Gå til innhold

Microsoft kutter nesten 8000 stillinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet til Microsoft er at selskapet har en ledelse som består av gjøker. De har overhodet ikke peiling på hva deres egne kunder ønsker, og når inntektene går ned så fatter de ikke hvorfor. Noe som videre fører til det idiotiske handlingsmønsteret hvor de kopierer Apple. I en verden hvor Apple eksisterer, hvorfor skal forbrukerne isteden velge en dårlig kopi? Dette poenget er helt umulig for Microsoft å fatte. De kunne hamret løs ved å la kjerneprodukter som Office og Windows utvikle seg slik kundene deres ønsker og hatt dette som en base for inntekt og merkenavn. Isteden blir hver eneste nyutgivelse preget av stadig nye påfunn som kundene IKKE vil ha. Se bare på Windows Server 2012 og hva de prøver å gjøre med grensesnittet. De leverer akkurat motsatt av hva kundene vil ha, bare fordi folk høyt oppe i MS-hierarkiet har en eller annen fjern idè om hvordan moderne grensesnitt skal se ut og oppføre seg.

Det er ikke akkurat noen hemmelighet at Microsft-telefoner blir subisidiert herfra til himmelen. Det er derfor man får så god hardware for så lite penger. Problemet er at de mister markedsandeler TIL TROSS for dette, og det sier ikke så rent lite om hvor mislykket hele satsningen er. Kan tenke meg at ledelsen i selskapet har en "grei" lønn, noe som er tragisk å tenke på når det soleklart riktige isteden hadde vært å gitt dem fyken alle mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Treffer ikke MS planken ved neste lansering av sin mobile Windows 10, så tror jeg de før skikkelige problemer. Standard Windows 10 til PC er ikke lenger et alternativ for den vanlige bruker. Vi som spiller eller har spesielle krav blir sikkert fornøyd, men alle de andre som mest benytter FB og web-sørfing trenger ikke Windows. Det er bare dyrt og unødvendig. Jeg er forundret over redusert satsning på mobilt utstyr. Det er her framtiden ligger. Ikke i PCer som før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke noe galt med selve mobiltelefonene til Microsoft. Problemet er at operativsystemet ikke klarer å konkurrere med Android og IOS. Windows mangler flere av de populære applikasjonene, og operativsystemet føles ut som sirup i forhold til konkurrentene. 

 

At WP ikke har f.eks Snapchat skyldes ene og alene at ledelsen i det selskapet er klin kokos. Ellers har man faktisk mange apper på WP også. Jeg har erfaring med både IOS, Android og WP, og kjenner meg ikke igjen at WP er treg som sirup.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke noe galt med selve mobiltelefonene til Microsoft. Problemet er at operativsystemet ikke klarer å konkurrere med Android og IOS. Windows mangler flere av de populære applikasjonene, og operativsystemet føles ut som sirup i forhold til konkurrentene. 

 

Sirup? Flyttet bort fra android til WP pga det var mer responsivt. Forskjellige erfaringer ser det ut til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til dere som mener at Windows ikke er er tregt operativsystem, har dere eid Android og IOS? Jeg snakker altså ikke om til PC. Jeg elsker min Lumia 640, men overgangen fra en Android-telefon var tøff på grunn av dette. Det andre problemet er at de mest populære applikasjonene som for eksempel Facebook, Twitter, Youtube osv. føles veldig utdatert i forhold til konkurrentene. Det er åpenbart at IOS og Android er de to plattformene som programvareprodusentene prioriterer.

 

At telefonen mangler populære applikasjoner som Snapchat er noe Windows-brukere ler av. Personlig bryr jeg meg ikke, men mangelen på Snapchat gjør at de automatisk har utelukket en enorm mengde målgruppe.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Det er litt rart at Microsoft velger å gjøre dette . Nå kommer Windows 10. Så kommer Windows 10 Mobile som sammen med Win10 kan gi flere brukere, så hvis det er et tidspunkt de skal satse så er det vel nå?

 

Samtidig så kan det jo se ut som om arven etter Nokia har vært større enn de har trodd. Det dukker jo opp stadig nye billige WP-telefoner, og det må jo være en grense på hvor mange slike man egentlig trenger. Begynner ikke det markedet å bli mettet snart? "Færre men bedre" modeller kan vi jo håpe blir en suksess.

 

 

 

Til dere som mener at Windows ikke er er tregt operativsystem, har dere eid Android og IOS? Jeg snakker altså ikke om til PC. Jeg elsker min Lumia 640, men overgangen fra en Android-telefon var tøff på grunn av dette.

Vi har iallfall andre erfaringer enn deg, tydeligvis. Jeg prøver diverse telefoner, og selv billige telefoner med WP flyter vesentlig raskere på det jevne enn dyrere Android-telefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt rart at Microsoft velger å gjøre dette . Nå kommer Windows 10. Så kommer Windows 10 Mobile som sammen med Win10 kan gi flere brukere, så hvis det er et tidspunkt de skal satse så er det vel nå?

