Gå til innhold

Installerte skadevare via Flash-reklamer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og her har Tek en av de gode årsakene til at folk bruker Adblock + Noscript og enkelte slenger også "Flashblock" på toppen av kransekaka.

 

Ja, personlig bruker jeg ikke "adblock" som sådan, men jeg ønsker ikke å spores opp og i ræva av alt mulig, og prøver å begrense det, og da går endel reklame med i dragsuget.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og her har Tek en av de gode årsakene til at folk bruker Adblock + Noscript og enkelte slenger også "Flashblock" på toppen av kransekaka.

 

Av frykt for å høres ut som en dust, så spør jeg om man trenger flashblock om man ikke har Flash installert?

 

Jeg bruker bare No-Script og har blokkert cookies i nettleseren. Bruker unntak for Tek.no, nettbank osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Av frykt for å høres ut som en dust, så spør jeg om man trenger flashblock om man ikke har Flash installert?

 

Jeg bruker bare No-Script og har blokkert cookies i nettleseren. Bruker unntak for Tek.no, nettbank osv.

 

 

Da lurer jeg på, siden du ser ut til å være Ekstra-medlem i øyeblikket. Hvorfor behøver du unntak fro Tek.no da?

Endret av G
Lenke til kommentar

At noen sider fortsatt tar i bruk Flash, enten for video eller reklame, er litt urovekkende. HTML5 er støttet av de fleste nettlesere og ikke så vanskelig å kode.

 

Så lenge de skal bare spille av veldig standard innhold så vil det funke greit.

Skal du spille av en stream så er html5 håpløst grunnet måten streamen av data i bakgrunnen kommer inn på, flash gjør det ganske greit med å stokke streamen slik at resultatet blir korrekt, mens html5 vil gi opp etter en stund, samt brenne av store mengder CPU kraft på oppgaven i prosessen.

I tillegg har MAFIAAen sabotert det som er av codecer også, slik at du på enkelte små og mobile enheter, sliter med avspillingen. (ARM med Linux er ett strålende eksempel på dette, YouTube funker ikke i Firefox grunnet at Codecene er for dårlige.)

 

Media industrien har også nektet å videreutvikle codecer da de i sin tid syntes at "Næh, flash funker greit nok." og har stått bom fast på det inntil nå nylig, og de nekter vell å rikke seg fram til den dagen at Flash plukkes bort.

Dessverre trenger man Flash, så man kan ikke plukke det bort riktig enda.

 

Lenke til kommentar

Da lurer jeg på, siden du ser ut til å være Ekstra-medlem i øyeblikket. Hvorfor behøver du unntak fro Tek.no da?

Fordi ved innlogging kreves det cookie ;-)

 

Edit: For å fjerne all tvil, jeg snakker om en vanlig infokapsel, ikke en LSO.

 

Spørsmålet mitt var vel kanskje mere i retning av at kan en såkalt super-cookie snike seg inn på maskinen om man ikke har Flash installert.

Endret av Johnny2000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...