Gå til innhold

Kan aluminiumsfolie gjøre mobilen raskere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Temperaturforskjellene er såpass små at det ikke er utenkelig at normale variasjoner i temperaturen inne, eller variasjon i luftstrømmen rundt telefonen gjør forskjellen. Skal det være noen vits med desimaler på termometeret må det også være svært godt stabilisert temperatur og luftomrøring i eksperimentet.

En annen flisespikking er at det er helt vanlig, men feil, å omtale aluminium(folie) som sølv(folie). Det er to forskjellige materialer og det kan tenkes at språkfeilen skyldes at man har brukt sølv i folier i riktig gamle dager. På Naopleons tid var aluminium mer verdt enn sølv fordi det var vanskeligere å lage/utvinne enn sølv.

 

Ellers så skulle jeg gjerne sett hva folien gjorde med dekningen på 2G/3G/LTE og Wifi mer i detalj enn den svært grove indikatorskalaen.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Temperaturforskjellene er såpass små at det ikke er utenkelig at normale variasjoner i temperaturen inne, eller variasjon i luftstrømmen rundt telefonen gjør forskjellen. Skal det være noen vits med desimaler på termometeret må det også være svært godt stabilisert temperatur og luftomrøring i eksperimentet.

 

En annen flisespikking er at det er helt vanlig, men feil, å omtale aluminium(folie) som sølv(folie). Det er to forskjellige materialer og det kan tenkes at språkfeilen skyldes at man har brukt sølv i folier i riktig gamle dager. På Naopleons tid var aluminium mer verdt enn sølv fordi det var vanskeligere å lage/utvinne enn sølv.

 

Ellers så skulle jeg gjerne sett hva folien gjorde med dekningen på 2G/3G/LTE og Wifi mer i detalj enn den svært grove indikatorskalaen.

 

Jeg skulle gjerne sett forskning på hva dette gjør mot mind control fra myndighetene.

Lenke til kommentar

En annen flisespikking er at det er helt vanlig, men feil, å omtale aluminium(folie) som sølv(folie). Det er to forskjellige materialer og det kan tenkes at språkfeilen skyldes at man har brukt sølv i folier i riktig gamle dager. På Naopleons tid var aluminium mer verdt enn sølv fordi det var vanskeligere å lage/utvinne enn sølv.

 

 

 

Artikkelskribenten nevner jo at mobildekningen var i orden, men man kan jo spørre seg om testen av mobildekning var utfyllende nok utført.

 

Hva brukte Napoleon aluminiumsfolie til forresten? Pakke inn brødskiver?

Lenke til kommentar

Sååå... Kan dette bety at mobilen er raskere om vinteren enn om sommeren? Da er det jo ganske store temperaturforskjeller vi snakker om. Hva med å gjøre en ny test, nå med mobilen enten i solkroken eller i fryseren?

 

For mange år siden, da jeg kjørte rundt i en Volvo 142, så manglet jeg slangen som sørget for at luften inn til forgasseren ble for-oppvarmet av eksosmanifolden, og bilen var merkbart sprekere om vinteren enn om sommeren.

Lenke til kommentar

Sååå... Kan dette bety at mobilen er raskere om vinteren enn om sommeren? Da er det jo ganske store temperaturforskjeller vi snakker om. Hva med å gjøre en ny test, nå med mobilen enten i solkroken eller i fryseren?

I teorien ja. Om prosessoren blir for varm må den gjøre noe for å ikke ødelegge segselv. Å det den da gjør er å skru ned ytelsen for å minske varmen.

 

Er ikke annbefalt å ha telefonen i solen (pga varmen) og heller ikke i en fryser (kondens).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...