 

Samtidig så kan det jo se ut som om arven etter Nokia har vært større enn de har trodd. Det dukker jo opp stadig nye billige WP-telefoner, og det må jo være en grense på hvor mange slike man egentlig trenger. Begynner ikke det markedet å bli mettet snart? "Færre men bedre" modeller kan vi jo håpe blir en suksess.

 

 

 

Til dere som mener at Windows ikke er er tregt operativsystem, har dere eid Android og IOS? Jeg snakker altså ikke om til PC. Jeg elsker min Lumia 640, men overgangen fra en Android-telefon var tøff på grunn av dette.

Vi har iallfall andre erfaringer enn deg, tydeligvis. Jeg prøver diverse telefoner, og selv billige telefoner med WP flyter vesentlig raskere på det jevne enn dyrere Android-telefoner.

 

Mye mulig. Nå har jeg kun erfaring med Lumia 640, og det er en svært billig telefon. Men om du for eksempel sjekker karakterene av populære applikasjoner som Facebook, Twitter, Youtube osv. i Windows Store, så legger man fort merke til at folk er misfornøyd med disse i forhold til på Android og IOS.

Lenke til kommentar

Windows Phone er absolutt ikke tregt, det er etter min erfaring det mest responsive mobile OS. Mangelen på apper er det som gjør terskelen stor for folk som tidligere har hatt iOS eller Android å ta steget over. Android slet med det samme problemet i begynnelsen da alle kun laget apper for iPhone. Windows 10 lover uansett kompabilitet med apper for de andre plattformene, så det kan bli et vendepunkt på WP.

Lenke til kommentar

Android slet med det samme problemet i begynnelsen da alle kun laget apper for iPhone. Windows 10 lover uansett kompabilitet med apper for de andre plattformene, så det kan bli et vendepunkt på WP.

Det er håpet, men til syvende og sist er det utviklerne som må gjøre jobben. Microsoft kan hjelpe dem langt på vei og holde dem i hånda helt frem til slutt. Men det hjelper ikke hvis de, som f.eks. Snapchat, ikke vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er egentlig hovedårsaken til at WP ikke har Snapchat?

Jeg har prøvd å finne ut av det, og det mest fornuftieg jeg har funnet er at sjefene er nerder av den gamle skolen. Vi snakker om typen som "Linux is 4 teh 1337, but I useh Mac also cause they R so pretty. Micro$oft is teh Dev1L".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, nei, det suger jo når en dominerende aktør som snapchat har et eget proprietært system og stenger ute andre, gjør det ikke MS? Når det er sagt, så bryr jeg meg ikke noe særlig om snapchat, bare synd hullene er så store på alle mulig andre apps også.

 

AtW

 

Rister oppgitt på hodet.....
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva er egentlig hovedårsaken til at WP ikke har Snapchat?

Jeg har prøvd å finne ut av det, og det mest fornuftieg jeg har funnet er at sjefene er nerder av den gamle skolen. Vi snakker om typen som "Linux is 4 teh 1337, but I useh Mac also cause they R so pretty. Micro$oft is teh Dev1L".

 

Faktiske nerder ville hatt et API som åpnet for at andre kunne laget appene for dem ...

Lenke til kommentar

 

 

Hva er egentlig hovedårsaken til at WP ikke har Snapchat?

Jeg har prøvd å finne ut av det, og det mest fornuftieg jeg har funnet er at sjefene er nerder av den gamle skolen. Vi snakker om typen som "Linux is 4 teh 1337, but I useh Mac also cause they R so pretty. Micro$oft is teh Dev1L".

 

Faktiske nerder ville hatt et API som åpnet for at andre kunne laget appene for dem ...

 

Jepp. Wannabe-faktoren er relativt høy i CE*-sjiktet hos SnapChat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snapchat er bare ett eksempel. Hva med en ordentlig Youtube-applikasjon? Er det på grunn av konkurransen med Google? Hvorfor finner jeg ingen Steam-applikasjon til WP? Jeg bruker den tross alt til å kjøpe spill til Windows, som har hatt en egen applikasjon så lenge jeg kan huske. Det er slike mangler som gjør at jeg har lyst å bevege meg bort fra WP, når jeg ellers er ganske fornøyd. Føler ikke at Microsoft overpriser telefonene sine i like høy grad som Apple, Sony og Samsung gjør. 

Lenke til kommentar

Snapchat er bare ett eksempel.

Men (dessverre) et ganske viktig et. Om ikke det viktigste eksempelet.

 

 

Hva med en ordentlig Youtube-applikasjon? Er det på grunn av konkurransen med Google?

Ja. Kort fortalt: Google liker ikke WP, de heller.

 

 

Hvorfor finner jeg ingen Steam-applikasjon til WP?

Se innlegg over, men bytt "Snapchat CFO" med "Gabe".
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...