Gå til innhold

Slik sjekker Google etterslepet på Android-telefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Godt mulig at jeg overså noe, men jeg fikk ikke med meg hvordan de analyserer testene i ettertid. Ser de kun på videoopptak i sakte film? Jeg kunne egentlig sett for meg at denne roboten samt litt bildebehandling kunne gitt gode metrikker på etterslep i diverse sammenhenger (må man ta med øyemål etter en video blir det plutselig vanskeligere å kvantifisere det hele). 

 

Forøvrig hadde det sikkert ikke vært en uting å ha dette med i tester av mobiltelefoner  (gitt at man får tak i roboten, da) ;)

Lenke til kommentar

Godt mulig at jeg overså noe, men jeg fikk ikke med meg hvordan de analyserer testene i ettertid. Ser de kun på videoopptak i sakte film? Jeg kunne egentlig sett for meg at denne roboten samt litt bildebehandling kunne gitt gode metrikker på etterslep i diverse sammenhenger (må man ta med øyemål etter en video blir det plutselig vanskeligere å kvantifisere det hele). 

 

Forøvrig hadde det sikkert ikke vært en uting å ha dette med i tester av mobiltelefoner  (gitt at man får tak i roboten, da) ;)

 

rundt ca 35 sekunder, den grønne ramma du ser ca. rundt skjermen er typisk for "vision algorithm" type tester. Den delen av klippet er mest sannsynlig fra det automatiske test systemet som roboten er en del av. Den grønne ramma viser "area of interest" som programvaren analyserer. Så du har på en måte rett, de fanger opp og kalkulerer mange ulike test parametere ved å "se" på film-klipp, men det er alltså programvare som gjør dette i sann-tid mens robotten jobber. Helt i slutten får man jo også se hvor fort det faktisk går. Jeg vet selvsagt ikke nøyaktig hvor mange eller akkuratt hva de beregner, men virker som en håndfull tester for responstid og etterslep. . :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...