Gå til innhold

TEST: Intel Compute Stick


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Under våre tester makset n-nettverket, som skal ha en opplevd hastighet på minst mellom 40 og 50 Mb/s, ut på 11- til 12 Mb/s. Dette er i grenseland for hva overføringen av en full-HD-film krever, i vårt tilfelle 10 Mb/s, noe som tidvis viste seg som små forsinkelser og sakking av bildet.

 

 

Er det virkelig så dårlig overføringshastighet? 11-12Mbit høres veldig lite ut.

 

Hvordan stod routeren plassert i forhold til ICS?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter hva jeg leser så ser jeg at R-pi2 er i ledelsen med et kjøp på 300,- kr. Kjører den i dag med KODI strømmer musikk fra Spotify og egne media i 1080p dts. Det har jeg null problemer med. Ja rpi støtter ikke HD audio men hvem trenger det i et 5.1 anlegg. Skuffende at Microsoft ikke klarer å levere full HD strømming. Men hadde vert kult hvis dere kjørte den I test med KODI.

Lenke til kommentar

Prøvde dere Steam in-home streaming? Hadde vært artig å se hvordan det funket med ICS!

 

Det gjorde vi dessverre ikke.

 

 

Under våre tester makset n-nettverket, som skal ha en opplevd hastighet på minst mellom 40 og 50 Mb/s, ut på 11- til 12 Mb/s. Dette er i grenseland for hva overføringen av en full-HD-film krever, i vårt tilfelle 10 Mb/s, noe som tidvis viste seg som små forsinkelser og sakking av bildet.

 

 

Er det virkelig så dårlig overføringshastighet? 11-12Mbit høres veldig lite ut.

 

Hvordan stod routeren plassert i forhold til ICS?

 

 

Ca én meter unna en ac-ruter. 

Lenke til kommentar

 

Prøvde dere Steam in-home streaming? Hadde vært artig å se hvordan det funket med ICS!

 

Det gjorde vi dessverre ikke.

 

 

Under våre tester makset n-nettverket, som skal ha en opplevd hastighet på minst mellom 40 og 50 Mb/s, ut på 11- til 12 Mb/s. Dette er i grenseland for hva overføringen av en full-HD-film krever, i vårt tilfelle 10 Mb/s, noe som tidvis viste seg som små forsinkelser og sakking av bildet.

 

 

Er det virkelig så dårlig overføringshastighet? 11-12Mbit høres veldig lite ut.

 

Hvordan stod routeren plassert i forhold til ICS?

 

 

Ca én meter unna en ac-ruter. 

 

 

http://www.legitreviews.com/intel-compute-stick-review_162077/4

 

Disse folka får 38Mb/s ned og 9Mb/s opp, og routeren står 5 meter unna. Det er rart det skal være så stor forskjell.

Lenke til kommentar

Dette trenger jeg ikke. Mine forventninger til en Windowsbasert "dings" av denne størrelse kommer ikke til å fungere tilfredsstillende med Intel CPUer eller med Windows (NT). Dette er en blanding som trenger større volum og stor energimengde, og vil hele tiden bare bli marginalt bedre sett i forhold til andre mer mobile teknologier. Windows er for stort og har sterke fordringer til å kunne trekkes rundt. Dette ser man også på alt det andre som er basert på samme lest. Windows Surface har også problemer med høyt energiforbruk, vifter, etc.

Man ønsker at dette skal fungere, men det kommer ikke helt til mål, bare nesten.

Lenke til kommentar

Jeg tenker umiddelbart at *skjermen* er uheldig plassert i forhold til denne pinnen og forårsaker pakketap for de trådløse forbindelsene. Og dermed lag på mus, lav nettverkshastighet osv.

 

Jeg har en Logitech trådløs mus med unified receiver. Hvis mottakeren står på samme side av laptopen som musa er alt fint. Hvis jeg setter den i en usb-port på motsatt side av maskinen er det nesten håpløst å bruke den. Minecraft blir helt ubeskrivelig hakkete, til og med vanlig desktop-bruk bli håpløst..

 

Tydelig at de trådløse signalene sliter med å bane seg vei gjennom en PC. Hvis korteste linje fra denne pinnen til aksesspunkt/mus inneholder store deler skjerm, så er dårlig forbindelse helt normalt.

Lenke til kommentar

Jeg tenker umiddelbart at *skjermen* er uheldig plassert i forhold til denne pinnen og forårsaker pakketap for de trådløse forbindelsene. Og dermed lag på mus, lav nettverkshastighet osv.

 

Jeg har en Logitech trådløs mus med unified receiver. Hvis mottakeren står på samme side av laptopen som musa er alt fint. Hvis jeg setter den i en usb-port på motsatt side av maskinen er det nesten håpløst å bruke den. Minecraft blir helt ubeskrivelig hakkete, til og med vanlig desktop-bruk bli håpløst..

 

Tydelig at de trådløse signalene sliter med å bane seg vei gjennom en PC. Hvis korteste linje fra denne pinnen til aksesspunkt/mus inneholder store deler skjerm, så er dårlig forbindelse helt normalt.

 

Under testingen brukte vi en forlengelseskabel slik at ICS stakk godt ut fra TV-en. Ingen forskjell å spore i trådløsegenskapene dens av den grunn.

Lenke til kommentar

Vifta er en effektiv kjøpsblokkering for denne dingsen. Det burde være mulig å lage en god passiv kjøling i stedet for, om så større eller med lavere klokkefrekvenser. Små vifter har ofte en ubehagelig frekvens og kort levetid. Den fylles fort opp av noen få støvkorn så den blir ubalansert, begynner å hvine og gjør produktets levetid kort.

Lenke til kommentar

Windows i lommeformat er både helt rått og litt skuffende

Manges våte drøm har blitt en virkelighet, men hvordan er egentlig den første «digitale lommekniven»?

 

Hvorfor speiler ikke overskriften produktet??

 

Det er riktignok agurktid, men jeg har ingen våte drømmer..............

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er min erfaring som dere ser i prisguiden, jeg leverte den tilbake etter en dag. Viftestøyen på min var virkelig ille. WiFi'en var elendig, klarte ikke å kjøre enkle videoer uten at det hakket. Ikke at en Raspberry Pi er så utrolig god som mediaspiller, men den er mye bedre enn ICS og billigere. Sjekk ut CLOUD MEDIA CHAMELEON hos AVSHOP.no hvis det er mediasenter som er interessen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mener å ha lest at den har en låst bootloader eller lignende som hindrer installering av Linux. Skjønner virkelig ikke hvorfor produsenter insisterer på å tvinge kundene til å bruke Windows-drittet. Intel har vel vært blant de flinkeste i klassen når det gjelder å støtte bruk av andre operativsystemer, men hvis dette stemmer så er det en ripe i lakken.

Endret av kvakse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...