 3 ekstra credits i måneden for £18 ca. 77NOK per credit dersom du skulle ønske deg flere bøker en måned.

 

Verdt å merke seg at lyd bøker også sliter med distribusjon i forskjellige soner og at det derfor er forskjellig utvalg av bøker i den amerikanske og britiske siden. litt irriterende dersom du "leser" en bokserie og siste eller første boken i serien ikke er tilgjengelig i "din sone". Eks. de har Sofies Verden på Tysk, men ikke engelsk fordi den nekter de norske industrien å gi slipp på...sukk.

 

Ellers har audible den beste brukerstøtten jeg har vært borte i noen gang (hyggelige kundekonsulenter). Du får også byttet bøker du ikke liker selv om du har lyttet på hele boken kun på bakgrunn av at du ikke "likte" boken. Har selv byttet opptil flere jeg ikke likte og fått refundert credits. Sier du fra om bøker du ønsker deg vil de jobber for å få tak i de.

Lenke til kommentar

God oppsummering av appene, men det å trekke ned pga manglende norske bøker på en engelsk/amerikansk tjeneste blir jo bare tåpelig. Og i audible appen kan du gjøre kjøp med credits, så der har dere en feilopplysning. Synes også det er viktig å få med at de bøkene du har kjøpt i audible har du fortsatt tilgang på selv om du avslutter abonementet.

Lenke til kommentar

God oppsummering av appene, men det å trekke ned pga manglende norske bøker på en engelsk/amerikansk tjeneste blir jo bare tåpelig. Og i audible appen kan du gjøre kjøp med credits, så der har dere en feilopplysning. Synes også det er viktig å få med at de bøkene du har kjøpt i audible har du fortsatt tilgang på selv om du avslutter abonementet.

 

Hei KrTo :-) Jeg forstår hva du mener ang. norske bøker på engelske tjenester, men jeg er uenig at det er tåpelig. For en lytter som ikke er så stiv i engelsk, eller har lyst å høre på norske bøker, vil jo mangelen på norske bøker være et stort minus, og da er det en relevant vurdering som kan endre på hvilken tjeneste en leser vil vurdere som riktig for sin bruk. Men det er ikke noe vi har vektlagt veldig tungt; Audible har for eksempel fått 8/10 selv om det eneste (så vidt vi har sett) norske du finner der er Harry Hole på engelsk.

 

Ang. kjøp i app: Vi har primært testet tjenestene på iPhone, og da står det i appen «Note: Audbile content cannot be purchased in the app». Får du det til å fungere på iOS, eller bruker du tjenesten på en av de andre platformene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min mann og jeg har kjøpt bøker hos Audible i appen for Android, Windows Phone og Windows 10 så der fungerer kjøp i app. Apple produkter har vi ikke så det har vi ikke testet. Og står fortsatt ved at å trekke fram manglende norske bøker på en engelsk tjeneste som negativt er tåpelig. Man velger ikke en engelsk tjeneste hvis man vil/må ha norske bøker. 

 

God oppsummering av appene, men det å trekke ned pga manglende norske bøker på en engelsk/amerikansk tjeneste blir jo bare tåpelig. Og i audible appen kan du gjøre kjøp med credits, så der har dere en feilopplysning. Synes også det er viktig å få med at de bøkene du har kjøpt i audible har du fortsatt tilgang på selv om du avslutter abonementet.


Hei KrTo :-) Jeg forstår hva du mener ang. norske bøker på engelske tjenester, men jeg er uenig at det er tåpelig. For en lytter som ikke er så stiv i engelsk, eller har lyst å høre på norske bøker, vil jo mangelen på norske bøker være et stort minus, og da er det en relevant vurdering som kan endre på hvilken tjeneste en leser vil vurdere som riktig for sin bruk. Men det er ikke noe vi har vektlagt veldig tungt; Audible har for eksempel fått 8/10 selv om det eneste (så vidt vi har sett) norske du finner der er Harry Hole på engelsk.

Ang. kjøp i app: Vi har primært testet tjenestene på iPhone, og da står det i appen «Note: Audbile content cannot be purchased in the app». Får du det til å fungere på iOS, eller bruker du tjenesten på en av de andre platformene?

 

Lenke til kommentar

 

 

Ugreit at dere benytter termen «bibliotekmodellen» på produkter som koster penger... Bibliotek er, skal og må forbindes med «gratisprinsippet» - fritt tilgjengelig for folk og fe! :-)

https://snl.no/bibliotek

 

 

Kritikken går på bruken av "bibliotekmodellen". At ordet "bibliotek" kan bety mye forskjellig er revnende likegyldig

 

At man betaler for å kunne lytte til hvilklensomhelst bok i biblokteket når en måtte ønske(isteden for å betale for å få en lydbok pr måned, eller å kjøpe bøker uavhengig av hverandre) er revnende likegyldig da du innbiller deg at norske bibloteker/biblotek generelt er gratis?

Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar

 

 

 

Ugreit at dere benytter termen «bibliotekmodellen» på produkter som koster penger... Bibliotek er, skal og må forbindes med «gratisprinsippet» - fritt tilgjengelig for folk og fe! :-)

https://snl.no/bibliotek

 

 

Kritikken går på bruken av "bibliotekmodellen". At ordet "bibliotek" kan bety mye forskjellig er revnende likegyldig

 

At man betaler for å kunne lytte til hvilklensomhelst bok i biblokteket når en måtte ønske(isteden for å betale for å få en lydbok pr måned, eller å kjøpe bøker uavhengig av hverandre) er revnende likegyldig da du innbiller deg at norske bibloteker/biblotek generelt er gratis?

 

 

Jeg forstår ikke helt hva du prøver å si her, men jeg innbiller meg definitivt at norske folkebibliotek er gratis. Så kan man selvsagt diskutere semantikken i gratis ved å mene at ting finansiert over skatteseddelen tross alt også koster penger, men det går imot de flestes oppfatning av hvilke tjenester som er gratis i landet vårt, og det er egentlig en temmelig fruktløs diskusjon da alle varer/tjenester vil koste NOE

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ugreit at dere benytter termen «bibliotekmodellen» på produkter som koster penger... Bibliotek er, skal og må forbindes med «gratisprinsippet» - fritt tilgjengelig for folk og fe! :-)

https://snl.no/bibliotek

 

 

Kritikken går på bruken av "bibliotekmodellen". At ordet "bibliotek" kan bety mye forskjellig er revnende likegyldig

 

At man betaler for å kunne lytte til hvilklensomhelst bok i biblokteket når en måtte ønske(isteden for å betale for å få en lydbok pr måned, eller å kjøpe bøker uavhengig av hverandre) er revnende likegyldig da du innbiller deg at norske bibloteker/biblotek generelt er gratis?

 

 

Jeg forstår ikke helt hva du prøver å si her, men jeg innbiller meg definitivt at norske folkebibliotek er gratis. Så kan man selvsagt diskutere semantikken i gratis ved å mene at ting finansiert over skatteseddelen tross alt også koster penger, men det går imot de flestes oppfatning av hvilke tjenester som er gratis i landet vårt, og det er egentlig en temmelig fruktløs diskusjon da alle varer/tjenester vil koste NOE

 

Jeg prøver å si at bruken av ordet "bibliotekmodellen" ikke er kritikkverdig. Vrangforestillingene til de fleste...

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke til de øvrige tjenestene, men en fin ting med Audible er jo at du kan laste ned lydbøkene direkte fra nettsiden i MPEG-4 (AAC iform av *.aax som er en M4B med proprietær Audible DRM) så du enkelt kan synkronisere dette over til iOS eller Windows Phone enhet, eventuelt bare kopiere det over når det er snakk om Android.

 

Nå kjenner jeg ikke så veldig mye til standard avspillere til Windows Phone og Android, men på iOS så blir hvertfall disse AAX-filene automatisk gjenkjent som M4B og lagt til som lydbok og du kan benytte den innebygde avspilleren som jeg mener er langt bedre enn den som er i Audible sin egen app, og det er også en stor fordel om du skal dele med samboer, familie eller lignende da det å dele på en og samme konto fungerer ekstremt dårlig på grunn av Audible automatisk cloud-synkroniserer posisjonen som du har i lydboka så om flere skal høre på samme lydbok så går det heller dårlig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ugreit at dere benytter termen «bibliotekmodellen» på produkter som koster penger... Bibliotek er, skal og må forbindes med «gratisprinsippet» - fritt tilgjengelig for folk og fe! :-)

https://snl.no/bibliotek

 

 

Kritikken går på bruken av "bibliotekmodellen". At ordet "bibliotek" kan bety mye forskjellig er revnende likegyldig

 

At man betaler for å kunne lytte til hvilklensomhelst bok i biblokteket når en måtte ønske(isteden for å betale for å få en lydbok pr måned, eller å kjøpe bøker uavhengig av hverandre) er revnende likegyldig da du innbiller deg at norske bibloteker/biblotek generelt er gratis?

