Gå til innhold

SNIKTITT: Forza Motorsport 6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er mer interessant enn grafikk, antall biler og baner, og definitivt mer interessant enn "variasjon" er hvordan AI'en arter seg. Ihvertfall for meg.

 

I Forza 4 er det fortsatt slik at AI'en ikke gir full gass, selv ikke på langstrekkene og på høyeste vanskelighetsgrad. De er ikke i nærheten av å utnytte potensialet i bilene de kjører, og bremser i tide og utide slik at det nærmest er umulig å kjøre "rent" så lenge de er i nærheten. Den eneste måten de faktisk klarer å kjøre forbi bilen foran er hvis de har en raskere bil - mye raskere, mens bilens handling knapt har noe å si for rundetidene deres.

 

Et stort savn for meg er at jeg ikke selv kan velge bilene jeg ønsker å kjøre mot. Det eksisterer allerede en AI som kan kjøre hvilken som helst bil for deg, så jeg ser ikke helt hvorfor det bare er et lite antall biler som plukkes ut til løpene.

 

Det å tune bilene mine til for eksempel A600 og kjøre mot dem (eller til og med se på at de kjører mot hverandre) er noe som hadde forlenget spillbarheten for meg noe voldsomt.

 

Jeg har aldri spilt igjennom Forza 4, og det er to grunner til det; 1) spillet kræsjer som fafo slik at jeg ikke har fysisk mulighet til å fullføre career mode; og 2) "championship"-løpet er bokstavelig talt poengløst - hvorfor i all verden kjøre kvalik når dette har ingen ting å si for hvor hen i feltet du starter i det faktiske løpet og du likevel må vinne alle løpene siden det ikke deles ut poeng som i et faktisk billøp?

 

Akkurat der er GT veldig mye bedre.

Lenke til kommentar

Helt enig, man bør jobbe vesentlig mer med AI for å gi en bra spillopplevelse. De fleste sier jo at "da kan du jo spille multiplayer", men det er mye trolling i MP som ikke alltid gjør det til et bedre alternativ.

 

Min mening er at pga. MP så har utviklerne blitt late på AI og SP.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Turn 10 bekreftet på ny at Forza 6 blir 1080p/60 med 24 biler på banen, omså i multiplayer. Regnsimuleringen kjører også i 60 fps.

Og det med den grafikken. Artig å se hva de får ut av en såpass svak GPU som Bonaire. Men her vises nok ganske greit fordelen med å utvikle et eksklusivt spill til en fixed hardware plattform med et low-level grafikk API.
Ser virkelig frem til å spille dette.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...