Gå til innhold

Dette er minimumskravene til Windows 10-telefonene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er med denne løsningen som Microsoft må treffe. Windows 10 (NT) er bare er fortsettelse av det gamle, og for de som fortsatt må ha PC. Den mobile varianten er der MS ikke har noen ting, sett i forhold til sine konkurrenter.

Tar ikke det mobile systemet av, så tror jeg faktisk slager at MS taper salget om forbrukermarkedet over tid. Det er umulig å klare seg med bare Intels x86 teknologi i framtiden.

Lenke til kommentar

Det er med denne løsningen som Microsoft må treffe. Windows 10 (NT) er bare er fortsettelse av det gamle, og for de som fortsatt må ha PC. Den mobile varianten er der MS ikke har noen ting, sett i forhold til sine konkurrenter.

Tar ikke det mobile systemet av, så tror jeg faktisk slager at MS taper salget om forbrukermarkedet over tid. Det er umulig å klare seg med bare Intels x86 teknologi i framtiden.

 

Blir det ikke stadig lettere å klare seg med bare x86, iogmed at brikker får flere og flere transistorer?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Har mye større tru på W10 Mobile enn W10 desktop!

Hvorfor det? Jeg har brukt Windows 10 på min Lumia 640 XL i halvannen uke nå, og det er bedre enn 8.1, men ingen "wow"-opplevelse.

 

 

 

Har mye større tru på W10 Mobile enn W10 desktop!

Fordelen må vel være kombinasjonen, at det er et og samme OS på både mobil og desktop. 

 

WP10 på mobilen alene er vel ikke så ulikt WP8 idag? 

 

 

 

Poenget mitt var ikke at jeg ser på WP10 som en revolusjon på mobilfronten (selvom jeg tror det kommer til å være et decent alternativ til både Android og iOS), poenget mitt var at jeg tror ikke W10 for desktop kommer til å være det helt store (for min del hvertfall), har ikke prøvd det enda så jeg skal ikke si for mye, men jeg syns det virker som de fortsatt henger seg litt for mye opp i denne "sømløse" brukeropplevelsen og jeg har selv ikke noe tro på denne, da ender jeg bare opp med et OS som er et kompromiss mellom mobil og desktop og det er overhodet ikke det jeg er ute etter. Det er bare min mening

Lenke til kommentar

 

Kan man installere Win10 på en android telefon?

 

Foreløpig bare for utvalgte personer med Xiaomi Mi4.

"yes hello sir? we would like to install win10 on you, compliance will be rewarded" :p

 

skjønt ved første øyekast så det ut som om det gjaldt personer og ikke mobilen...

Lenke til kommentar

Har litt lyst til at de kan åpne for å flashe WP in på en android-phone med samme hardware som f.eks HTC M8 :p

 

Kan bli mulig da de har klart og gjort så xiaomi mi 4 kan det... Håper det i hvertfall for da kunne det blitt en enda større brukerandel! Mtp apper osv...

Lenke til kommentar

 

Har litt lyst til at de kan åpne for å flashe WP in på en android-phone med samme hardware som f.eks HTC M8 :p

Kan bli mulig da de har klart og gjort så xiaomi mi 4 kan det... Håper det i hvertfall for da kunne det blitt en enda større brukerandel! Mtp apper osv...

 

nemlig! syns det bare er sinsykt artig hvis de gjør det...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

MS har jo tradisjon for å levere latterlig lave "kan kjøre" specs. Mens det i praksis er rene marerittet å bruke systemene da. Må nok beefes kraftig oipp for å gi en brukeropplevelse som ikke gir en lyst til å stikke ut øynene med gaffel. Om det er mulig med W10 da...

Lenke til kommentar

MS har jo tradisjon for å levere latterlig lave "kan kjøre" specs. Mens det i praksis er rene marerittet å bruke systemene da. Må nok beefes kraftig oipp for å gi en brukeropplevelse som ikke gir en lyst til å stikke ut øynene med gaffel. Om det er mulig med W10 da...

Kjører windows 10 preview på en Nokia 530 (en mobil til 300kr) og det flyter veldig bra. Så tror de holder det de lover.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...