Gå til innhold

TEST: Sony SRS-X55


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvordan er lydkvaliteten i forhold til Bose SoundLink mini?

 

Opplever sterkere lyd etter en liten test i butikk, spesielt hvis du forsøker å spille av en film fra laptop. Lydmessig noe av det beste i dette segmentet, men du får nesten prøve selv.

Her er også lillebroren SRS-X3 (samme størrelse som Soundlink Mini) veldig bra! :D Det er nok et lite hakk mer bass i Soundlinken, men Sony SRS-X3 spiller til gjengjeld bassen og alt mye jevnere. Jeg ville kjøpt (og har kjøpt) SRS-X3 ovenfor Soundlink Mini. Etter ekstremt mye testing av alle typer portable høyttalere ble dette valget mitt, og fyttikatta hvor fornøyd jeg blir. Det skjer det samme her som de fleste andre høyttalere - den spiller bedre over tiden :p

Lenke til kommentar

Jeg opplever soundlink mini som imponerende, noen ganger, i hvert fall i forhold til størrelsen. Forer du den med gode og "enkle" innspillinger er den god, men på kompleks musikk med mye informasjon faller den helt igjennom. Da må en noen hakk opp i fysisk størrelse på både kabinett og elementer.

Endret av Arnt0r
Lenke til kommentar

Jeg har forrige versjon, Sony SRS-X5. Synes lyden er veldig god, solid bass og klar diskant, men ved høye volum er den litt ivrig på å dempe bassen for å unngå forvrenging. I tillegg yter den også dårligere på batteri enn om du kobler den til med medfølgende strømadapter.

 

bkn-20140307132434888-0307_00982_001_02b

 

Som du ser på bilde er det 3 elementer, hvor midterste er et basselement på 58mm og to fulltone høyttalere på 38mm. 

 

På baksiden har den to stk passive radiatorer brukt til å ytterligere forsterke lyden produsert av elementene foran.

 

Lenke til kommentar

"Dermed kan du lade opp telefonen din fra batteriet i høyttaleren, og få mange timer ekstra spilletid."

 

Om du lader telefonen fra denne, så skal du etter alle solemerker få mindre spilletid, ikke mere...

 

;-)

 

Skjønner at de mener spilletid på mobilen, men det man gjør er jo å tappe høyttalerens innebygde batteri, som da får mindre spilletid. Da det kun står forventet avspillingstid og ikke batterikapasiteten, så ser man ikke hvor mye spilletid på høyttaleren man mister ved å lade en mobil fra tom til full.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er desperat, jeg drar til syden om 1 uke. Jeg har mistet den gamle laderen til min sony srs-x55! men finner altså ikke hva ut denne laderen heter...... Gi svar så fort som mulig

 

Har ikke denne, så kan ikke svare deg på hva den heter. Men sjekk volt og ampere som spilleren skal ha, så finner du fort ut om du har en som samsvarer med det.

 

Selv om det skulle være til en annen spiller eller enhet, så er de to tallene viktig for om den kan brukes eller ei. Stemmer tallene, så stemmer forhåpentligvis plugge og.

 

Siste løsning er å kjøpe en der du skal på ferie...

 

;-)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...