Gå til innhold

TEST: Sony Xperia M4 Aqua


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har den ikke fått noe pes for lite lagringsplass? bare 8GB, og kun 1,26gb av dem er brukbar når man tar i bruk telefonene, det er ikke mange apps man skal installere før dette minnet er fullt.

 

Min samboer har nettop denne, og med facebook, snapchat, instagram + 5-6 mindre apps er telefonene full, dessverre er det en del apps som man ikke kan flytte over til minnekortet...

 

Får håpe Sony kommer med en løsning på dette, for det er virkelig håpløst nå i 2015 :S

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er enig det burde være 16\32 GB minne. Det finnes på sony sine hjemmesider.

 

 

  • Opptil 8 GB / 16 GB flash-minne***** (***** Opptil 8 GB (E2303, E2353, E2312) Opptil 16 GB (E2306, E2333, E2363)

 

Det som er veldig synd man ser på Sony L\V mobiler er det har lenge vært rykter om android 5 på disse.

Men det har aldri blitt noe av så man må i så fall bruke uoffiselle oppdateringer for å få dette til.

 

Så tror ikke man kan håpe på 5.1 eller 6 versjon av android på denne mobilen med det første.

Kamera er vel ikke det beste, men det betyr vel ikke alt.

Lenke til kommentar

Har den ikke fått noe pes for lite lagringsplass? bare 8GB, og kun 1,26gb av dem er brukbar når man tar i bruk telefonene, det er ikke mange apps man skal installere før dette minnet er fullt.

 

Min samboer har nettop denne, og med facebook, snapchat, instagram + 5-6 mindre apps er telefonene full, dessverre er det en del apps som man ikke kan flytte over til minnekortet...

 

Får håpe Sony kommer med en løsning på dette, for det er virkelig håpløst nå i 2015 :S

 

Var akkurat det jeg tenkte på med denne. På alle måter en flott telefon, men 8 GB er uforskammelig lite, og burde være nok til å sette den til en ener eller toer på terningen. Det burde sendt et lite, men velfortjent sjokk til Sony.

 

16 GB burde være minimum, selv på en telefon med minnekortplass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om en kjøper en mobil som har oppgitt lagring på 8GB så kan jeg ikke skjønne at det er negativt at den kun har 8GB. Hvor er logikken i det? Kjøper du en bokse i størrelse S, så kan en ikke si at det er negativt at den ikke er størrelse M. En trekker heller ikke dette frem som negativt på en iPhone 8/16GB, nettopp fordi det er den modellen en har valgt å kjøpe.

Hadde de opplyst om at den hadde 16GB men kun hadde 8 så er det noe helt annet og en burde trukket for det.

En vet jo hva en kjøper i forkant, og om en synes 8GB er for lite så kjøper en ikke en telefon med 8GB.

Skulle de nevnt noe negativt angående lagringsplass måtte det ha vært hvor lite av de 8GB som faktisk er tilgjengelig!

Endret av kreps79
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke helt på dere som mener 8GB burde være et stort minus på en billigtelefon som dette. Telefonen er laget for å kunne produseres så billig så mulig, og den inneholder støtte for minnekort opp mot 128GB, noe som dytter den forbi hva ekstremt mange toppmodeller kan skryte av.

 

Det virker nesten som dere ikke har prøvd en telefon med 8GB og syntes det er en ekstrem jobb å kjøpe et minnekort? Jeg har en Microsoft Lumia 640, også den med "8GB" (En del brukes selvsagt av systemet), og jeg kjøpte meg et ekstra kort på 64GB ved kjøp. Dette er så ekstremt billig om dagen at det nesten er latterlig. Greit, man må legge på 200-300 kroner for lagringsplass, men hva er egentlig det når telefonen er så billig?

 

Det første jeg gjorde var å rute alt innhold til å lagres på minnekortet (Minus noen få apper som må ligge på telefonen), og etter noen månedres bruk og alt for mange apper, så har jeg fortsatt 3GB igjen på telefonen og aldri hatt noe problem med det.

 

Om noe så kunne produsentene av slike telefoner med 8GB minne kanskje lagt ved et lite minnekort i pakken på 8-16GB. Men ærlig talt, man må da klare å kjøpe det selv også når man får så ekstremt mye for prisen fra før.

 

Jeg hadde tatt 8GB internminne any day hvis det betyr lavere pris og telefonen har støtte for minnekort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du leser kommentarfeltet fra toppen av, som jeg skrev (på en gammel bruker) så ser du at det kun er 1,26gb ledig når du slår på telefonen! Og dette er før noen apps er installert i det hele tatt!!!

