Gå til innhold

Lenovo slipper ny flaggskip-mobil under nytt merkenavn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ligner på Xperia Z-seriens design, men who cares hva den ligner på?

 

Det viktige er om det blir en bra telefon til en konkurransedyktig pris. Personlig tror jeg den blir litt for stor med sine 5,5 tommer, mens batteritiden muligens kan bli laber med SD810 prosessoren. Antall Mp sier lite om bildekvalitet, men det er heller ikke noe selvskryt som indikerer at kameraet vil utmerke seg.

Lenke til kommentar

Ehh... ZUK, som i SUCK?

Og enda teitere... Z1?

 

I mitt hode jobber det noen i markedsavdelingen til ZUK som aldri skulle jobbet der, eller med markedsprofilering generelt.

For et navn sier jeg bare, og at de kaller sin første modell det samme som Sony kalte sitt flaggskip for 2 år siden er beundringsverdig.

 

 

post-131058-0-92966500-1437825518_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er vel fullstendig likegyldig hva telefonen heter eller om den ligner på andre.

5,5 tommer og 4000 mAh batteri er søt musikk i mine ører.

Godt kamera, god kvalitet og tilnærmet stock android så har de en vinner....

 

Er prinsipielt sett helt enig med deg, men om jeg hadde kjøpt en slik og venner hadde spurt om hvilken telefon jeg hadde kjøpt meg hadde det ikke vært gøy å forklare at "Jo, når skal du høre. Jeg har kjøpt meg den helt nye SUCK-telefonen" ;)

Lenke til kommentar

Om det er snapdragon 810 v2.1 som er viktig info får vi ikke vite. Mange nye android telefoner kjører første versjon som takler varme dårlig. Så da spiller det veldig lite at den har høye specs. Blir bortkastet penger :/

 

...according to Qualcomm "virtually all" manufacturers with Snapdragon 810 devices are using the newer revision...

 

Kilde

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som om de bare har rebranda en iPhone haha

 

Og de nye iPhones ser ut som noen tidligere Android modeller, som igjen ser ut som noe annet som er laget før.

 

Du tror vel ikke det går an å lage noe nytt, gjør du vel? Mobilene har ganske strenge rammer å forholde seg til. Skjermen må være firkantet og der den allerede er, mikrofonen og høytalerne må også være der de er. En kan selvsagt variere litt på kamera plasseringen, men de fleste velger det samme.

Variasjonen blir material, plassering av USB og minijack, samt runde eller skarpe kanter

Lenke til kommentar

Er vel fullstendig likegyldig hva telefonen heter eller om den ligner på andre.

5,5 tommer og 4000 mAh batteri er søt musikk i mine ører.

Godt kamera, god kvalitet og tilnærmet stock android så har de en vinner....

Er prinsipielt sett helt enig med deg, men om jeg hadde kjøpt en slik og venner hadde spurt om hvilken telefon jeg hadde kjøpt meg hadde det ikke vært gøy å forklare at "Jo, når skal du høre. Jeg har kjøpt meg den helt nye SUCK-telefonen" ;)

Du sier selvsagt ikke det. Det er "Lenovos nye topptelefon" eller bare "Lenovo sett-u-kå-sett-en".

 

Det er mange telefoner som får to eller flere navn for salg i ulike markeder. Tilsvarende skjer i bilmarkedet. For å si det sånn, bilen Honda Fitta heter ikke det i de skandinaviske landene. Her heter den Jazz. Flere morsomme bilnavn.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier selvsagt ikke det. Det er "Lenovos nye topptelefon" eller bare "Lenovo sett-u-kå-sett-en".

 ...

Det kan man nok si i vår bittelille bit av verden. Men det globale språket engelsk er nok litt mer utbredt, og jeg vil nok ikke bli overrasket om navnevalget vil kunne være noe Lenovo angrer på om noen år. Kanskje de tenker "Hva var det vi tenkte på? Hvordan kunne vi unngå å se det?"

 

Kanskje det til og med blir til det noe mer generelle "Lenovo suck" som en beskrivelse av hele konsernet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...