Gå til innhold

SNIKTITT: Brettfunksjonene i nye Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som vet hvordan jeg får mappene i OneDrive til å vises i utforsker uten å laste de ned? har jo ikke plass til alt på surface`n. hehe

 

De har fjernet placeholdere pga. en del folk ikke forstod av det var placeholdere og trodde at det var hele filene.

 

Så det er pdd. ikke mulig.

 

En ny "sync engine" skal komme i løpet av høsten, men tror ikke den vil endre på dette.

Lenke til kommentar

Det var jo den store styrken til onedrive. Oppførte seg som egen disk. Alle filene var jo tilgjengelige, måtte bare lastes ned. Nå har jeg ingenting på surface'n pga mappene er for store. Før dro jeg bare filer mellom mapper på pc'n og onedrive. Nå går altså ikke det. Nesten nok for meg til å gå tilbake til 8.1.

Lenke til kommentar

Outlook 2013, Word og Excel skalerer særs dårlig i nettbrettmodus på min Surface Pro 3, som de gjorde i Win 8.1.

 

Egde viser mange sider et lite hakk bedre enn IE og Chrome. I tillegg ser Edge ut til å ha noen spennende funksjoner hvor jeg kan skrive på nettsider og sende dem...til meg selv. Litt nedtur der, men jeg antar at jeg etter hvert kan sende skribleriene til noen andre.

 

Førsteinntrykket så langt er at alt er skuffende likt 8.1 (som jeg for øvrig likte særs godt og syntes var et stort fremskritt fra Win 7).

Lenke til kommentar

Veksler automatisk mellom «Windows 8» og nye menyer.

 

...

 

Så fort byttet er gjort, er du for de fleste visuelle formål i Windows 8

 

Menes det ModernUI her? Jeg spør, fordi jeg tydeligvis har en oppfattelse av hva Windows 8 er som er forskjellig fra artikkelforfatterens.  

Lenke til kommentar

Er det andre som opplever at "Endre størrelsen på tekst, apper og andre elementer" under Innstillinger - Skjerm, ikke fungerer i Win 10? Uten mulighet for å endre her blir ikoner og tekst for smått på min Surface 3 Pro til at den føles behagelig som nettbrett. Særlig ebøkene mine lider. I Win 8.1 ble jeg bedt om å logge av og på. I Win 10 skjer det ingenting.

Endret av serpaul
Lenke til kommentar

Er det andre som opplever at "Endre størrelsen på tekst, apper og andre elementer" under Innstillinger - Skjerm, ikke fungerer i Win 10? Uten mulighet for å endre her blir ikoner og tekst for smått på min Surface 3 Pro til at den føles behagelig som nettbrett. Særlig ebøkene mine lider. I Win 8.1 ble jeg bedt om å logge av og på. I Win 10 skjer det ingenting.

Jeg hadde det problemet, samt at små fliser ble halverte. Det viste seg at en driver ikke hadde blitt ferdig installert. Etter en restart så ordnet det seg.

 

Men det kan altså være en idé å sjekke Device Manager.

Lenke til kommentar

 

Er det andre som opplever at "Endre størrelsen på tekst, apper og andre elementer" under Innstillinger - Skjerm, ikke fungerer i Win 10? Uten mulighet for å endre her blir ikoner og tekst for smått på min Surface 3 Pro til at den føles behagelig som nettbrett. Særlig ebøkene mine lider. I Win 8.1 ble jeg bedt om å logge av og på. I Win 10 skjer det ingenting.

Jeg hadde det problemet, samt at små fliser ble halverte. Det viste seg at en driver ikke hadde blitt ferdig installert. Etter en restart så ordnet det seg.

 

Men det kan altså være en idé å sjekke Device Manager.

 

 

Det vet jeg hvor problemet antagelig er, og at det ikke er en grunnleggende feil ved Win 10. Det er jeg takknemelig for. Men hvilken driver klarer jeg ikke å finne ut. Under Enhetsbehandling er det veldig mange rare enheter.

Lenke til kommentar

Det vet jeg hvor problemet antagelig er, og at det ikke er en grunnleggende feil ved Win 10. Det er jeg takknemelig for. Men hvilken driver klarer jeg ikke å finne ut. Under Enhetsbehandling er det veldig mange rare enheter.

Jeg trengte som nevnt bare å starte på nytt, så tok Win10 seg av resten.

 

Men er det noen enheter i DevManager som har en gul trekant på?

Lenke til kommentar

 

Det vet jeg hvor problemet antagelig er, og at det ikke er en grunnleggende feil ved Win 10. Det er jeg takknemelig for. Men hvilken driver klarer jeg ikke å finne ut. Under Enhetsbehandling er det veldig mange rare enheter.

Jeg trengte som nevnt bare å starte på nytt, så tok Win10 seg av resten.

 

Men er det noen enheter i DevManager som har en gul trekant på?

 

 

Desverre. Ingen gule trekanter. Men problemet ligger nok der. Jeg ser på Microsoftcommunity at mange har lignende problemer med skjerm og manglende innstillingsmuligheter (ikke nødvendigvis noen helt like) og at de skyldes drivere. Flere har problemer med at en driver for USB-HDMI må avinnstalleres for å kunne stille inn oppløsning o.s.v. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...