Gå til innhold

Ser du om dette bildet er ekte eller fra et spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg ikke vist at det var fra et spill første gang jeg så det. Så vet jeg ikke... Men når en vet det og en ser på bildene han delte med Nissan så ser en at det er noe rart. Eller jeg innbiller meg det ihvertfall. Er noe med lys setting og detaljer som ikke føles riktig. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hadde vært artig om første twitrer nå kom tilbake og sa at bildet var ekte likevel ;)

 

Syns det ser greit ut, om man tenker at bildet ble tatt i høy fart og med komprimering i etterkant. Jeg ser det i hvert fall ikke klart at det er fra et spill sånn i forbifarten.

 

Nettopp, et bilde av en bil i stor fart vil få en uskarp bakgrunn.

Du må bruke rask blender.

Nå er også biler enkelt å rendre godt sammenlignet med hår og lignende

Lenke til kommentar

Det er enkelt å se at bildet er fra et spill når man allerede har lest overskrifta og har fått "primet" hjernen til å ta en ekstra kikk på bilder som blir presentert. Om man bare kommer over bildet i en tilfeldig sammenheng, og kanskje heller ikke har erfaring med dataspill, er det ikke fullt så enkelt

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noe søkt å fremstille det som at 'bilprodusenten Nissan' ikke kan se forskjell på bildene.

 

Det er snakk om en eller annen kar som hadde ansvaret for twitter-biten av Nissans sosiale media-satsning den dagen... hovedjobben hans/hennes er å holde Nissan relevant i sosiale medier ved å svare/tweete på ulike ting. De bryr seg fint lite om finstudering av bilder eller måling av realisme.

 

Dette er en ikke-sak og selv om spillprodusent og tilhengere naturligvis gjerne vil bruke det som et slags bevis på realistisk grafikk, så har det lite med det å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk forsatt blir imponert over slike bilder.

Gran Turismo 6 kom ut i 2013, så faktiskt mer realistisk ut en dette...

 

Gran Turismo 6

granturismo6_1a.jpg

 

Drive Club

Screen-Shot-2014-12-21-at-2.57.06-PM.png

 

Jeg har Project Cars på PC som er makset ut men det er ikke i nærheten av grafikken i Drive Club. Dem har ufattelig med detaljer på kartet og på bilene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gran Turismo 6

granturismo6_1a.jpg

 

Drive Club

Screen-Shot-2014-12-21-at-2.57.06-PM.png

 

Jeg har Project Cars på PC som er makset ut men det er ikke i nærheten av grafikken i Drive Club. Dem har ufattelig med detaljer på kartet og på bilene.

Bra jobba med å finne det verste eksempelet mulig. Atpåtil er det en standard-modell (til forskjell fra premium-modellene). Bilen du ser er fra et PS2-spill... For å kunne inkludere over 1000 biler i spillet så valgte de å legge til gamle modeller, som de ikke hadde mulighet til å remodellere.

 

Her er bilder fra GT5 fra 2010 på PS3:

jamoru.jpg

 

 

 

lyam.jpg

ariesps2.jpg

fishyjuice.jpg

blindarchangel.jpg

nbdesignz.jpg

 

 

 

Og så har vi GT6 fra 2013, som er en optimalisert utgave av GT5 der de kom seg rundt visse tekniske utfordringer med utvikling med Cell-arkitekturen og la til en del funksjonalitet:

granturismo6.jpg

gran-turismo-6-photo-mode.jpg

 

 

 

Tingen med GT5 og -6 er at det er så sinnsykt stort og så sinnsykt mange biler. Følgelig så er grafikkvaliteten og kvaliteten generelt varierende. Men på sitt beste er det imponerende, spesielt når vi snakker PS3-maskinvare.

 

 

Jeg er veldig spent på hva de viser frem på PS4 om ikke så altfor lenge.

 

 

Skjønner ikke at folk forsatt blir imponert over slike bilder.

Gran Turismo 6 kom ut i 2013, så faktiskt mer realistisk ut en dette...

