Gå til innhold

GUIDE: Lei av at ledningen krøller seg sammen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Minner litt om når svigermor skal vise meg hvordan jeg bør brette bæreposene for at de skal ta mindre plass. Bortsett fra at dette faktisk virket fornuftig. :)

Skal ikke se bort fra at bestemora svigermora di har et godt poeng, og at plastposene faktisk tar mindre plass, og ser ryddigere ut...

 

;-)

 

 

Jeg får vurdere det igjen den dagen jeg ikke har noe annet jeg har lyst å gjøre med tiden min, men har problemer med plass. Og plastposer som ikke ser ryddige ut der de ligger strødd omkring. Eller kanskje folk flest velger å oppbevare dem i skuffer, posebager eller annet som har mer enn nok plass.

 

Som lifehacks flest løste det et problem som egentlig ikke var der til å begynne med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jeg har ennå tilgode å se noen faktisk bruke flate kabler.

 

Det er da mange som bruker flate kabler. Akkurat nå sitter jeg med et par plugger i ørene fra svenske Supra. Flat kabel som vel er venlig for alle modellene fra Supra. De er jo ikke unike i så måte, det er flere andre som også bruker flate kabler. Men det er bare ikke så vanlig. Og det er jo merkelig for det at kabelen ikke krøller seg er jo utrolig viktig. 

 

For de som ikke har flat kabel så er det jo likevel en easy fix å få slutt på kabelkrøll. Bruk sleeven fra parachord, kutt kabel om nødvendig slik at du får sleeven på plass fra topp til bunn. Etter lodding så bruker du heat shrink sleeve i endene og du har en flott "ny" krøllfri kabel. 

Lenke til kommentar

Bluetooth headset brukes her i hus da våre telefoner ikke lenger har minijack port..

 

Mangel på mini-jack betyr ikke at en må over til BT. Der det er mye mennesker kan det være ustabil BT, i allefall tidivis. Eller kanskje lydkvaliteten er for lav? Da kan man jo bare bruke disse adapterne så kan man fortsatt bruke sine gode IEM, hodetelefoner eller hva nå enn man foretrekker .

Lenke til kommentar
  1.  
  1. Start med de to øverste ledningene, altså de med proppene på.
  2. Brett proppene nedover mot hovedkabelen, slik at de havner rett over overgangen der sistnevnte deler seg i de to øretelefonkablene.
  3. Deretter bretter du ledningskveilen én gang over seg selv, opp til overgangen. 
  4. Hvis én av ledningene har en volumknapp, forsøk å posisjonere denne så havner litt under, men overlapper overgangen
  5. Hold tak i selve øreproppene, og surr den ledige delen av kabelen rundt de samlede kablene.
  6. Dette er lettest hvis du har en flat kabel på hodesettet ditt, men fungerer også fint med runde kabler.
  7. Flytt fingrene nedover mens du surrer, så ingen av kablene kommer utenfor «pølsa».
  8. Prøv å beregne surringen slik at du har en liten løkke av alle ledningene på tuppen.
  9. Nå er det bare én ting igjen å gjøre, nemlig å låse det hele slik at det ikke løsner.
  10. Det gjør du ganske enkelt ved å dytte inngangen gjennom løkken.
  11. Pass på at du dytter den gjennom alle løkkene, og stram forsiktig til litt.

 

 

 

Skikkelig enkelt...   :thumbup:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...