Gå til innhold

Derfor valgte Microsoft å gjøre Windows 10 gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ellers takk, tror jeg beholder Windows 7

 

Typiske og kjedelige norsker... Tørr aldri å prøve noe nytt... (Er 100% norsk selv, men har en Windows Phone som beviser at jeg tørr å prøve noe nytt...) Har også Win 8 som gledlig blir oppdatert til Win 10... Synes Win 8 er helt supert og mye bedre enn Win 7, det er bare at folk ikke lærte seg det nye slik at de mente at W8 var tungvinnere... Det handler bare om at folk må prøve seg fram litt og ikke trekke konklusjoner altfor tidlig... Er garantert sikker på at det blir stor diskusjon av svaret mitt her, men ikke vær så sikker på om du klarer å overvinne argumentene mine... ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Typiske og kjedelige norsker... Tørr aldri å prøve noe nytt... (Er 100% norsk selv, men har en Windows Phone som beviser at jeg tørr å prøve noe nytt...) Har også Win 8 som gledlig blir oppdatert til Win 10... Synes Win 8 er helt supert og mye bedre enn Win 7, det er bare at folk ikke lærte seg det nye slik at de mente at W8 var tungvinnere... Det handler bare om at folk må prøve seg fram litt og ikke trekke konklusjoner altfor tidlig... Er garantert sikker på at det blir stor diskusjon av svaret mitt her, men ikke vær så sikker på om du klarer å overvinne argumentene mine... ;)

 

 

Og du må ha nyeste Windows fordi det er det nyeste? :p

 

Jeg bruker Windows 10 Pro RTM på min HTPC. Er i grunn bare 2 ting jeg er misfornøyd med, ellers er det bra.

 

1. Windows sin DPI skalering har blitt verre etter at Microsoft fjernet støtten for "XP style DPI scaling" under valget for DPI. Det som i praksis skjer da i Win10 er at nye Metro apps og Windows Explorer skalerer fint og har skarp tekst hvis man setter f.eks 125% DPI. Mens i legacy programmer som Device Manger, Computer Management og Disk Management, så er teksten blurry til de grader! Dette skjer ikke i Windows 7 siden det har "XP style DPI scaling" fortsatt, så der er teksten skarp overalt i OS'et. Nå i disse 4K tider så er det synd at Microsoft ikke har fått dette til for Windows 10...

 

2. Windows Theming. Standard themen i Win10 er ALTFOR lys. Hvor ble det av global dark theme? Hvorfor kan vi ikke velge mer hvordan vi vil at Windows ser ut? Må vi kjøpe Windowblinds fra Stardock for at Win10 skal se pent ut? Dette er ting Microsoft burde ha tatt mer seriøst. Det er muligens subjektivt, men standard themen i Win10 ser stygg ut! Mange er enig med meg også, bare sjekk nettet. MANGE som vil ha tilbake Aero.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ellers takk, tror jeg beholder Windows 7

Typiske og kjedelige norsker... Tørr aldri å prøve noe nytt... (Er 100% norsk selv, men har en Windows Phone som beviser at jeg tørr å prøve noe nytt...) Har også Win 8 som gledlig blir oppdatert til Win 10... Synes Win 8 er helt supert og mye bedre enn Win 7, det er bare at folk ikke lærte seg det nye slik at de mente at W8 var tungvinnere... Det handler bare om at folk må prøve seg fram litt og ikke trekke konklusjoner altfor tidlig... Er garantert sikker på at det blir stor diskusjon av svaret mitt her, men ikke vær så sikker på om du klarer å overvinne argumentene mine... ;)

 

 

 

Hva i alle dager er norsker for noe ? Høres ut som en torskeart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med gradvis forandringer ville kanskje win8 gjort det bra,men sånn var det ikke. Kjøpte 2laptopper med 8ern. La inn win7 på begge. Så det å prøve noe nytt har jeg gjort. Likte det ikke,og jeg er ikke alene om det. Annenhver gang gjør ms det bra,så vi får se nå. Jeg var spent på 8ern men fant ut at det ikke er noe å stresse etter når jeg har noe som funker bra.

Lenke til kommentar

 

Ellers takk, tror jeg beholder Windows 7

 

Typiske og kjedelige norsker... Tørr aldri å prøve noe nytt... (Er 100% norsk selv, men har en Windows Phone som beviser at jeg tørr å prøve noe nytt...) Har også Win 8 som gledlig blir oppdatert til Win 10... Synes Win 8 er helt supert og mye bedre enn Win 7, det er bare at folk ikke lærte seg det nye slik at de mente at W8 var tungvinnere... Det handler bare om at folk må prøve seg fram litt og ikke trekke konklusjoner altfor tidlig... Er garantert sikker på at det blir stor diskusjon av svaret mitt her, men ikke vær så sikker på om du klarer å overvinne argumentene mine... ;)

Helt enig. Vært strålende fornøyd med W8 siden det kom og har kjørt igjennom alle W10 betaene.. Foreløpig er Windows 10 helt supert! Handler om å gidde og prøve noe nytt, W8 var aldri hverken vanskelig eller dårlig, bare littt annerledes :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2. Windows Theming. Standard themen i Win10 er ALTFOR lys. Hvor ble det av global dark theme?

Hva med http://microsoft-news.com/a-closer-look-at-the-new-dark-theme-on-windows-10-build-10056-screenshots/ ?

 

Hvorfor kan vi ikke velge mer hvordan vi vil at Windows ser ut?

 

Fordi det viktigste budskapet fra Microsoft nå er "One OS on all platforms", budskapet som skal få deg til å kjøpe Windows-telefon hvis du har Windows-PC. Hvorfor medfører dette at vi ikke kan velge hvordan Windows ser ut? Det er flere faktorer som skal gi samme resultat: at du virkelig føler at det er et OS på alle plattformer:

 

- Det skal se likt ut på mobilen din og på PCn din. Da må du ikke ha gjort for mange endringer i det ene UI'et som du ikke har i det andre UI'et.

 

- De skal lage forskjellige UI tilpasset mobil, tablet og desktop PC uten at det oppfattes som forskjellig for deg. Det betyr de må lage flere UI som ser hovedsaklig like ut. I Windows 8 kom de ikke i mål i det hele tatt, oppgaven er stor. Da bør antall ting som kan endres på hvert UI minimeres, for å forenkle dette.

 

- De har maksimert gjennkjennbarheten, ved å fjerne muligheter til personalisering.

 

Dette gjør Windows til et kjedeligere OS, men det kan potensielt gjøre at flere føler seg hjemme med Windows på mobilen.

 

Må vi kjøpe Windowblinds fra Stardock for at Win10 skal se pent ut?

 

Det har vi alltid måtte gjort, muligens med Aero som hederlig unntak.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...