 

 

Bibliotek er gratis om man forholder seg til en meningsfylt definisjon av ordet, ikke en definisjon der ingenting er gratis og ordet blir ubrukelig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Amazon har en flott funksjon hvor du kan kjøpe med en synkronisert lydbok. Jeg veksler mellom å lese bare tekst på Kindle PW2, Fortsetter med å høre på lydbok på telefonen når jeg er ute å går. På nettbrettet skrur jeg opp tekststørrelsen slik at det blir synlig fra litt avstand og hører på lyd samtidig. Alt dette gjør at jeg får lest dobbelt så mye og amazon øker med det salget sitt med 100 prosent. Audible app-en bruker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Audible har også en britisk side. Audible.co.uk hvor prisplanene heter "1 book monthly membership", "2 book monthly membership", "12 book annual membership", og "24 book annual membership". Disse koster henholdsvis £7.99, 14.99, 69.99, og 109.99. dvs velger du 24 boks modellen får du en bok credit for ca. 59 NOK.

 

Er du på måneds modellen får du mulighet til å kjøpe 3 ekstra credits i måneden for £18 ca. 77NOK per credit dersom du skulle ønske deg flere bøker en måned.

£18 er ikke ca. 77NOK, det er "ca." 230NOK. Pundet koster 12,8kr...

Lenke til kommentar

 

 

Audible har også en britisk side. Audible.co.uk hvor prisplanene heter "1 book monthly membership", "2 book monthly membership", "12 book annual membership", og "24 book annual membership". Disse koster henholdsvis £7.99, 14.99, 69.99, og 109.99. dvs velger du 24 boks modellen får du en bok credit for ca. 59 NOK.

 

Er du på måneds modellen får du mulighet til å kjøpe 3 ekstra credits i måneden for £18 ca. 77NOK per credit dersom du skulle ønske deg flere bøker en måned.

£18 er ikke ca. 77NOK, det er "ca." 230NOK. Pundet koster 12,8kr...

det er ca 77 NOK per credit, du får 3 credits for 18 pund

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. kjøp i app: Vi har primært testet tjenestene på iPhone, og da står det i appen «Note: Audbile content cannot be purchased in the app». Får du det til å fungere på iOS, eller bruker du tjenesten på en av de andre platformene?

Det er ikke mulig å kjøpe innhold på iOS plattformen da Apple skal ha en andel av inntektene på inapp kjøp. Det samme gjelder feks bok kjøp i Kindle som også eies av Amazon. Ikke mulig å handle inne i appen på iOS

På Windows Phone og den helt nye Windows 10 utgaven av Audible er det mulig å kjøpe bøker inne i appen.

Endret av TheMoose
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Audible har sponset podcaster i mange, mange, mange år. I perioden 5-10 år tilbake i tid kosumerte jeg massive mengder av begge deler, og også da drev de med dette. Bruker fortsatt Audible, mest fordi av scifi er det de som produserer mye av det med Audible Frontiers. Vært kunde i mange år og har hundrevis av bøker i biblioteket.

 

Er dog ikke særlig imponert over de tekniske løsningene. De ligger alltid etter på de rareste ting

Lenke til kommentar

bare et lite tips om noen vil teste audible, jeg signet opp for 1 mnd gratis, og lot den gå en mnd ekstra etter det, så prøvde jeg å kansellere medlemskapet og da bydde de meg på 3 mnd halv pris, så 7.5 dollars per mnd.

 

Vet ikke om man må ha betalt en mnd etter prøveperioden eller ikke for å få dette tilbudet, men jeg syntes iallefall det var en god deal ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Ugreit at dere benytter termen «bibliotekmodellen» på produkter som koster penger... Bibliotek er, skal og må forbindes med «gratisprinsippet» - fritt tilgjengelig for folk og fe! :-)

https://snl.no/bibliotek

 

 

Kritikken går på bruken av "bibliotekmodellen". At ordet "bibliotek" kan bety mye forskjellig er revnende likegyldig

 

At man betaler for å kunne lytte til hvilklensomhelst bok i biblokteket når en måtte ønske(isteden for å betale for å få en lydbok pr måned, eller å kjøpe bøker uavhengig av hverandre) er revnende likegyldig da du innbiller deg at norske bibloteker/biblotek generelt er gratis?

 

 

Bibliotek er gratis om man forholder seg til en meningsfylt definisjon av ordet, ikke en definisjon der ingenting er gratis og ordet blir ubrukelig.

 

AtW

Her er jeg enig, for jeg benytter meg også av bibliotekmodellen. Altså den faktiske bibliotekmodellen.

 

Jeg låner lydbøker gratis på biblioteket i MP3-format og legger innholdet over på min mobil. (Og ja, på mange av bøkene står det at dette er greit, dvs i en verden der kun iDings betyr noe så står det iPhone ready eller noe i den dur).

 

Gratis, godt utvalg både på engelsk og norsk, og helt gratis. Litt med administrasjon og potensiell ventetid om bøker er utlånt eller må bestilles fra et hovedbibliotek, men dette kan tildels motvirkes ved at man leverer boken litt før man er ferdig og bestille ny bok slik at den ligger klar.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...