Når det er sagt, så ser ikke GT6 like bra ut, sånn sammenlagt. Det KAN overgå dem, men det er for stor variasjon i grafikken til at det alt i alt kan kalles like bra som f.eks. Driveclub (de fleste tilfeller verre). Men det skal faen meg bare mangle, GT5 er fra 2010, utviklet til PS3. Evolution Studios skulle ha vært flaue om de ikke skulle ha overgått GT-spillene. Som sagt, det blir dog kult å se GT7 som kommer på PS4. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

Gran Turismo 6

granturismo6_1a.jpg

 

Drive Club

Screen-Shot-2014-12-21-at-2.57.06-PM.png

 

Jeg har Project Cars på PC som er makset ut men det er ikke i nærheten av grafikken i Drive Club. Dem har ufattelig med detaljer på kartet og på bilene.

Bra jobba med å finne det verste eksempelet mulig. Atpåtil er det en standard-modell (til forskjell fra premium-modellene). Bilen du ser er fra et PS2-spill... For å kunne inkludere over 1000 biler i spillet så valgte de å legge til gamle modeller, som de ikke hadde mulighet til å remodellere.

 

Her er bilder fra GT5 fra 2010 på PS3:

jamoru.jpg

 

 

 

lyam.jpg

ariesps2.jpg

fishyjuice.jpg

blindarchangel.jpg

nbdesignz.jpg

 

 

 

Og så har vi GT6 fra 2013, som er en optimalisert utgave av GT5 der de kom seg rundt visse tekniske utfordringer med utvikling med Cell-arkitekturen og la til en del funksjonalitet:

granturismo6.jpg

gran-turismo-6-photo-mode.jpg

 

 

 

Tingen med GT5 og -6 er at det er så sinnsykt stort og så sinnsykt mange biler. Følgelig så er grafikkvaliteten og kvaliteten generelt varierende. Men på sitt beste er det imponerende, spesielt når vi snakker PS3-maskinvare.

 

 

Jeg er veldig spent på hva de viser frem på PS4 om ikke så altfor lenge.

 

 

Skjønner ikke at folk forsatt blir imponert over slike bilder.

Gran Turismo 6 kom ut i 2013, så faktiskt mer realistisk ut en dette...

Når det er sagt, så ser ikke GT6 like bra ut, sånn sammenlagt. Det KAN overgå dem, men det er for stor variasjon i grafikken til at det alt i alt kan kalles like bra som f.eks. Driveclub (de fleste tilfeller verre). Men det skal faen meg bare mangle, GT5 er fra 2010, utviklet til PS3. Evolution Studios skulle ha vært flaue om de ikke skulle ha overgått GT-spillene. Som sagt, det blir dog kult å se GT7 som kommer på PS4.

 

 

Ehm det du fant fram der er fra replay. Har du hele tatt spilt GT6? Det ser IKKE slik ut. Det jeg postet var ingame screenshots.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ehm det du fant fram der er fra replay. Har du hele tatt spilt GT6? Det ser IKKE slik ut. Det jeg postet var ingame screenshots.

Det var vel heller en kontrast til ditt bilde. Det er fra photo mode, ja. Grafikken in-game, uten photo mode er varierende, banegrafikken er ok, premium-bilene ganske bra, standardbilene ok-minus.

 

Og som jeg sa helt nederst (synes jeg var ganske fair her):

 

 

Skjønner ikke at folk forsatt blir imponert over slike bilder.

Gran Turismo 6 kom ut i 2013, så faktiskt mer realistisk ut en dette...

Når det er sagt, så ser ikke GT6 like bra ut, sånn sammenlagt. Det KAN overgå dem, men det er for stor variasjon i grafikken til at det alt i alt kan kalles like bra som f.eks. Driveclub (de fleste tilfeller verre). Men det skal faen meg bare mangle, GT5 er fra 2010, utviklet til PS3. Evolution Studios skulle ha vært flaue om de ikke skulle ha overgått GT-spillene. Som sagt, det blir dog kult å se GT7 som kommer på PS4.

 

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Jo men du skjønner hva jeg mener? Kan ikke sitte her å si at GT6 på Playstation 3 ser bedre ut enn Driveclub som har beste grafikken per dags dato i et bilspill. GT6 ser absolutt ikke bra ut. Fleste bilspill ser syke ut i Photo Mode, Forza ser nærmest fotorealistisk ut i den modusen. Men ingame er noe helt annet. Bildet mitt fra Driveclub er bare et screenshot. Kan ikke countre det med et GT6 photo mode bilde :) Blir for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...