 

Når man da ikke har muligheten til å flytte alle apps over på minnekortet blir det fort fullt, i tillegg er det jo en del andre ting som lagrer seg der også, diverse filer i systemet, som man heller ikke får fjernet. Dermed spiser denne lagringsplassen seg fort opp!

Lenke til kommentar

Dersom du leser kommentaren på toppen her, så ser du at telefonen kommer med 1,26gb ledig plass når den er ny. 

 

Kjøper du en bukse størrelse S, og følger vaskeanvisningen, men den likevel krymper til størrelse xxs hadde vel du også blitt litt sur? 

 

Greit nok at man kan sette inn et minnekort på 32gb som jeg har gjort, men når du fortsatt ikke kan flytte over alt, og telefonen klager på at det er lite ledig plass, enda du har flyttet over alt som er å overføre , er det vel litt råttent? eller?

 

Om en kjøper en mobil som har oppgitt lagring på 8GB så kan jeg ikke skjønne at det er negativt at den kun har 8GB. Hvor er logikken i det? Kjøper du en bokse i størrelse S, så kan en ikke si at det er negativt at den ikke er størrelse M. En trekker heller ikke dette frem som negativt på en iPhone 8/16GB, nettopp fordi det er den modellen en har valgt å kjøpe.

Hadde de opplyst om at den hadde 16GB men kun hadde 8 så er det noe helt annet og en burde trukket for det.

En vet jo hva en kjøper i forkant, og om en synes 8GB er for lite så kjøper en ikke en telefon med 8GB.

Skulle de nevnt noe negativt angående lagringsplass måtte det ha vært hvor lite av de 8GB som faktisk er tilgjengelig!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Er det at apper ikke kan flyttes over til minnekortet Sonys skyld, eller har Google laget Android sik for at flest mulig skal kjøpe deres Nexus modeller med store innebygde minnekort?

 

For meg fremstår dette som en taktisk "feature" fra Google som Sony nå får kjeft for. Halvparten av appene på en slik telefon bør slettes uansett, og da er det plutselig mer plass. 

 

Dessuten er vel denne telefonen ment for Per og Karis første smarttelefon, og de trenger kanskje ikke så mye plass. Mer erfarne brukere vet at man legger litt mer penger i en modell med bedre lagringsplass.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Har den ikke fått noe pes for lite lagringsplass? bare 8GB, og kun 1,26gb av dem er brukbar når man tar i bruk telefonene, det er ikke mange apps man skal installere før dette minnet er fullt.

 

Min samboer har nettop denne, og med facebook, snapchat, instagram + 5-6 mindre apps er telefonene full, dessverre er det en del apps som man ikke kan flytte over til minnekortet...

 

Får håpe Sony kommer med en løsning på dette, for det er virkelig håpløst nå i 2015 :S

 

Jeg er enig. Dette er så håpløst dumt at det er helt skrekkelig. Lagringsproblemet ødelegger telefonen. Sony må få ut fingeren og åpne for utvida lagring i SD-kortet og mindre bloatware. Det er en enkel operasjon!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Har den ikke fått noe pes for lite lagringsplass? bare 8GB, og kun 1,26gb av dem er brukbar når man tar i bruk telefonene, det er ikke mange apps man skal installere før dette minnet er fullt.

 

Min samboer har nettop denne, og med facebook, snapchat, instagram + 5-6 mindre apps er telefonene full, dessverre er det en del apps som man ikke kan flytte over til minnekortet...

 

Får håpe Sony kommer med en løsning på dette, for det er virkelig håpløst nå i 2015 :S

 

Jeg er enig. Dette er så håpløst dumt at det er helt skrekkelig. Lagringsproblemet ødelegger telefonen. Sony må få ut fingeren og åpne for utvida lagring i SD-kortet og mindre bloatware. Det er en enkel operasjon!

Vi endte opp med å returnere telefonen vi hadde. Problemet var for stort, og Sony ga bare svadasvar på henvendelser om telefonen. Dette er vanvittig leit, da resten av telefonen er mer en bra nok for den gjevne forbruker. Sony må rett og slett skjerpe seg om de skal selge flere telefoner i dette segmentet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er ikke rooter som blir frarådet? Selv om de gir flere funksjoner åpner det mulighet for virus, spyware og apper som er søppel.

Det koster mye å gjennoprette telefonen tilbake slik den var før.

 

Selv vil jeg gi støtte til microsoft\tidligere nokia, som tilbyr mere fremtidrettet telefoner en sony.

 

Samsung micro SDXC Evo plus 128GB

 

Hvor mye koster dette? Folk har råd, det er bare sony prioriter feil. 8 GB internminne på SSD ytelse, istedenfor for større 32 GB internminne som ville gjort denne telefonen støtter Android 5.1.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...