Gå til innhold

Final Fantasy XII får en «remake», skal vi tro denne rare uttalelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt uavhengig av denne uttalelsen så var jeg alltid sikker på at en FFXII-remaster ville komme etter at de ga ut FFX i HD på både PS3 og PS4. S-E ble spurt om dette rundt utgivelsen av FFX-remasteren og de sa at selv om de ikke hadde noen konkrete planer, så var en HD-remaster et naturlig neste steg etter FFX-remasteren. En FFXII-remaster vil dessuten være veldig lett å lage og den vil utvilsomt tjene mye penger, så det er en selvfølge at det kommer.

 

Jeg har avventet å spille gjennom FFXII på nytt i påvente av en remaster, så jeg ser frem til denne. Absolutt det beste scriptet og stemmeskuespillet i hele serien.

Lenke til kommentar

Så lenge de baserer remasteren/remaken på Zodiac Job System gleder jeg meg, hvis ikke...meh. Det vanlige FF12 er ekstremt ubalansert, og den enkleste veien er bare å gjøre alle til krigere med hvit magi. Alle de andre skillsene/magiene er bare fyllstoff som er nyttige i noen få enkelte situasjoner. Nå har jeg aldri spilt Zodiac Job System, men på papiret bør det kunne gi kampene litt sårt tiltrengt taktikk og dybde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge de baserer remasteren/remaken på Zodiac Job System gleder jeg meg, hvis ikke...meh. Det vanlige FF12 er ekstremt ubalansert, og den enkleste veien er bare å gjøre alle til krigere med hvit magi. Alle de andre skillsene/magiene er bare fyllstoff som er nyttige i noen få enkelte situasjoner. Nå har jeg aldri spilt Zodiac Job System, men på papiret bør det kunne gi kampene litt sårt tiltrengt taktikk og dybde.

 

JA ! må vere Zodiac ellers gidder jeg ikke kjøpe det, det originale spillet hadde alt for tamt class system.

Lenke til kommentar

License board systemet var i seg selv ganske tåpelig, uansett om man velger forskjellige klasser eller ikke. Hvorfor skal jeg behøve lisens for å bruke et våpen jeg allerede har og strengt tatt bare kan putte i hånda og fyre av? Jeg mener, vi skal redde verden her, så det er kanskje ikke så nøye med byråkratiet? Spøk til side, så synes jeg det at ikke hele boardet er synlig fra utgangspunktet ødelegger for det strategiske bak det å bygge en karakter, for med mindre man "jukser" og laster ned et bilde av hvor alt ligger så føles det som bingo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...