Gå til innhold

Kina opphever 15-årig konsollforbud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg visste ikke at de hadde et forbud engang. Det forklarer hvorfor vi ennå ikke har fått se noen kinesiske utfordrere til japaneske og koreanske utviklere, til tross for at de har kanskje verdens største marked for gaming. Kanskje får vi også se en kinesisk konsoll etterhvert, fra Huawei f.eks.?

 

Jeg tenker at dette spesielt kan være positivt for japanske utviklere. Kulturelle faktorer skulle tilsi at japanske konsollspill får like stor oppslutning der som i andre asiatiske land (hvis de ikke har det allerede), og jeg håper dette fører til et oppsving for spillbransjen i Japan slik at vi får enda flere japanske titler oversatt til engelsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg visste ikke at de hadde et forbud engang. Det forklarer hvorfor vi ennå ikke har fått se noen kinesiske utfordrere til japaneske og koreanske utviklere, til tross for at de har kanskje verdens største marked for gaming. Kanskje får vi også se en kinesisk konsoll etterhvert, fra Huawei f.eks.?

 

Jeg tenker at dette spesielt kan være positivt for japanske utviklere. Kulturelle faktorer skulle tilsi at japanske konsollspill får like stor oppslutning der som i andre asiatiske land (hvis de ikke har det allerede), og jeg håper dette fører til et oppsving for spillbransjen i Japan slik at vi får enda flere japanske titler oversatt til engelsk.

 

Bortsett fra at Japan og Kina ikke er så gode venner mesteparten  av tiden, kineserne er fremdeles sure på japan for det japan gjorde før og under WW2, hjelper ikke at japan ikke innrømmer at de gjorde det heller, pluss mer moderne politiske og militære ting. 

 

Japan er også en ganske så anderledes kultur enn Kina(det er ikke som norge vs tyskland eller norge vs Italia, den er unik og vel sær og rar. 

 

Det  er godt mulig yngre garden av kinesere ikke bryr seg, men jeg tenker pc til stå sterkest i lang tid frem over. 

 

 

Xbox kan  bli populært da, om prisen osv blir god. 

Lenke til kommentar

Jeg jobber i et amerikans selskap som har en liten avdeling i Kina. For noen måneder siden hadde vi disse kineserne på besøk her i Norge, og jeg snakker spill og spillkonsoller med gutta på min alder. De hadde både PS4 og xbone, og ingen nevnte noe om et forbud. Hva kan årsaken ti ldette være?

Fordelen med å bo i et korrupt, diktaturisk, politistat ledet av et facistisk regime.

 

Har du penger og makt er alt lov.

Lenke til kommentar

Vel, det stod ingenting i artikkelen om at dette var et totalforbud mot å ha noe som helst med konsoller å gjøre, men et forbud mot produksjon og salg, i så fall er det ingenting i veien for at man kan få tak i en konsoll, men det begrenser markedet mye. Kina er også et stort land med en milliard mennesker og det er nesten umulig å håndheve forbud/reguleringer hundre prosent. Jeg kjenner f.eks. flere i Kina som bruker Facebook til tross for at det skal være sperret. Det vil være en umulig oppgave (for ikke å si en enorme sløsing med tid og ressurser) å passe på at ingen bruker konsoller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...