Gå til innhold

Menn som trakasserer kvinnelige spillere er stort sett dårlige spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det andre så ligger det et instinkt dypt plantet i mennesker om at vi må ta oss best mulig ut i håp om å finne en partner. Det er sannsynligvis også grunnen til at mennene forsøker å trekke ned de kvinnelige spillerne, konkluderer forskerne med.

 

Så det de sier er at menn har best sjangs på dama om man snakker dritt til a? Det er med andre ord flørting og ikke trakassering.. Godt å vite.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Leste bare overskriften, men stort sett alle spillere som trakaserer uansett hvem de gjør det mot er dårlige spillere. Har ingenting å gjøre med at de spiller mot damer. Tullingene er flinke på likestilling sånn sett :)

 

Edit; Skrev litt rart så måtte fikse det :p

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Slimda: Negative male og negative female her er gel negative kommentarer mot en kvinnelig spiller, og negativ mot en mannlig? Ikke nødvendigvis en negativ kommentar som inkorporerer kjønnet?

Forsåvidt, men det er fremdeles veldig få kommentarer som man kan si er spesifikt rettet mot kvinner, og ikke generelt mot andre medspillere.
Lenke til kommentar

Hvorfor er dette i det hele tatt en sak, og hvorfor nevnes kvinner eksplisitt? Dårlige spillere "trakkaserer" andre spillere punktum. Dette gjelder begge kjønn mot begge kjønn. Skulle gjerne likt å se en dypere undersøkelse som tok for seg alle fire kombinasjonene, og så på om det var overvekt en vei (mann > mann, kvinne > mann, osv)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Poenget er vel at kvinner får mer kritikk enn menn når de stiger i gradene. Sjikanens karakter er egentlig ikke så veldig relevant.

Men er det faktisk det som skjer? Har du gått gjennom tallene i undersøkelsen, og kan si at det er det som skjer?

 

 

Jeg så på tallene, og det virker sånn ja, mener du tallene ikke underbygger den påstanden?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Jeg så på tallene, og det virker sånn ja, mener du tallene ikke underbygger den påstanden?

 

AtW

Ja. Som nevnt i første innlegget mitt, er det mindre enn 10% av spillene hvor en kvinne blir utsatt for negative kommentarer som testpersonellet markerte som kvinnefiendtlig. Og med tanke på at de bare spilte 165 runder ellerno, med ferdig-lagrede stemmeopptak, er dette noe de iallefall burde konkludert med "krever mer undersøkelse".
Lenke til kommentar

Det er mye trashtalk også mellom mannlige spillere. Jeg tror det er vanskelig å skille mellom trakassering som går på kjønn og trakassering som bare er et generelt uttrykk for frustrasjon og en del av (u)kulturen i de fleste typer konkurransemiljø. Om kvinnelige spillere mottar sistnevnte så er det bare et tegn på at de er en del av miljøet, ikke at de blir fryst ut.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...